Predstavljanja — 09 rujna 2008 -

 

Utrkivanje poboljšava porodicu – kaže stara narodna izreka. U Yamahi se, kao i kod skoro svakog boljeg proizvođača, drže ove drevne filozofije. Tehnologije sa staze se redovito, i to u kratkom roku, mogu vidjeti na gotovim proizvodima za cestu. Takva je i nova YZF-R1.
 

I ako ju novi osvježeni dizajn ne oda, to će učiniti prepoznatljivi duboki zvuk iz auspuha. R1 je sasvim nova i pršti od tehnologije iz MotoGP-a. R1 za 09. je prvi serijski motocikl sa nejednakim redosljedom paljenja. Da, dobro ste pročitali. Nova R1 nosi tehnologiju koju je Yamahina MotoGP raketa YZR-M1 odvela do svjetske slave i krune. Nejednak redosljed paljenja znači da su koljena radilice postavljena na 90° jedan od drugog te je sada redosljed paljenja 270-180-90-180. 
 

 

Nejednak redosljed paljenja radi nešto sasvim radikalno. On ustvari pomaže da se snaga ispoljava tečnije i nježnije. Spaja svileno glatke izlaske iz zavoja sa gomilom okretnog momenta praćene sa gomilom snage na visokim okretajima. To je kao da imate dva agregata; u niskim okretajima dvocilindraša sa obiljem momenta, a na visokim okretajima redni četverocilindraš. Kao vozač 2009 R1 uživat ćete u linearnijem odgovoru na gas sa nevjerovatnom snagom i trakcijom na izlascima iz zavoja.
 

Novi agregat je isto velik kao i stari.
I to je otprilike jedina dodirna točka

 

Tehnološki napredan ECU mapira svaki cilindar zasebno u smislu preskakanja iskre i trenutka ubrizgavanja goriva, te kontrolira Yamahin YCC-I sustav varijabilne duljine usisnog kanala. Naravno, nadgleda i kontrolira rad YCC-T sustava, Yamahine izvedenice Ride by Wire sistema.
 

Za 2009., R1 je opremljena sa D-MODE-om, varijabilnim sustavom upravljanja ubrizgavanjem koji dopušta vozaču da prilagodi performanse uvjetima vožnje. Osim standardnog moda rada, mapiranog za optimalne performanse, vozač može birati između modova A, koji daje više okretnog momenta na niskim i srednjim okretajima za još sportskije performanse, te B moda sa malo lošijim odgovorom na gas za slučajeve kada je potrebna malo osjetljivija ruka na ručici gasa. Naravno, mape se biraju dodirom na gumb na ručici upravljača.
 

I okvir nove R1 prati nov agregat i odgovor na gas. Okvir izveden u Die Cast tehnologiji sa kontroliranim punjenjem balansira veliku vertikalnu krutost sa relativno malom poprečnom radi bolje stabilnosti na velikim brzinama te bolje upravljivosti posebno na izlascima iz zavoja dok je motocik još uvijek u nagibu. Tu je i magnezijski stražnji koš koji smanjuje ukupnu masu ali i pomaže centriranju mase.
 

 

I ovjes koristi „fore“ naučene u MotoGP-u. Tako je prednja KYB vilica izrađena u SOQI tehnologiji sa odvojenim hidrauličkim kočnicama, gdje se lijeva vilica brine za kočnicu u fazi kompresije, a desna za kočnicu tijekom ekstenzije iliti povrata. Dakle, baš kao na najskupljim Ohlins vilicama. Na stražnjem kraju tu je jednostruki amortizer sa novim polužjem. I prvi puta u Yamahinoj povijesti, tu je elektronski amortizer upravljača, kao i nova instrument ploča sa uvijek dobrodošlim indikatorom uključenog stupnja prijenosa.
 

Vizualno, nova R1 nosi dvostruke „projektor“ farove koji pokraj sebe nose usisnike zraka. Oklopi su sada izvedeni iz dvije „školjke“ koje su namjenjene boljem odvođenju topline od motora te manjem stvaranju turbulencija pri velikim brzinama. Novorazvijeni oklopi sada ne trebaju rupe na oklopima koje odvode toplinu, što je potvrda dobrog inžinjeringa.
 

 

Novu R1 moći ćete naći kod vašeg lokalnog dilera već početkom Siječnja. Od raspoloživih boja tu su Raven/Candy Red, Pearl White/Rapid Red, Cadmium Yellow/Raven te neizostavna Team Yamaha Blue/White.
 


 

Share

Povezane novosti

MV Agusta Brutale 2013

MV Agusta Brutale 2013

listopad 17, 2012
Honda Dakar Rally

Honda Dakar Rally

listopad 09, 2012
BMW HP4

BMW HP4

kolovoz 02, 2012
Brammo Empulse

Brammo Empulse

svibanj 14, 2012
Ossa TR280i

Ossa TR280i

studeni 24, 2010
EICMA: Hondini noviteti

EICMA: Hondini noviteti

studeni 12, 2010
EICMA: Piaggio MP3 Yourban

About Author