Predstavljanja — 11 studenoga 2007 -
Nakon dugog čekanja, na velikom sajmu EICMA u Milanu, BMW je konačno objavio službene tehničke podatke o perjanici svoje ponude i najpopularnijem i najprodavanijem modelu u svojoj povijesti ( http://www.motori.hr/cgi-bin/cl.rr?id=1995 od kolege Novosela) sa preko 100.000 prodanih jedinica; riječ je, pogađate, o novom GS-u! O njemu smo već pisali puno puta, i još ćemo pisati, jer je riječ o svojevrsnom fenomenu, o motociklu koji postavlja mjerila i vrijedi kao obrazac u svojoj klasi, i to u svakom pogledu. Tražimo li kvalitetu, image, upotrebljivost, riznicu uvijek novih i najnaprednijih rješenja, ne trebamo tražiti dalje od BMW-a R 1200 GS. A oni sa još više adrenalina u krvi i crvića na nekom mjestu toj oznaci pridodati će još samo zvučno ime Adventure…

Sa prednje strane promjene su jasno vidljive

Lijevi bočni pogled – promjene tu već zahtijevaju oko znalca…

Prodajni rezultati govore da je BMW R 1200 GS najpopularniji i najprodavaniji motocikl sa BMW-ovim logotipom svih vremena, a isto se može reći i u generalnom smislu u odnosu na sve motocikle ikada proizvedene. BMW je proizvođač sa hladnom i vrlo promišljenom strategijom, koji ne izbacuje nove modele na tržište svake godine, i koji ne zamara i ne zavarava tržište sa sitnim redizajnima o kojima onda piše hvalospjeve kao da je napravio ne znam što, već je izlazak svakog novog modela na tržište odraz dugotrajnog istraživanja i predanog tehnološkog perfekcionizma njemačkih strojarskih glava. Stoga se svaki novi model ili nova generacija postojećeg modela strpljivo i napeto isčekuju, jer je to uvijek znak da je BMW odlučio reći nešto novo, što će postaviti nove standarde u klasi, a ne samo prilagođavati svoj model da bi bio interesantniji i konkurentniji u moru konfekcijskih replika jednog te istog koncepta. U pogledu obnove jednog modela, to znači samo jedno; isti će postati još bolji, kolikogod to bilo moguće u odnosu na razinu napretka današnje tehnike! Takva sudbina je sada zadesila i našeg miljenika, legendarni veliki GS…

Pogled "En face"…

Najupečatljivije novosti na novom modelu GS-a možemo sažeti u slijedećim natuknicama:

– povećanje snage za 5%, koja sada iznosi 105 KS;
– povećanje broja okretaja na najviših 8000 u minuti, te dobivanje time šireg i iskoristivijeg radnog polja;
– veća dinamičnost i pokretljivost pogona u gornjoj polovici polja okretaja;
– drugačiji su prijenosni odnosi u mjenjaču i sekundarnom prijenosu, čime se, zajedno sa novim agregatom, značajno dobiva na vučnoj snazi i ubrzanju;
– konstrukcijski je prerađena mjenjačka kutija sa šest brzina, sa povećanim promjerima ležajeva i optimiziranom kinematikom promjene brzina za još preciznije mijenjanje;
– elektronsko podešavanje ovjesa u vožnji, prvi puta na svijetu u klasi enduro-motocikla, sa sustavom „Enduro ESA (Enduro Electronically Suspension Adjustment)“;
– povećanje udobnosti, te tourerskih i terenskih sposobnosti kroz individualno podešavanje opruga i prigušivača na ovjesu;
– elektrohidraulično prilagođavanje opruga amortizera naprijed i natrag kao dio sustava „Enduro ESA“;
– optimizirana ergonomija za vozača kroz novi, konificirani aluminijski upravljač, na kojega se vežu novi, u zračnom tunelu dizajnirani štitnici ruku, a sliku upotpunjuju nova ergonomska sjedala za vozača i suvozača;
– pokazivač goriva sa povečanim mjernim karakteristikama i novom senzorikom sustava za gorivo;
– optimizirano punjenje baterija akumulatora sa pojačanom snagom generatora
– dinamičniji dizajn sa izraženijim enduro-atributima;
– posebna oprema i točno dimenzionirana dodatna oprema su na poznatoj visokoj BMW kvaliteti.

Pogled straga

Boje u kojima će se nuditi nova linija GS-a su titan-srebrna metalik, tamni škriljavac mat metalik, namibia-narančasta i tasmania-plava (zadnje dvije nisu metalik).

Skladan izgled čak i odozgo – masivan, siguran, snažan

Ne znam zašto se boja zove "tasmania-plava", ali mu dobro stoji…

Naprepoznatljiviji detalj: metalni štitnik tanka, već prozvan "bumerang"…

Nova boja u ponudi… nazovimo je – crnom…

… i stara dobra srebrna

Za istinske ljubitelje terenskih avantura i dalekih putovanja po poznatim i nepoznatim krajolicima, BMW tradicionalno nudi pojačanu, masivniju i opremljeniju inačicu osnovnog modela GS-a, pod punim imenom BMW R 1200 GS Adventure (GSA). Kao i osnovni model, tako je i inačica GSA doživjela svoje poboljšanje, koje se – kao i kod osnovnog modela GS-a – uvijek temelji na pažljivom osluškivanju i uvažavanju primjedbi mnogobrojnih korisnika, njihovih želja i potreba, te prilagodbi istih tehnološkim mogućnostima.

Novi kralj bespuća – R 1200 GS Ädventure!

Tako se, uz mogućnost da i Adventure bude opremljen najnovijim sustavom Enduro ESA, može spomenuti i slijedeće karakteristike koje razlikuju GSA od osnovnog modela GS-a:

– rezervoar sa 33 litre zapremine
– veći vjetrobran
– most-nosač top-casea od čelika
– podesivo sjedalo po visini sa off-road ergonomijom
– serijski štitnici ruku
– duži hod opruga za bolju prilagodbu terenskim potrebama
– kotači sa žbicama
– širi oslonci za noge
– podesive ručice kvačila i kočnice

opis slike

Tehnički podaci za BMW R 1200 GS (u zagradama su podaci za GS Adventure)

Motor

Zapremina cm3 1170
Provrt/Hod mm 101/73
Snaga kW/PS 77/105
Okretni Moment Nm 115
Broj Cilindera 2
Kompresija 1:12,0
Upravljanje ventilima/ubrizgavanjem DOHC/HC
Ventila po Cilindru 4
Ø Promjer ulaznih/izlaznih ventila mm 36/31
Promjer Zaklopki mm 47
Priprema Smjese BMS-KP

Prijenos snage / Mjenjačka kutija

Kvačilo Jednodiskovno suho kvačilo promjera 180 mm
Mjenjač Šest brzina
Primarni prijenosni omjer 1,737
Završni prijenos Kardansko vratilo
Prijenosni omjer kardana 2,91

Konstrukcija / Ovjes

Okvir Rešetkasta konstrukcija čeličnih cijevi
Ovjes prednjeg kotača BMW Telelever
Ovjes stražnjeg kotača BMW Paralever
Hod amortizera naprijed/natrag mm 190/200 (Adventure 210/220)
Predtrag mm 101 (Adventure 97,6)
Međuosovinski razmak mm 1507 (Adventure 1511)
Kut glave upravljača° 64,3 (Adventure 63,8)
Kočnice Naprijed Dvostruki disk promjera 305 mm
Kočnice Straga Jednostruki disk promjera 265 mm

Kotači Gus-aluminij (Adventure: kotači sa žbicama)
Veličina prednjeg kotača 2,5×19
Veličina zadnjeg kotača 4,0×17
Gume naprijed 110/80 R 19
Gume Straga 150/70 R 17

Izmjere i Težina

Ukupna dužina mm 2210 (Adventure: 2250)
Ukupna dužina sa ogledalima mm 940 (Adventure: 980)
Ukupna širina bez ogledala mm 930 (Adventure: 950)
Visina sjedala mm 850/870 (Adventure: 915/895)
Težina sa punim spremnikom kg 229 (Adventure: 223)
Dozvoljena ukupna težina kg 440 (Adventure: 475)
Spremnik goriva l 20 (Adventure: 33)

Podaci o vožnji

Potrošnja 90 km/h l/100 km 4,3 (Adventure: 4,6)
Potrošnja 120 km/h l/100 km 5,5 (Adventure: 6,1)
Ubrzanje 0–100 km/h s 3,3 (Adventure: 3,9)
Najveća brzina km/h preko 200 km/h

Share

Povezane novosti

MV Agusta Brutale 2013

MV Agusta Brutale 2013

listopad 17, 2012
Honda Dakar Rally

Honda Dakar Rally

listopad 09, 2012
BMW HP4

BMW HP4

kolovoz 02, 2012
Brammo Empulse

Brammo Empulse

svibanj 14, 2012
Ossa TR280i

Ossa TR280i

studeni 24, 2010
EICMA: Hondini noviteti

EICMA: Hondini noviteti

studeni 12, 2010
EICMA: Piaggio MP3 Yourban

About Author

admin