Modeli 2001 — 02 siječnja 2001 -

tekst: Krunoslav Pečak

 
Ovo su prve slike novog vodom hlađenog Harleyevog motora sa 4 ventila po cilindru. Motor se navodno razvija u suradnji sa Njemačkim prizvođačem automobila Porsche. Već se neko vrijeme nagađalo o toj suradnji radi proizvodnje novog vodom hlađenog motora visoke snage. Taj motor će zamjeniti stare zrakom hlađene motore na sljedećoj generaciji cruiser modela ali će isto tako omogučiti Harleyu konkuriranje u klasi sportskih motocikala.

   Cijela ta priča oko novog motora traje već oko godinu dana ali se sada sa sigurnošću može potvrditi da je to istina. A vi obožavatelji starih H-D nemojte se sada plakati. Još neko vrijeme nećemo se oprostiti od starih , već davno legendarnih zrakom hlađenih motora, koji desetljećima nisu bitno mijenjani već samo usavršavani. Barem tako dugo dok se budu dobro prodavali. Jedino što će se vijerojatno dogoditi je to da će svi postupno biti opremljeni sa ubrizgavanjem goriva. Tako da ćemo u skoroj budućnosti imati u prodaji paralelno i stare i nove vodom hlađene motore.

A sada da se vratimo novom nastanku novog motora. Navodno je tim zadužen za razvoj novog motora pokupio postojeće V-2 motore na tržištu , rastavio ih , detaljno pregledao , i na osnovu tih saznanja krenuo u razvoj novog motora. Nemorate puno razmišljati da bi zakljućili da je Ducatijev motor bio ono što ih je najviše interesiralo. Novi motor će dakle imati 2 cilindra u V pod 60 stupnjeva , vodeno hlađenje , 4 ventila po cilindru a zapremina će biti od 1000 ccm i 1450 ccm. Snaga će se navodno kretati od 80 KS kod cruiser-a , do 135 KS kod supersport modela. Bregaste više neće pogoniti lanac već zupčanici. Finalni prijenos će i dalje ostati nepromjenjen , znaći preko remena.

Jedan od glavnih razloga izrade novog motora je to što je Harley-Davidson prisutan na svim područjima motociklizma osim na sportskom dijelu. Naravno da se u današnje vrijeme ne možete uključiti u sportsku klasu sa starim, zrakom hlađenih motorom, tako da u H-D i nisu imali nekog izbora. Sam H-D je potvrdio da je njihov sportski model VR1000 prošlost i da daljnjeg razvoja neće biti, već će se napraviti potpuno novi model. Taj model H-D bi trebao biti direktna konkurencija Ducatiju. Osim toga, novi motor će najprije biti ugrađen u cruiser modele kod kojih i nije neki problem sakriti hladnjak za vodu. Oni će ujedno poslužiti da i staromodni Harleyevci prihvate novi motor kad uvide prednosti 100+ konja kod tih modela.

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX12R – 2001

Kawasaki ZX12R – 2001

siječanj 04, 2001
Yamaha Fazer 1000 – 2001

Yamaha Fazer 1000 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki Katana 600 – 2001

Suzuki Katana 600 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki GSX 1400 – 2001

Suzuki GSX 1400 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda VTX 1800 – 2001

Honda VTX 1800 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Silver Wing – 2001

Honda Silver Wing – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Gold Wing – 2001

Honda Gold Wing – 2001

siječanj 04, 2001
MV Agusta F5 – 2001

MV Agusta F5 – 2001

siječanj 03, 2001
MV Agusta Brutale – 2001

MV Agusta Brutale – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati ST 4S – 2001

Ducati ST 4S – 2001

siječanj 03, 2001

About Author

admin