Modeli 2009 — 14 listopada 2008 -


K 1300 GT – nova tourerska perjanica

 

BMW slavi obljetnicu svoje K-serije; 25 godina inovativnog koncepta stvorilo je od K-serije jednu legendu, koja u svijetu ima puno poklonika, obožavatelja i klubova, a tendencija ne jenjava…

BMW Motorrad je za ovu priliku temeljito doradio svoje modele K 1200 S, K 1200 R i K 1200 GT. Najvažnija promjena, koja je vidljiva i u samim oznakama modela, ogleda se u povećanju zapremine na 1.293 kubnih centimetara, dok temeljni koncepti troje različitih modela ostaju nepromijenjeni.
 


Neporeciva atraktivnost – K 1300 S

 

Na trenutno održavajućem InterMotu 2008, najvažniji model tog veličanstvenog trojca – K 1300 S – slavi svoju svjetsku premijeru, i sjaji iznutra i izvana sa najboljim vrijednostima. Taj model predstavlja i najbrži i najjači model koji je ikada sišao sa proizvodnih linija BMW-a, te predstavlja novi kamen temeljac BMW Sport Motorrada. Njegova snaga od 129 kilowata, ili razumljivije – 175 konjskih snaga, koju razvija pri 9250 okretaja u minuti, te okretnog momenta od 140 newtonmetara, raspoloživog u više od 100% raspona okretaja motora, predstavljaju vrhunski mamac za sve „speed-freakove“. Ukupnom težinom motocikla spremnog za vožnju (znači, sa svim tekućinama i punog spremnika) od 254 kilograma, K 1300 S predstavlja i dokaz da taj motocikl ispunjava najviše zahtjeve glede dinamike i voznih svojstava, te je sa takvim svojstvima potpuno konkurentan na napučenom tržištu sportskih motocikala.
 


Bočna silueta K 1300 S

 

Iako su snaga i okretni moment otišli prema gore, isto se ne može reći za potrošnju i emisije štetnih spojeva iz ispuha. To omogućuje nova digitalna motronika, zajedno sa novim ispušnim sustavom (u kojemu se najviše ističe heksagonalno oblikovani zadnji lonac sa elektronički upravljanim zaklopkama i trostaznim katalizatorom). BMW je ponovno pokazao kako se grade pogonski agregati, a zvučna kulisa, sa obaveznim efektom naježene kože, ojačala je kombinaciju emocija i racionalnosti koja ostavlja snage za još samo jednu riječ – „uzimam“…
 
I dizajn novog modela nije ostao netaknut u odnosu na prethodnika; novi BMW K 1300 S je – u usporedbi sa prethodnim modelom – malo smršavio, pa je tako u gornjem dijelu oklopa tanji za 18 milimetara, čime je dobio još više ljepote i elegancije na svojem ionako nezamjenjivom i jedinstvenom dinamičkom izgledu.
 
Najvažniji zadatak pri definiranju sportske dinamike motocikla bilo je zadržavanje maksimalne trakcije kotača u svim uvjetima. Tome je podređen i razvoj snage sa druge strane vječne kardanske osovine, dok je sam prijenos snage unutar kardanskog prijenosa dodatno profinjen sa dvostupanjskim kutnim prijenosnikom. Na kraju cijelog niza nalazi se kotač sa novom dimenzijom gume – 190/55! Tko voli posebno sportski nagaziti na mjenjač brzina, u ponudi se nalazi i jedan vrlo profinjeni detalj dodatne opreme – mjenjački automat; nema više stiskanja kvačila za prebacivanje u višu brzinu – preostaje samo lagano pritisnuti polugu mjenjača brzina prema gore, i…
 


K 1300 S u punoj akciji

 

Kod prethodne generacije modela K 1200 S uveden je u upotrebu Duolever, kao način vođenja ovjesa prednjeg kotača. I kod nasljednika, novog K 1300 S, Duolever brine za vrhunsko vođenje, mirnoću i stabilnost prednjeg kotača i cijelog ovjesa, u čemu mu posebno pomaže nova, produžena uzdužna donja poluga. Time je zagarantirana kvalitetna povratna informacija od podloge do vozača, dok relativno tvrdo podešenje opruge i amortizera na Duoleveru ne smetaju udobnosti. Optimizirana je i vozna geometrija, centralizirana je masa motocikla, a spušteno je i težište. Time je dobiven motocikl vrhunskog balansa i podesivosti u skladu sa potrebama i osobnim karakteristikama vozača, što je vrhunac u toj klasi. Kada se tome pridoda novi sustav ESA II, sustav elektronske regulacije ovjesa druge generacije (dobavljiv kao dio dodatne opreme ovog modela), rezultati su očaravajući, kao i posluživanje, jer taj sustav odjednom, samo pritiskom na gumb za vrijeme vožnje, može istodobno podešavati tvrdoću amortizera, opruga i cjelokupnog ovjesa, i to potpuno automatski. Tako vam postaje potpuno nevažno koliko je motocikl opterećen, vozite li se sami ili sa partner(ic)om… ABS je kod ovog modela serijska oprema, dok je kontrola proklizavanja zadnjeg kotača – ASC – dobavljiv po narudžbi…
 
Koncepcija sportskog motocikla je sa novim modelom K 1300 S održana u potpunosti, a u mnogim segmentima i poboljšana. Najvažnije je pritom da poznata svestranost, te povezanost visoke tehnologije i sigurnosti, i dalje čine skup vrijednosti, koje je vrlo teško objediniti u praksi na način da svaki taj segment za sebe predstavlja najvišu referencu, i da nije omalovažen kompromisima za ostala svojstva. To se ogleda u preciznosti upravljanja i pokretljivosti, dinamičkim voznim i motornim karakteristikama, kao i tipično „beemveovskom“ sigurnošću i suverenošću u svim voznim situacijama. 
 
Poboljšana je i pozicija sjedenja, i to na svim modelima, te se ta nova pozicija opisuje kao „istodobno opuštajuća i aktivna“… u praksi se to prevodi kao – vozi se brže…! No da se dotaknem i ostalih modela, mada se dobar dio gore rečenoga odnosi i na njih…
 


Novi K 1300 R…

 

Sa odmakom od uobičajenih koncepcija sportskih motocikala, BMW je na InterMotu 2004 predstavio i najjači naked motocikl svih vremena. Isti se tada – sada već davne 2004.-e godine – skrivao iza imena K 1200 R. Od tog vremena jasno je da se BMW ne skriva i ne srami pokazati ogromnu snagu i ekstrovertirani dizajn svojih motocikala. Gotovo istog imena, njegov nasljednik K 1300 R – predstavljen upravo na sadašnjem InterMotu 2008 – doživljava svoju svjetsku premijeru, i predstavlja najjači naked bicikl kojeg je BMW ikada proizveo. Sa snagom pogonskog agregata od 127 kilowata, tj. 173 konjske snage, koje imaju zadatak pogurati ukupnu težinu vrhom natankanog motocikla od 243 kilograma, ovaj ekstravagantni power-roadster je jedan od najsnažnijih motocikala u segmentu golih roadster-motocikala. Vrhunske vozne karakteristike nisu ugrozile tradicionalne želje BMW-ovih kupaca, a to su sigurnost, opremljenost i komfor.
 


Jedna od novih boja za novi K 1300 R

 

Sa novim modelom K 1300 GT, BMW je donio svježi vjetar i proširio dimenzije tourerskog svijeta u pogledu voznih svojstava i prilagođenosti dugačkim putnim dionicama. Suverenitet na cesti novi tourer oznake GT bazira na samom pogonskom dijelu, kao i na unaprijeđenim oklopima za bolju zaštitu od vjetra, te na opremu, sa kojom novi „Gran Turismo“ – što oznaka GT označava – predstavlja sam vrhunac ponude na tržištu super-tourera. Najbolja moguća pokretljivost za jedan veliki tourerski motocikl, zajedno sa sportskim voznim karakteristikama i vrhunskom opremljenošću, čine jedan putni paket kojemu je vrlo teško odoljeti, i u tome vas može spriječiti samo poznata BMW-ova razina cijena za nove motocikle. Iako cijena još nije do kraja definirana, ista će zasigurno ostati na tragu dosadašnjih iskustava. No, da se vratim samom K 1300 GT; njegova snaga od 118 kilowata, iliti 160 konjskih snaga, kao i okretni moment od 135 newtonmetara, katapultiraju ovaj model na sam tron ovog segmenta.
 

Još samo da napomenemo da će se svi prikazani modeli naći u prodajnim salonima od 07. veljače slijedeće, 2009.-e godine…
 

Share

Povezane novosti

Putni KTM 990 SMT

Putni KTM 990 SMT

ožujak 02, 2009
Novi goli Benelli

Novi goli Benelli

veljača 11, 2009
Predstavljena Honda Fury

Predstavljena Honda Fury

siječanj 26, 2009
Honda Monkey se vratio

Honda Monkey se vratio

siječanj 22, 2009
Gilera GP 850 Corse

Gilera GP 850 Corse

prosinac 03, 2008
Novi Bandit

Novi Bandit

studeni 22, 2008
Regal Raptor-novosti

Regal Raptor-novosti

studeni 12, 2008

About Author