Predstavljanja — 24 studenoga 2010 -

Iako mlađim naraštajima spomen imena Ossa neće značiti ama baš ništa, oni stariji će se trgnuti. Iako je propala davne 1982. Ossa je i danas sinonim za fantastično ambicioznu tvrtku koja je proizvodila prekrasno izrađene motocikle. A sada su se vratili.
 

Nekada davno, Ossa se morala suprostavljati velikoj konkurenciji s Pirinejskog poluotoka, poput Montese, Gas Gas-a, Sherca i ostalih. Najveći izazov bio je napraviti bolji Trial motocikl. Španjolci su jednostavno ludi za tom jednostavnom, a tehnički strašno zahtjevnom disciplinom.
 

 

I kakav onda motor napraviti za povratak među "žive"? Odgovor je jednostavan: najnapredniji trial motocikl ikada. I kada pogledate tehničke podatke, Ossa je itekako uspjela. Naime, TR280i, kako mu je ime, pogonjen je dvotaktnim agregatom od 280 ccm. Ništa posebno, rekli biste, ali biste se prevarili. Naime, u Ossi su jednostavno poludjeli za centralizacijom minornih masa i traženjem težišta. Zato su dvotaktnom agregatu dali ubrzigavanje goriva, a cilindar nagnuli prema nazad. Sada ispuh izlazi ravno prema stražnjem kraju motocikla, a kutija filtra za zrak gleda prema gore.
 

 

Nadalje, agregat je dio rame, kao i spremnik goriva, koji je sada na mjestu gdje je nekada bio hladnjak rashladne tekućine. On je pak smješten iza spremnika, kako se nikada nebi zaprljao od blata, te tako omogućuje optimalnu radnu temperaturu.
 

Znanstvena fantastika tu ne prestaje, jer je gornji dio okvira napravljen od krom-molibden cijevi i alumnija, a prednja vilica je upside-down tipa. To na trial motorima stvara neke poteškoće. Naime, takva vilica se jako dugo ne koristi budući da šire cijevi dolaze gore, pa time smanjuju kut zakretanja upravljača. Ali u Ossi su se sjetili okvir napraviti užim, pa je veliki kut zakretanja zadržan. Vilica je u potpunosti napravljena od aluminija, te je prva takva na tržištu.
 

Manijakalna opsjednutost težinom dovela je do fantastičnih rješenja, poput karbonskog blatobrana, "sjedala" i udarne ploče od ergala. Rezultat od samo 67 kg je fantastičan.
 

Nema sumnje kako će Ossa TR280i biti strašan konkurent na Trial tržištu, ali i natjecanjima. Jednostavnost, fantastična logika korištena kod izgradnje i upravo nevjerovatna posvećenost detaljima zaslužuju da ovaj motocikl dostigne svoju slavu.
 

I to nas potiče na jedno pitanje. Zašto je Trial kod nas tako nezastupljen, sveden na jednog ili dva entuzijasta? Problem ne može biti u nedostatku prostora gdje se može trenirati: dovoljna vam je livada, jedna bačva, balvan i kamen. Ili je možda problem dublji, budući da ti motori nemaju 1000 ccm? Ili to što se ne mogu koristiti za svakodnevne potrebe? Zbilja nismo u korak s vremenom.
 

 

Share

Povezane novosti

MV Agusta Brutale 2013

MV Agusta Brutale 2013

listopad 17, 2012
Honda Dakar Rally

Honda Dakar Rally

listopad 09, 2012
BMW HP4

BMW HP4

kolovoz 02, 2012
Brammo Empulse

Brammo Empulse

svibanj 14, 2012
EICMA: Hondini noviteti

EICMA: Hondini noviteti

studeni 12, 2010
EICMA: Piaggio MP3 Yourban
EICMA: Aprilia RS4

EICMA: Aprilia RS4

studeni 05, 2010

About Author