Naši testovi — 24 listopada 2008 -

Peugeot je modelom Geopolis 400, predstavio skuter koji  definitivno bez imalo pretjerivanja spada u sam gornji dom. Skuter je to koji je privlačan dizajnom i dosta udoban, a zahvaljujući velikim kotačima i relativno širokom volanu siguran u vožnji te nudi mnogo zabave u kretanju gradom, ili prigradskim naseljima.
 

 

Pokreće ga odlični jednocilindrični, četverotaktni Piaggio Master agregat obujma 398,9 ccm, sa elektronskim ubrizgavanjem, snage od 32,6 KS koji ovaj skuter, težine 202 kilograma, potjeraju do respektabilnih 155 km/h. Hlađenje je vodeno, a spremnik goriva zapremine 13, 5 litara, omogućava autonomiju kretanja od solidnih 270-ak kilometara vožnje bez kalkulacije, tj. gotovo 300 kilometara, ukoliko malo pripazite na potrošnju. Agregat nije nikakvo čudo tehnike, ali je zato dobro provjeren i bez mana. Ono što je u današnje doba bitno većini vozača, je da imaju pouzdan i ekonomičan agregat koji ih neće iznevjeriti, a to Piaggio Master zasigurno je. Kako se ovdje radi o agregatu, koji u svom tijelu nudi i snagu i ekonomičnost u jednom, upravo ovakva vrsta skutera, predstavlja najbolje moguće rješenje za svakodnevnu  gradsku,a bez problema i za prigradsku upotrebu. Geopolis 400 je stvarno upadljiv skuter i ima vrlo skladan dizajn. Počevši od klasične vilice, promjera 37 mm, koja ima lijepe okrugle kromirane štitnike, napravljene sa puno stila. Uostalom, takav je i cijeli skuter-pun stila. Na Geopolisu 400 su svijetla postavljena koso, te mu svojim položajem daju određenu dozu agresivnosti i drskosti, koja odlično pristaje kao protuteža uz njegovu, prije svega, elegantnu pojavu.
 

 

 

Iznad ukošenih svjetala nalazi se relativno visok, pravokutni vjetrobran, koji se dosta dobro uklapa u cijelu liniju Geopolisa 400, te sa njime ćini skladnu cjelinu, No, možda je baš to razlog prvog problema koji biste mogli imati vozeći ovaj skuter. Naime, vozači prosječne visine, mogli bi imati dosta problema pri pogledu prema naprijed, jer je gornji rub vjetrobrana točno na rubu vidnog polja te dolazi do neugodnog rezanja slike koju vidite, ćas kroz vjetrobran, ćas preko njega, pa često treba mijenjati položaj sjedenja u vožnji i namještati se kako bi pogled išao ili preko vjetrobrana, ili kroz njega. Iza vjetrobrana smjestio se relativno širok upravljač kojim je omogućeno sigurno upravljanje skuterom.Iako bi ponekad u gradskoj vožnji mogli poželjeti uži upravljač, ova širina je u zapravo idealna. Iznad upravljača nalazi se kontrolna ploča podijeljena u 3 odvojena polja, obrubljena kromiranim obručima. Lijevo polje je jedino digitalno, te se u njemu može očitati razina goriva u spremniku, prijeđena kilometraža (parcijalna i ukupna), te točno vrijeme, dok su veliki pokazivač brzine u sredini i krajnje desno polje u kojem se očitava temperatura rashladne tekućine i signalne lampice razine ulja i sigurnosnog sustava analogni. Standardni dio opreme je kuka za odlaganje vrećica, a ispod upravljača se nalazi pretinac za dokumente, i sitnice, u kojem se našlo mjesta i za 12 V utičnica, pa će prazna baterija mobitela na nekom izletu biti brzo i lako napunjena. Spremnik goriva se nalazi u središnjem grebenu skutera između nogu vozača, čime je težište skutera spušteno, a i napravljeno je mjesta za prtljažni prostor pod sjedalom. Kad govorimo o prtljažnom prostoru ispod sjedala, on zahvaljujući velikim kotačima, nije prevelik, ali još uvijek dovoljno velik da u njega stanu 2 jet kacige. Sasvim dovoljno za početak. Za ostatak prtljage na raspolaganju je bio odličan Kappa kofer zapremine 42 litre u boji vozila. Zanimljivo rješenje predstavljaju oslonci za noge suvozača, koji se otvaraju kao krilca, te pružaju solidan i čvrst oslonac suvozaču, a kada se vozite sami, jednostavno ih uklopite u oplatu Geopolisa 400. Slijedeća stvar koja bi mogla zasmetati prilikom vožnje je sjedalo, koje je, iako izvrsno dizajnirano te podijeljeno na dva "kata" kako smo i navikli na ovakvom tipu skutera i napravljeno od kvalitetnog materijala, malo tvrđe izrade te nam u početku nije dozvoljavalo potpuni užitak u vožnji. Međutim, nakon kratkog privikavanja, taj detalj više nije dolazio toliko do izražaja i vožnja je postajala sve veći užitak, što se od ovog skutera s razlogom očekuje. Sa strane sjedala suvozača, nalaze se rukohvati za suvozača, koji se iza sjedala pretvaraju u nosač kofera, koji je u današnje vrijeme postao neizostavni dio dodatne opreme svakog skutera. Stražnjim krajem dominiraju svijetla, zanimljivo uklopljena u oplate. Naprijed se nalazi teleskopska vilica promjera 37 mm, dok se straga nalaze 2 amortizera podesiva u 4 točke. Gume na Geopolisu 400, su dimenzija 110/70-16 naprijed, te 140/70-16 straga, a smještene su na aluminijskim naplatcima sa 7 krakova. Za brzo i sigurno zaustavljanje brine se jedan kočioni disk promjera 260 mm sa dvoklipnim kliještima sprijeda, te jedan disk promjera 240 mm straga. Kočnice svoj posao odrađuju zaista dobro.
 

 

Položaj vozača u vožnji je dobar, a prilikom vožnje htjeli vi to ili ne, dolazi do pomicanja vozača prema prednjem dijelu sjedala, jer skuter jednostavno traži da ga vozite malo žešće. Prilikom pomicanja vozača prema naprijed, treba promijeniti i položaj nogu i tu dolazi do malog problema, jer mjesta na relativno uskoj podnici nema baš previše. No niti to nije baš neki problem koji bi mogao ozbiljno smetati, jer ruku na srce, na nekim konkurentskim modelima nema ga niti toliko. Vožnja Geopolisa 400 predstavlja pravo zadovoljstvo, te skuter bez problema i bez imalo zadrške nabire punih 155 km/h, što je stvarno respektabilna brojka. Niti brzi prolasci kroz zavoje ovom skuteru nisu problem, dapače. Zahvaljujući velikim kotačima, koji će u suradnji sa odličnim ovjesom progutati većinu neravnina, te upravljaču koji omogućuje sigurno upravljanje u svim uvjetima vožnje, brza vožnja je zaista sigurna i predstavlja užitak. Ukoliko vozač i osjeti neku neplaniranu neravninu, skuter će nastaviti vožnju po zadanoj putanji bez ikakve nesigurnosti, sigurno i beskompromisno. U vožnji postoji i jedan mali problem. Kako je silueta skutera dosta uska, oplate ne pružaju koljenima baš preveliku zaštitu od vjetra. Kompromis je to koji treba pretrpiti za sve ostale plusove koje ovaj skuter nudi. Kada bi ta oplata bila šira, koljena bi bila sakrivena od vjetra, ali bi skladna linija skutera bila narušena, a možda bi oplate i smetala koljenima vozača. Nekih drugih zamjerki na skuter jednostavno nema. Skuter odlično reagira na brze promjene smjera, što je zasluga dosta reaktivnog prednjeg dijela, tako da je vožnja zavojitim cestama mala adrenalinska poslastica. Za dužih ravnih dionica vozaču je, uz pomicanje na stražnji dio sjedala vozača, na raspolaganju mali naslon koji je ugrađen u prednji dio sjedala suvozača, pa je to prilika za odmor u vožnji. Zaustavljanje skutera je trenutno i sigurno, a za to se brinu već navedene kočnice. Kočnice reagiraju već na mali pritisak ručice kočnice, pri čemu ne daju niti malu naznaku da bi u bilo kojem trenutku mogle zablokirati disk, što se kod skutera zna dešavati.
 

 

Sve u svemu, Geopolis 400 predstavlja vrhunski skuter koji će većini vlasnika slatke muke svakodnevnog odlaska na posao skuterom, ili odlaska u nabavku učiniti još slađima, te će im omogućiti puno užitka u vožnji. Cijena od 37.999 kn koju je stavio uvoznik, predstavlja dobro uložen novac s obzirom na ono što Geopolis 400 nudi.

I za kraj, pronašli smo dečka-i to na duge staze.
 

Tehnički podaci :

Model: Peugeot Geopolis 400
Godina: 2008
Zapremina: 398.90 ccm
Tip motora: Jedan cilindar – 4 taktni s 4 ventila,
Snaga: 32,6 KS
Ubrizgavanje: Injection
Paljenje: Električno
Težina: 202 kg
Visina: 1,425 mm
Dužina: 2,152 mm
Prednji ovjes: Teleskopska vilica promjera 37 mm
Stražnji ovjes: 2 amortizera s 4 pozicije
Prednja guma: 110/70-16
Zadnja guma: 150/60-14
Prednja kočnica: jedan disk promjera 260 mm
Zadnja kočnica: Jedan disk promjera 240 mm
Spremnik goriva:13,50 litara
 
 

 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author