Peugeot Metropolis 400i RX-R

Za ovu sezonu Peugeot je predstavio obnovljeni Metropolis, skuter na tri kotača čija je proizvodnja u potpunosti nastavljena u Francuskoj. Pohvalno za europskog proizvođača s obzirom na sve prisutniji trend preseljenja proizvodnje na jeftinije lokacije.

Glavni konkurent ili bolje reći uzor Metropolisu bio je i ostao Piaggio MP3, i dalje najpopularniji skuter na tri kotača. Na Peugeotov novi model implementirane su neke nove i potencijalnim kupcima interesantne novine: jednostavnija upotreba elektronske parkirne kočnice, ravna podnica zbog jednostavnijeg “penjanja” na skuter ali i veće mogućnosti prijenosa stvari, pametni ključ i praćenje pritiska u gumama. Spomenimo i visinu sjedala od 780 mm što će ga približiti potencijalnim kupcima nižeg rasta.

Osim niže postavljenog sjedala, na Metropolisu se sjedi uspravno i komotno, zaštita od vjetra je sasvim dobra, upravljač je dovoljno širok i visoko postavljen a mjesta za noge ima dovoljno. Ravna podnica se na skuterima u svakodnevnoj upotrebi pokazala vrlo bitnom pa ne čudi da je i Metropolis koncipiran na taj način premda mjesta za odlaganje stvari ima ispod sjedala i u stražnjem spremniku. Suvozačko mjesto također je vrlo prostrano s masivnim rukohvatima. Naslon, u vidu originalnog kofera, moguće je naručiti kao dodatnu opremu.

Pored vizualnih i tehničkih izmjena, novosti se odnose i na agregat koji je nova generacija četverotaktnog Euro4 SmartMotiona zapremine 400 ccm hlađenog uljem, snage 36,7 KS pri 7.000 okretaja odnosno okretnim momentom 38,1 Nm pri 5.250 okretaja. Time je pojačan moment na nižim okretajima a bitan je i podatak o smanjenju potrošnje za 7% u odnosu na prethodnika. Kočnice su također obnovljene čime se skraćuje zaustavni put i olakšava doziranje, prednji kotači dobili su veće diskove promjera 200 mm dok je stražnji kotač sada opremljen novim i jačim kliještima. Stražnji kotač dimenzija je 14″ dok su prednji na novom modelu od 13″ čime je Metropolisu poboljšana upravljivost. Bitan je to podatak s obzirom da konkretni skuter s tri kotača i pozamašnih dimenzija, dužine 2.160 mm i širine 745 mm, teži 256 kilograma. Da, brojke djeluju impresivno u odnosu na klasične skutere na dva kotača, međutim koncept ovog robusnog vozila ima svoje mjesto u gradskoj upotrebi. Osnovna prednost nalazi se u sigurnosnom faktoru, za nekoga tko skuter planira voziti kroz cijelu godinu, a uglavnom se radi o većim europskim kontinentalnim gradovima, izuzetno je bitno gotovo isključiti mogućnosti proklizavanja što čini daleko najveći postotak u padovima.

Sa Metropolisom ne treba zanemariti mogućnost izleta ili jednodnevnih putovanja jer se na otvorenoj cesti pri putnim brzina od oko 80-90 kmh ponaša vrlo sigurno, vožnja je udobna i na podlogama lošije kvalitete a oko zalihe snage prilikom pretjecanja ne trebate brinuti. Zaštita od vjetra regulirana je pomičnim vjetrobranom. Spremnik goriva kapaciteta je 13,5 litara pa u tim slučajevima treba voditi računa o povremenom skretanju pogleda na crtice potrošnje na preglednom digitalnom displayu.

Poklonici većih skutera na tri kotača trebali bi isprobati Peugeot Metropolis čiji bi paket mogli opisati u nekoliko riječi: siguran, upravljiv, komforan, robustan. Cijena Metropolisa iznosi 70.490 kn što nije malo novaca ali vjerujemo da će i ovaj francuski predstavnik skutera na tri kotača naći svoju publiku i kod nas.

 

 

 

 

 

Prethodni članakDucati Days 9-10.06.2018. na Grobniku!
Sljedeći članakWSBK – Brno 2018