Naši testovi — 18 listopada 2008 -

Uz
preglednu kontrolnu ploču, ne manje bitna stvar su i ogledala. Bolna
točka velikog djela skutera, na kojima su gotovo neiskoristiva, jer u
njima ne možete vidjeti ništa osim vlastitih ramena, na Satelisu 500,
ona su gotovo idealna. Sa svojom dijagonalom od gotovo 17 cm, ona su
među najvećima na tržištu. Velika su i široko postavljena kao na
automobilu, te Vam ništa što se događa iza vas neće promaći. Jedan od
zanimljivih detalja je i jednostavno preklapanje ogledala prema unutra,
što će olakšati provlačenje kroz gradske gužve.

ogledalo promjera 17 cm

Sjedalo je izuzetno udobno i nimalo ne umara vozača niti na dužim
putovanjima, a položaj sjedenja je udoban, što je slučaj i sa sjedalom
suvozača koji je smješten “kat” više.

U
vožnji je suvozač prepušten dosta jakom strujanju vjetra, koji obilazi
vozača i udara direktno u glavu i ramena, te udarima vjetra u koljena,
koje oplata ne uspijeva u potpunosti ukloniti, tako da su koljena
suvozača u stalnoj borbi sa vjetrom. Mala zamjerka ide i osloncima za
noge suvozača, koji su jednostavno premali, te ne dozvoljavaju suvozaču
da se u potpunosti opusti.

Visina sjedala od svega 784 mm,
omogućit će i nižim vozačima sigurnost pri manevrima, a posebno u
svakodnevnom probijanju kroz gradsku gužvu. 


Ukoliko opremite Satelis 500
sa stražnjim koferom, kao što je bio opremljen naš testni model, morat ćete ga zarotirati prema nazad i dolje,
svaki puta kada podižete sjedalo, što neće biti nimalo težak zadatak s
obzirom na mehanizam pomoću kojeg se taj manevar radi u jednom potezu. Satelis 500 kojeg smo imali na testu bio je opremljen odličnim Kappa koferom zapremine 46 litara u koji  bez problema možete pospremiti 2 integralne kacige, ili stvarno veliku količinu stvari. Kofer odlično podnosi teret ukoji nosi, ćak i ako ga pretovarite.

sistem zakretanja kofera

Pri
podizanju sjedala, imat ćete pomoć hidraulike, što svakako ovom skuteru
daje dodatnu dozu luksuza. Potpuno podizanje kompletnog sjedala, sa
stražnjim krajem, pametan je sistem za nesmetan pristup prtljažnom
prostoru. Ispod sjedala koje se podiže prema naprijed, zajedno sa
stražnjom “haubom”, nalazi se prostrano spremište, u koje se mogu
spremiti čak dvije integralne kacige. Neobično je to rješenje kojim se
osigurala velika količina prostora ispod sjedala.

prtljažni prostor

Još jedno od
zanimljivih rješenja je i mali pretinac ispred sjedala u kojem se
smjestila PVC navlaka za prekrivanje sjedala. Kad smo već kod pretinaca,
na ovom skuteru ih zaista ne nedostaje. S lijeve strane, ispod
upravljača, nalazi se još jedan pretinac s ključem, koji se pokazao kao
vrlo praktično rješenje za pospremanje sitnica koje trebaju biti lako dostupne, ali pod
ključem. Tako se unutar pretinca može naći mjesta za
malu bocu vode npr. ili mp3, mobitel, sunčane naočale i dosta drugih
stvari. 

pretinac s lijeve strane

Praktični pretinac nalazi se i u središtu samog upravljača, a otvara
se pritiskom na poklopac spremišta. Koristan pretinac za sitnice koje
stalno vadite, a nemate volje svako malo otključavati pretince koji su pod ključem.

Kao standardan dio opreme, koji smo već naučili vidjeti
na skuterima, ispod upravljača se smjestila praktična kuka za vješanje
stvari, što će vam olakšati odlazak u manju nabavku namirnica, ili
jednostavno poslužiti za odlaganje nekog ruksaka ili vrečice koju ne
želite spremiti u prtljažnik.

kuka za vješanje stvari

Za
zaustavljanje se brinu dva diska promjera 260 mm naprijed, te jedan
disk promjera 240 mm straga, japanskog proizvođača Nissin, koji
solidno odrađuju svoj zadatak, ukoliko ne pretjerate sa zahtjevima. Daleko je to od od toga da
vas kočnice neće zaustaviti u svakom trenutku, ali zbog lakoće kojom
ovaj skuter postiže brzine preko 100 km/h lako bi se mogli zaigrati i zaboraviti da niste na nekoj sportskoj jurilici i tu bi mogli nastati problemi ukoliko dođe do potrebe za trenutnim zaustavljanjem skutera. Gume
dimenzija 120/70-14 naprijed i 150/70-14 straga, smještene su na
naplatke od 14 cola, koji na prvi pogled ne daju preveliku dozu
sigurnosti. Taj osjećaj se mijenja već nakon prvih metara koje napravite
sa Satelisom 500, kotači sasvim pristojno odrađuju svoju zadaću, te imate osjećaj da sa ovim skuterom možete sve. 

Sprijeda se nalazi snažna teleskopska vilica promjera 40 mm, koja
solidno “guta” manje neravnine na cesti, dok se straga nalaze 2 amortizera
podesiva u 4 točke. Ipak, prelazak preko većih neravnina, sigurno ćete
dobro osjetiti i na vlastitom tijelu.

Okvir na kojem se smjestio Satelis 500 napravljen je od čeličnih cijevi.


Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author