Cestovne utrke — 10 lipnja 2005 -

 

U Požegi smo bili. Na žalost cijelim putem od Zagreba prema Slavoniji pratila nas je kiša tako da smo u naprijed znali da će biti utrka po kiši. Kada smo stigli na stazu već su nas dočekale loše vijesti o padovima. Naime na treningu je pao R.Radman sa svojim Ducatijem i na žalost završio među drvećem zbog kojeg je polomio obje potkoljenice. Radmanu je zbog toga sezona najvjerojatnije završena.
Spomenuo sam riječ staza. Mnogi će se iznenaditi, ali u Požegi se nalazi vojni poligon koji je po svojoj izvedbi najbliži pravoj trkaćoj stazi. Dugo se tamo voze utrke automobila i motocikala, samo što staza nije dovoljno popularizirana. Mora se priznati da nije baš previše niti dotjerana po pitanju sigurnosti vozača, pa je i to sigurno jedan od razloga zašto se tamo ne vozi češće. Možda se nađe neka osoba, koja će se zalagati za tu stazu, malo počistiti izletne zone, porezati drva koja su pre blizu, ukloniti znakove i stupiće od kojih nema nikakve koristi i tamo napraviti pravu i što je najbitnije, svima interesantnu stazu. Požega za to svakako ima potencijala.
Vratimo se na utrku za PH. U Požegi su se vozile sve klase. Klasa 125, klasa 250, Superstock 1000, klasa 600 i svih 6 klasa u OldTimerima.
Prvo su nastupili oldtimeri. Kompletnu reportažu sa slikama i rezultatima ćemo objaviti naknadno i izdvojeno. Klasu 125 i 250 će kroz koji dan obraditi naš suradnik Boško Tomeković, a mi ćemo se posvetiti klasi 1000 i klasi 600.
Na start su obje skupine izašle zajedno. Glavni konkurenti za naslov prvaka su stajali jedan do drugog. Zujić, Erdec i Kemenović. No vozače slabije plasirane u prvenstvu je također bilo interesantno pratiti, pogotovo vidjeti borbu u klasi 600 između Arnautovića i braće Barukčića.
Nakon starta nismo vidjeli ništa, pošto smo stajali na predzadnjem zavoju, no u prvoj slici koju smo ugledali, bio je Krešimir Erdec. Dosta iza njega je projurio Zujić, pa iza njega Kemenović. Ostali su bili dosta grupirani iza. Nakon svega par krugova utrka je prekinuta. Razlog je bila Kemenovićeva 10-tka. Nešto se počelo dimiti i zbog preventivnog razloga, na stazu su izašli vatrogasci. Organizator je prekinuo utrku makar vozači baš nisu vidjeli pre veliki razlog, pogotovo zato što Kemenovićev motor nije planuo nego je tako zadimljen završio u boksu. U drugom startu situacija je bila slična.
 

Zujićrv gubitak 2. pozicije

 

Kec je poveo, Zujić iza njega, a onda ostali. Utrku je na žalost obilježio pad oba brata Barukčića koji su osigurali Arnautoviću pobjedu i veliki pomak u ukupnom poretku prvenstva. Zujić je također imao peh. Zbog žute zastave koja se na kratko pojavila, Zujić je zadnji krug odvozio čak 7 sekundi sporije od tada treće plasiranog Mociboba koji je iskoristio svaku priliku i predzadnji zavoj prešao Zujića. Pobjedu je u klasi 1000 uvjerljivo odnio Kec, a u klasi 600 Arnautović.
 
Pogledajmo na kratko rezultate, pa nakon toga komentare vozača.
 

Prvi je svoje komentare iznio Boris Zujić.

"Recimo da mi sreća stvarno nije bila naklonjena. Staza se već polako sušila, ali je uglavnom još bila mokra. Startao sam najbolje i bio prvi prvu polovicu kruga kada me je Kec prošao. Nakon 3 kruga više nikoga nije bilo iza mene sigurno 10 sekundi i onda prekid!!!!! Kemotu se zapalilo nešto u motoru. Moram reći da razloga za prekid uopće nije bilo jer kada smo mi došli na startno ciljnu ravnicu, Kemo je već bio u boksu. Starta se iz početka, staza skoro suha i vremena se ne zbrajaju. Ponovljeni start i opet sam prvi dok me Kec nije prošao. Vozim se sam kao duh cijelu utrku. Kako mi se rezerva upalila već nakon prvog kruga prve utrke počeo sam lakše voziti i štediti benzin. Naravno da sam se svako toliko okretao da vidim ako je netko iza mene i zadnji put kada sam to napravio početkom zadnjeg kruga nije bilo nikoga. Spuštam se prema dugom lijevom zavoju gdje mašu žutom zastavicom. Spox se ispred mene vozi "u rikverc" i ja vozim za njim. Nisam ga htio preticati jer smo na zadnjoj utrci pričali da se za preći zaostatka mora pokazati plava i žuta skupa. Napokon ga prelazim i mislim kako je gotovo kada doleče Mocibob u punom zaletu. Nisam mogao ništa napraviti i izgubio sam što se izgubiti nije moglo. Mocibob je bio na običnim gumama. I to je to. Nisam nikada u svojoj kratkoj povijesti utrka bio tako ljut na sebe i tako glupo izgubio mjesto, ali na greškama se ući i čestitke Mocibobu još jednom na hrabrom uletu i borbi do kraja…"
 

Nakon Zujića, svoju iscrpnu reportažu je napisao Damir.

"SUBOTA:
…pocelo je sjajno… nakon 30km mi eksplodira (ko vatromet, na 10 mjesta rupe) guma na posudjenoj prikolici… nemam bas kod sebe odgovarajuci kljuc, dizalica zaglavljena, ne moze se izvuc… na mobitel se nitko ne javlja osim spoxa i zokija, ali oni su 20km ispred mene i ne mogu mi bas previse pomoci… ne preostaje mi nista drugo nego ostavit motor na prikolici uz cestu i nazad u sibenik… nakon izgubljena 4 sata na trazenje kombija za iznajmit(nisam htio riskirat da opet grune guma, nesto nije tu u redu sa prikolicom), zamjenu kotaca, prekrcaj stvari, opet pokret..na put krenuo ujutro u 10,a stigao nakon ovog svega u 19.45…bar sam stigao na tehnicki… cekam zujica, postavljanje satora, smjestaj, vecera i vani malo odmorit mozak i zaposlit jetru…

NEDJELJA:
..budjenje uz zvuk kise koja pljusti… koje razocaranje… stazu nisam stigao vidjet, ali mi je asfalt naoko bio odlican i nadao sam se dobroj voznji… sad je doslovno sve palo u vodu… cekamo prvi trening… kec i radman na kisnim gumama, svi ostali na gumama za suho… sporo su mi stavljali transponder tako da je kolona predvodjena safety car-om vec otisla skoro za cijeli krug… htio sam ih pricekat tako da se mogu vozit iza nekog da vidim kud staza ide ali me suci tjeraju da idem sam… taj prvi krug ko u nekom novom gradu, vozis se i gledas kud trebas ici… uspjevam nekako doci ponovo do ciljne ravnine i krecem malo brze da uhvatim raspored saltanja i tocke kocenja… tijekom ta dva kruga vidim da se staza osusila na kljucnim mjestima i da lezece vode ima samo na pravcima i u zavojima ali van putanje kojom se prolazi… treci krug krecem… kasnije sam vidio da sam vec u tom krugu imao vrijeme 1.43…iz kruga u krug lagano dizem tempo i sve slobodnije otvaram gas iako je jos vlazno… napokon koljeno na podu u punom nagibu i pri punom gasu…pravo odusevljenje nakon onog bjelovarskog igrokaza oko parka… staza savrsena, zivopisna… nekoliko kratkih ostrih zavoja pod 90, jedan duuugi, brzi, po mom ukusu nakon kojeg se u punom nagibu koci i slata niza(sjetio sam se odmah oscherslebena samo sto se tamo jos mora i motor prebacit..tu se ostaje u istom nagibu za sljedeci zavoj), jedna duga spustajuca banana kroz sumu, te par ravnica po oko 400-500m od kojih je jedna uzbrdo(ove ravnice su mali hendikep ipak za apriliu, ali brzim prolaskom kroz zavoje se nesto moze nadoknadit)… sve kroz sumu, odmoras dok vozis… imao sam filing ko da se po jadranskoj magistrali vozim samo u krug… asfalt odlican, na par mjesta neke grbe i kanal za vodu, ali nista strasno… tek toliko da ne bude monotono… rezultat 1. treninga-4 mjesto sa 1.41.1,jednu desetinku iza zujica i samo 4 desetinke ize kemenovica… uz to vremena su bila konstantna i u spustanju… napokon zadovoljan, i vec u glavi spreman za drugi trening..a onda kisa ko luda… i ne prestaje… na drugi trening izlaze kemo i radman na kisnim gumama, te kezic, aldo, alen i mocibob na obicnim da vide kako je to vozit po mokrom..ja odustajem jer nemam kisne,a nemam sta probavat… mokro je i necu nista saznat osim da je klizavo i da imam pasti svaki sekund… razlika je i vise nego vidljiva izmedju radmana i keme i ostalih… radman ide odlicno, ali pada i prolazi sa lomom obe noge (takve su informacije dosle do nas)… kemo rezervirano iako na kisnim gumama, od ovih na suhim pulezani jos i pokusavaju biti brzi, a kezic i alen tek toliko da osjete kako je vozit po mokrom… zujic, vuhec, kec i ja to sve pratimo sa strane… nakon toga sa moto pulserima na brzinsku kavicu u najblizu gostionu… …dva sata do trke i kisa jos pada, sve pliva… oblacno i cini se da ce padat vjecno… u zujicevom kombiju zapocinje brzinska izmjena guma… nas maci (mehanicar) mjenja gume na montirace u ekspresnom vremenu i zujic i vuhec stavljaju kisne gume… jos ih imaju i barukcici, kezic, kemo, kec… ja vec tugujem za suhom stazom i propalom prilikom da branim svoju poziciju sa treninga… i onda se sjetim da je kec imao neke stare kisne gume koje je skinuo nakon prvog treninga… gume su stare par godina, imaju nekoliko trka iza sebe kako je rekao, a i jutrosnji trening po suhom ih je dokrajcio sto je bilo vidljivo na lijevom rubu guma kojeg uopce nije bilo… one kockice su jedva zadrzale kockasti oblik ali po kisi i takve su znatno sigurnije za vozit od guma za suho… dobijam ih od keca prakticki u zamjenu za cevape (kreso puno hvala jos jednom) steta sto zbog susenja staze nisu mogle posluzit u puno smislu… u cijeloj strci montiram zadnje kolo bez balansiranja… iako smo mislili da se nece osjetit, osjetilo se poskakivanje zadnjeg kraja na ovom najduzem pravcu uzbrdo… cekamo start, probni krug, izdvajam se iz grupe "pijanaca" koji krivudaju po stazi grijuci gume, da mogu nesmetano isprobat gume na kocenju i u lezanju u zavoju… osjecaj odlican na kocenje i kroz zavoj… doima se sigurno, ali ipak u pokusaju da kroz dugi lijevi zavoj legnem na koljeno osjecam da klizim lagano sa oba kola… odustajem od eksperimentiranja daljenjeg i cekam start… staza se lagano susi i nije dobro za nas sa kisnim… kisne gume koje imamo koje su trebale biti prednost i po pitanju sigurnosti i po pitanju vremena po krugu dolaze u pitanje (na kisnom drugom treningu je bila razlika i po 20sek po krugu izmedju kisnih guma i obicnih guma)…
 

Damirova borba sa Zokijem

 

ipak start jos uvijek na mokroj stazi, vec u prvom drugom zavoju vidim da mocibob ispred mene se nesto vise muci u prolasku kroz zavoj na svojim gumama za suho i vidim da ce se moci na kisnim gumama ostvariti prednost bez problema… medjutim umjesto te prednosti staza se sve vise susi i nakon tri kruga vec ima dosta bijelih suhih djelova staze… odjednom osjetim miris paljevine i vec sam mislio da meni nesto gori i onda skuzim da je kemo ispred mene usporio i da vrti glavom i krivuda po stazi… nesto mu se zapalilo na motoru… usporim i cekam da vidim kud ce se maknut… mice se tek po izlasku na ciljnu… prolazim ga ali vec nakon toga na dugom pravcu uzbrdo prolazi kraj mene alen… tad mi je vec bilo jasno da su kisne gume pusiona bar sto se mene tice… trka se zaustavlja, cekamo 10tak min ponovni start, staza je vlazna samo na nekim ravnim djelovima, vecinom je suha, a onaj moj dugi lijevi se bijeli koliko je suh… ponovni start i sad je vec razlika ocita… alen prolazi kraj mene odmah nakon starta na toj istoj uzbrdici vec u prvom krugu… istovremeno i kezic… kezic je na kisnim gumama ko i ja… te moje su imale toliko potrosenu lijevu stranu, a guma je mekana ko gumica za olovku, da je voznja sa njima po suhom slicna voznji po vlaznom sa gumom za suho…lagano valjanje i klizanje cijelo vrijeme..dva brata barukcic su pali ispred mene u tom dugom lijevom obojica, obojica na kisnim gumama na potpuno suhom dijelu staze..bio mi je to znak da ne treba forsirati vec odvozit koliko to uvjeti dopustaju trku do kraja… uz to nam se svima osulila blatnjava voda na vizirima i nitko vise nista nije vidio zadnjih 4-5 krugova… ja sam nasao jednu rupu kroz koju se vidi dolje lijevo na viziru pa sam cijelo vrijeme gledao gore desno u nebo da vidim kud idem….kako smo se postavili nakon starta tako smo i zavrsili utrku… kezic i ja na gotovo istim vremenima po krugu, a alen za oko 0.5-1sek brzi po krugu… kroz cilj kao 4ti prolazi alen, pa 5ti kezic, pa ja kao 6ti… zujic nes(p)retno gubi drugo mjesto od mociboba koji je vozio na gumama za suho i na kraju u ovom mokro-suho ruletu prosao bolje (na mokroj stazi imao bi zaostatak po krugu od bar 10sek za zujicem)… kec uvjerljivo prvi… aldo opet brz, ali i opet prebrz… u pokusaju prolaska mene i kezica na kocenje skoro je zakacio kezica i produzava ravno u jarak i sumu, ali bez posljedica… vuhec nam se ustalio."
 

Uz Zujića i Damira, svoje viđenje utrke u Požegi napisao je i Alen.

"U subotu ujutro jos nisam znao kako cu ici na trku…postojala je opcija ako dovoljno poludim da sidnem na motor,uzmem tank torbu i dodem to odvoziti. Da ne pilam oko tih detalja, tako je jednostavno ispalo. Stizemo gore moj otac, moj mali i ja, umoran od zafrkanog tjedna, problema na poslu, ritma utrka i naravno financijskih neizvjesnosti. Detalje su manje vise ostali opisali, moram reci da mi se staza svida i posto sam na njoj prvi put odlucia sam se na prvom treningu ne forsirati, samo lagano kruziti, viditi kako stvari idu i probati popamtiti sta vise detalja. Problem mi je bia sta niti jedan krug nije bilo nikoga ispred mene (od brzih) tako da nisam moga nikakve dodatne zakljucke izvuci (mjesto kocenja ili sl.). Sama staza na tom treningu polu mokra u pocetku, poslije bolje iako je jos bilo vode po njoj. Vrlo tesko je tako bilo tocno odrediti idealno mjesto kocenja. Nezadovoljan treningom cekao sam drugi trening da malo krenem a onda pocinje kisa. Odlucia sam se uci malo na gumama (power race) samo da vidim kako to sve izgleda. Kisa je nastavila i velika vecina je stavila kisne gume za trku. Ja ih nisam ima i da je kisa nastavila jako padati ne bih imao nikakve sanse voziti se dobro s obzirom da je power race u biti na velikom dijelu ruba zapravo slick guma,nema nacina da izbaci vodu kad naletis i na manju lokvicu. Obicne gume imali smo samo Aldo, Vedran, Zoki, Vugra i ja. Imam osmu poziciju, u probnom krugu vidim da je pista vrlo mokra. Utrku startam dobro, udem u prvi zavoj iza Damira i vozim se iza njega krug – dva. Gledam kako se ponasaju moje gume u zavojima, probam ih usporediti sa drzanjem kisnih i nakon prva dva mokra zavoja shvatim da mogu ici brze, da mi ekipa sa kisnim gumama ne bizi po mokrom. Vozim se iza Damira na uzbrdici i posto mi je tamo na kraju bilo tesko ocijeniti tocnu tocku idealnog kocenja oduzmem malo ranije gas od njega i kad on vrati gas ja jos malo dodam i ubacim se ispred njega. Ko po jajima udem u taj zavoj koji je bia dosta mokar i krenem dalje. Nakon ponovnog starta ista situacija, brzina na uzbrdici ovisila je dosta o izlazu iz lijevog zavoja koji joj je prethodia. Suzuki je isa dobro ali na gas nisam tu moga proci ni r6 od Barukcica. Vjerojatno bi moga samo mjesto di se kocilo je bilo mokro i vrlo nezgodno za idealno ocijeniti pa sam prerano oduzima gas. Sve u svemu zadovoljan sam svojom voznjom. Prvi put sam na ovoj stazi. Prvi trening je bia polu mokar, plan je bia upoznavanje. Na drugi je pala kisa a na trci su opet bili neki treci uvjeti. Uvjeti na stazi su bili promjenjivi i nije niti malo bilo lako sa gumama za suho traziti idealne putanje. Jedinu prednost ove gume imale su zadnja dva-tri kruga u zadnjem dugom livom zavoju u kojem su tocno na par metara ispred mene pala oba Barukcica. Ali vec na ulazu u livi zavoj prije cilja dolazilo se na skroz mokro i od tog mjesta bi opet kisne imale prednost.
Ostaje osjecaj da bi se tako lipo moglo voziti po ovoj stazi da je bila suha. Zavoji su lipo poslozeni i gust je voziti po njoj."

 
Evo par slika ostalih vozača na stazi.

 


Erdec

Kezić

 


Mocibob

Vugrinec

 

I klasa 600


Arnautović

Šadija

 
 

Poredak nakon utrke u Požegi. Zujić je sa pobjedom na Grobniku još uvijek vodeći u poredku. Glavni konkurent Krešimir Erdec mu je za petama, a blizu je i Mocibob. U svakom slučaju, bit će još zanimljivih borbi.
 

 

Klasa 1000
1. Zujić…………………..52bodova
2. Erdec…………………50bodova
3. Mocibob……………..47bodova
4. Kemenović………….40bodova
5. Vrdoljak……………..36bodova
6. Kezić………………… 31bodova
7. Radman………………25bodova
8. Barišić………………..23bodova
9. Grgan…………………17bodova
10. Vugrinec…………….14bodova
11. Zrinić………………..10bodova
12. Benat………………..8bodova
13. Martinović………….5bodova
14. Rusak………………..3boda
15. Simonović………….0bodova
 
  
U klasi 600, Arnautović je zbog pada oba Barukčića pobjegao za punih 27 bodova. Pošto je D. Barukčić slomio nogu, a na Grobniku je on Arnautoviću glavna pretnja, u preostale 3 utrke, Zokiju se smiješi pobjeda u prvenstvu, a što je naj bitnije, u njegovoj debitantnoj godini.
 

 

Klasa 600
1. Arnautović………70bodova
2. Mihalina………….43bodova
3. D.Barukčić……….41bodova
4. Spahija…………..37bodova
5. R.Barukčić………..36bodova
6. Marohnić…………24bodova
 
Kompletan događanja u Požegi praćena su na slijedećem linku.
 

Share

About Author