Vozili smo — 20 listopada 2009 -

 

Temeljen na uspješnoj formuli velikih kotača i poprilično velike zapremine pogonskog agregata za jedan skuter, iz Piaggia dolazi Carnaby. I iako standardno praktičan i elegantan, u Cruiser verziji, kakvu smo testirali, ipak se osjeća lagana kriza identiteta. Krom, blage linije i premalo mjesta ispod sjedala obilježavaju ovaj skuter ravne podnice koji bi trebao dobro ići uz kravatu i odijelo.
 

Iako možda jako podsjeća na Beverly 500, Carnaby Cruiser je sam svoj čovjek koji možda ima neke uzore u starom bratu. Ipak, tu je ravna podnica, široki kromirani upravljač po uzoru na prave cruisere i još nekoliko detalja po kojima ćete ga prepoznati.
 

 

Krenimo od onoga što ga pokreće, a to je jednocilindrični tekućinom hlađeni četverotaktni pogonski agregat od 278 ccm sa 4 ventila koje pokreće jedno bregasto vratilo. Tu je i elektronsko ubrizgavanje te ispušni sustav sa katalizatorom. 22 ks i 23 Nm su sasvim solidne brojke, a kad se sve stavi na hrpu, ovaj pogonski agregat nije ništa novo. Štoviše, već smo se nekoliko puta susreli s njim, pa ne treba trošiti previše riječi na njega. Osim što nije na odmet reći da je miran i uzoran u ispoljavanju snage – dakle, ima sve što jedan motor za skuter treba imati.
 

 

Ali motor nije ono što ćete prvo primjetiti na skuteru, pogotovo jednom ovako elegantnom. To je dizajn. Što reći? Linije, skladan oblik i sve ostalo očito pripada skuteru, no u Piaggiu su nekako došli na ideju da ukomponiraju krom, rešetkice i svjetlucave detalje u jednu cjelinu koju su nazvali Cruiser. Carnaby Cruiser je možda baš prava stvar za nekoga tko želi elegantan, a pritom i brz skuter koji će mu pristajati uz odijelo i vijoreću kravatu.
 

Skuter je osmišljen kao praktično vozilo – i Carnaby je zadržao tu iskonsku vrijednost, te otišao i korak dalje od svoje braće iz iste obitelji i dobio ravnu podnicu, na koju stane puno stvari. Tu je i mjesto ispod sjedala, u koje ne stane integralna kaciga, a i otvoreni pretinci ispred koljena vozača, u koje nebismo baš stavljali neke srcu prirasle stvari. U nekim stvarima Carnaby robuje dojmu, kao što je slučaj s retrovizorima, koji su lijepi, ali možda neki žele vidjeti više od svojih ramena u njima. A tu je i brojač okretaja, koji je na skuteru inače jako potrebna stvar. No da nema njega i dosta izraženih vibracija na upravljaču, u gradskom prometu nebismo niti znali dali motor radi.
 

 

 

U ove hladne dane će vozači Carnabya sigurno obožavati otvore koji idu od hladnjaka prema nogama, što je još jedan plus, budući da se u toplijim danima višak topline koja dopire iz hladnjaka ne osjeti. No ono što možda malo smeta jest jeftinoća određenih korištenih materijala. Ako gledamo od gore prema dolje, osjeća se pad kvalitete korištenih materijala. I dok gore prevladava krom i sve “šljašti”, kako se spuštamo, situacija postaje gora. Tako je podnica sasvim plastična i bolje bi pristajala na neki Zip, a brzinomjer potiče s Noine arke, budući da još uvijek koristi sajlu. 21. stoljeće je već neko vrijeme tu…
 

Ali neke stvari smo spremni oprostiti, i to zbog jedne stvari: vožnja! Mnogi će cijeniti zbilja prekrasno sjedalo, ali samo na kratke relacije, jer malo previše gura prema naprijed. Mjesta za noge ima puno, iako nisu baš najbolje zaštićene od vjetra i elemenata, ali budući da trebate sačuvati svoju eleganciju, nećete se voziti po ružnom vremenu. U gradskoj vožnji je Carnaby zahvalan ako ga ne tjerate baš prejako po uskim i kratkim zavojima, u kojima će se lagano uvinuti zbog mekane šasije bez središnjeg tunela, a isto tako ne voli baš neka jaka kočenja. Otvorena cesta je već neka druga priča. Carnaby ovdje opravdava “Cruiser” dio u imenu. Lagano kruženje je pravi užitak: ovjes dobro radi, upravljanje se obavlja telepatskom sugestijom, kočnice vole malo više rezerve za zaustavljanje ili bolje rečeno određivanje brzine, a motor ima lijep odgovor na gas kojom god brzinom se kretali. Život je lijep, sve do nekih 110 km/h, kada opet kreću muke s okvirom i kočnicama. No neka vas to ne zabrinjava previše, ovo Carnaby-u nije namjena.
 

Ovog malog snoba u duši možete dobiti za 31 606 kn, što i nije tako strašna brojka kada usporedite čak i sa braćom iz iste kuće. Ako i vi pomalo robujete dojmu, ne smeta vam par manjih nedostataka i ne koristite laptop nego samo Blackberry, možda ste upravo sreli svoju srodnu dušu…
 

Tehnički podaci:
 
Motor: 1 cilindar, 4 ventila, hlađen tekućinom
Obujam: 278 ccm
Provrt x hod: 75 x 63 mm
Kompresioni omjer: 11 : 1
Snaga: 16,5 kW/22,5 KS, pri 7250/min
Okretni moment: 23 Nm, pri 6000/min
Napajanje: elektroničko ubrizgavanje
Paljenje: elektronsko
Prijenos: automatski, CVT
Okvir: čelična konstrukcija
Ovjes: naprijed teleskopska hidraulična vilica, 35 mm, hoda 104 mm; straga dva podesiva amortizera, hoda 90 mm Kočnice: sprijeda disk, 260 mm; straga disk, 260 mm
Gume: naprijed 110/70 x 16; straga 130/70 x 16
Dimenzije: 2050 x 780 x 1400 mm
Visina sjedala: 780 mm
Masa (suh): 165 kg
Spremnik: 9,5 litara
Potrošnja na testu: 4,0 l/100 km
Najveća brzina: 135 km/h
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Piaggio X10

Piaggio X10

siječanj 04, 2013
Husqvarna Nuda 900 R

Husqvarna Nuda 900 R

studeni 14, 2012
Scarabeo 200 i.e.

Scarabeo 200 i.e.

lipanj 21, 2012

About Author