Vozili smo — 09 veljače 2008 -

Piaggio MP3 mora da je jedno od najneobičnijih stvari koje možete vidjeti na cesti. Nije niti skuter niti klasična trokolica, niti auto, a sigurno ne idete pješice. Što god da je, super je! Pogotovo u zimskoj verziji sa visokim vjetrobranom, zimskim gumama i termo dekom. Niti na 0°C, kada se vjerojatno nitko pametan ne vozi na motoru s običnim gumama, na ovom skuteru nije zima, a tri kotača i zimske gume ulijevaju veliku dozu sigurnosti.
 

Piaggio MP3 je svakako revolucija u svijetu skutera, ako se među skutere može svrstati. Izgleda kao da se Piaggiov maxi skuter X8 zaletio u nekog ogromnog kukca odozada. Ima 3 kotača i naginje se. Ne namjeravam vam objašnjavati kako se naginje i koji sve sustavi reguliraju naginjanje, nego ćete mi morati vjerovati na riječ. I iako sam prije vožnje bio jako skeptičan u upravljivost tog „skutera“, on se ustvari vozi bez ikakvog napora i sa nevjerovatnom lakoćom.
 

Možda malu nervozu stvara guranje među autima, jer dok sjedite na njemu, MP3 izgleda strašno široko. Ali ustvari je širok koliko i ostali maxi skuteri, samo što je valjda tri puta stabilniji. Na semaforu čak ne treba niti spuštati nogu, nego se samo aktivira sustav koji će zamrznuti sustav na prednjem kraju i mp3 će se ukrutiti. I čim pređete 2 500 ok/min, elektronika oslobađa prednji kraj.
 

Što se osjećaja u vožnji tiče, mp3 sa zimskim paketom opreme je prava stvar za hladne dane. On se sastoji od ogromnog vizira, zimskih guma i termo deke za noge. Osjećaj je kao da se vozite u autu sa malo otvorenim prozorom jer vizir (ili prije vjetrobransko staklo) je stvarno ogroman. Meni osobno je to stvaralo strašne probleme s magljenjem vizira na kacigi. Ventilacije u prednji dio kacige skoro pa i nema, nego sve puše negdje oko zatiljka, a to na većim brzinama (preko 100 km/h) stvara pomalo neugodan osjećaj kao da vas netko lupka po kacigi. A možda je stvar u kacigi… Vjetrobran zbilja super štiti. Štiti čak i ruke jer je dizajniran tako da odvodi zrak u strane. Super stvar je što i kad pada kiša ostajete suhi. Prednji kraj je super zaštićen vjetrobranom, a od nazad ste dovoljno daleko da vas ne zašprica dizanje vode zadnjeg kotača. Termo deka fantastično funkcionira. Možda je malo nespretno zakopčati je dok ste obučeni u full opremu, ali to je stvar navike. Ne smeta kada se spušta noga na semaforu, a opet jako dobro štiti od elementarnih nepogoda i vjetra. Super je kako vjetar skoro uopće ne ulazi pod nju, pa su vam noge uvijek na toplom. Deka ima i električno grijanje, ali čak niti na niskim temperaturama nema neke prevelike potrebe da ju se uključuje. Ipak, ispod 0°C jako dobro dođe.
 

Sic je predivno velik, a suvozački je malo izdignut, tako da njegov prednji kraj glumi mali naslon za vozača. Osjećaj je kao da sjedite doma na fotelji, samo što se vozite. Upravljanje je krajnje jednostavno, kao i na normalnom skuteru. Očekivao sam težak prednji kraj, ali sam se grdo prevario. Prednji kraj je ustvari jako lagan, nekada i prelagan. Skuter se čak da i kontrirati upravljačem, samo što u brzim dugačkim zavojima u tom slučaju prednji kraj postaje jaaaako lagan. Kad smo već kod zavoja, pazite na grbe u njima, jer mp3 nekako čudno poskoči preko njih. Stvar je vjerojatno u tome što se grba ili rupa pogodi jednim kotačem, pa to dosta uznemiri ovo vozilo.
 

Strašna stvar kod Piaggia MP3 je da je s njega praktički nemoguće pasti. Čak niti kočenja u dubokom nagibu neće narušiti stabilnost, nego se MP3 ispravi. Možda je moguće pasti jedino ako se sudarite s preprekom, bilo pokretnom ili nepokretnom. Zimske gume funkcioniraju odlično. U usporedbi sa običnim gumama, mekane zimske gume sa dosta dubokom šarom po hladnim, skliskim i prašnjavim ulicama uljevaju ogromnu dozu povjerenja i gripa. Neće proklizati čak niti preko mokrih dijelova ceste ili zebre i tračnica, osim ako to namjerno ne izazovete. Po kiši je ista stvar kao i po suhom.  A ako se baš želite klizati, samo odvalite gas u sredini zavoja. Jedino što nervira je zujanje zimskih guma kada se vozite na duže staze. One nadglašavaju agregat, a buka je slična onoj u mlaznom avionu.
 

Što se tiče kočnica, poluga prednje kočnice je jako mekana, ali i modulabilna, dok je zadnja pak tvrda i prebrzo blokira. Ipak, u hladnim uvjetima je kočenje zadovoljavajuće i neusporedivo bolje nego sa običnim gumama. Zimske gume ulijevaju pouzdanje da se koči dublje i oštrije, a imaju i grip koji to kočenje može popratiti. Isto kao i što vrijedi za držanje, između kočenja po suhom i po mokrom skoro pa i nema razlike.
 

Što se tiče ostatka skutera, sve je napravljeno na nivou. „Gepek“ je veliki i prostran i stvarno zaslužuje to ime. Može ga se otvoriti odozada, ili klasičnim putem, dizanjem sica. Pohvala i smještaju spremnika goriva, koji je na praktičnom mjestu, među nogama, ali kada se treba točiti gorivo dolazi do malih borbi s termo dekom. No to je stvar navike. Sve je super i sve je za 5, samo što svako jutro MP3 odaje svoje podrijetlo. Svako jutro svijetli neka druga lampica za gešku i svaki dan se problem sam od sebe otklanja. Budući da je to ipak vozilo za gospodu, to ću mu malo uzeti za zlo. Ali ne brinite, ovo je ipak tako udobno, efikasno i praktično vozilo da se te mane brzo zaboravljaju.
 

Zaključak? Ovo je idalno vozilo za hladne zimske dane. Na njemu zbilja nije zima, jer vas čuva deka i vjetrobran, a zimske gume dopuštaju da se vozite kao da je ljeto i čist i vruć asfalt. U nekim trenutcima fali nekakva glazba da ne zaspete jer je tako udoban i opuštajuć za voziti, a u drugim trenutcima je dinamičan i uzbudljiv. Jedno je sigurno, kad se vozite na ovom skuteru, svi pogledi su uprti u vas.
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Piaggio X10

Piaggio X10

siječanj 04, 2013
Husqvarna Nuda 900 R

Husqvarna Nuda 900 R

studeni 14, 2012
Scarabeo 200 i.e.

Scarabeo 200 i.e.

lipanj 21, 2012

About Author