Vozili smo — 04 siječnja 2013 -

Iz Piaggia nam stiže potpuno novi model X10, skuter futurističkog izgleda, prepun tehničkih novotarija i isto tako sasvim novog agregata predstavljenog već u Beverlyju 350 početkom sezone.
X10 bi mogli opisati kao robustan, elegantnih bočnih linija, inovativnog i masivnog stražnjeg kraja, modernog prednjeg dijela te impresivne završne obrade. No, glavna odlika ovog skutera je dakako prostranost, i to u svakom segmentu. Ispod sjedala se nalazi prostor zapremine 52 litre u koji stanu jedna integralna i jedna jet kaciga, zbog dubine prostora, ali manje voluminoznih stvari možete staviti skoro kao u manji auto. Pored prostora ispod sjedala, tu su još dva priručna pretinca pored instrument ploče u sklopu koje se nalazi integrirani USB punjač, te još tri pretinca ispod prednje konzole.
Sjedalo je vrlo udobno i prostrano što se posebno može primjetiti na dužim relacijama, naslon se može regulirati po visini dok je prostor za suvozača toliki da mislimo kako ne bi bio problem ubaciti još jednog putnika. Prostrane podnice nude široke mogućnosti prilagodbe vozačima raznih visina i širina.
Još jedna novost koja nam se posebno svidjela, nalazi se u sklopu bočnog nogara koji svojim otvaranjem automatski aktivira ručnu kočnicu. Vrlo jednostavno a fantastično i korisno rješenje.
Ručke su voluminozne i daju do znanja da X10 nije baš mala igračka. Bar ne dok stoji, dok je u vožnji sasvim druga priča, no o tome malo kasnije. Retrovizori su postavljeni dosta široko što ih čini rijetko funkcionalnim u odnosu na većinu dvokotačnih vozila na motorni pogon. Prekidači isto jednostavni i korektno locirani, instrument ploča nova, opet u kombinaciji analogno – digitalnih pokazivača s dodatkom uvijek dobrodošlog board computera. Ispod upravljača nižu se električni prekidači otvaranja sjedala, poklopca benzina odnosno paljenje i gašenje ABS-a i ASR-a te prekidač paljenja signalizacije sva četiri „žmigavca“.
Veličina kotača je 15“ odnosno 13“ što na prvi pogled nije zvučalo previše obećavajuće obzirom na težinu i dimenzije skutera međutim pokazalo se kao vrlo dobra i sigurna kombinacija. Pogotovo u kombinaciji s kočnicama koje su za svaku pohvalu. Naprijed su montirana dva diska promjera 280mm a straga jedan od 240. Doziranje je malo tvrđe od onoga što smo navikli od većine skutera ali daje savršen osjećaj sigurnosti pri jačim kočenjima, čak i isključenim ABS-om.
Osim standardne izvedbe, X10 se nudi i u skupljoj verziji, Executive, dok se ponuda agregata svodi na 350 odnosno 500 ccm. Postoji još i verzija s agregatom od 125 ccm za koju je kružila informacija da se neće prodavati na svim tržištima no prema službenom cjeniku Piaggio grupe u Hrvatskoj ipak hoće. Obzirom koliko smo ugodno iznenađeni performansama i štedljivošću 350-ice i uzimajući u obzir mantalni sklop prosječnog hrvatskog kupca, čak i bez probe 125-ica nije naš favorit.  350 je potpuno novi agregat koji je svoju prezentaciju doživio u novom Beverlyju početkom sezone. 33KS i okretni moment od 32Nm na papiru možda ne djeluju impresivno ali je u odnosu na prethodni model od 300ccm koji je išao i još ide odlično, novim agregatom izvučeno gotovo 50% više snage, smanjene su mu dimenzije i navodno je puno jednostavniji za bilo kakvu intervenciju. Ubrzanja daju dojam vrlo živahnog skutera dok se krajnja brzina, prema satu, kreće oko 140kmh. Board computer nam je pokazao maksimalnu brzinu od 154kmh ali se to vjerojatno dogodilo na nekoj nizbrdici. S novim agregatom su u Piaggiu nastojali uspjeli utjecati i na potrošnju koja se na našem testu kretala oko 31km/litri kako kaže putno računalo odnosno terminologijom na koju smo naviknuti, 3,2 lit na 100km s tim da ga nismo štedjeli. Nekome će biti korisna informacija da se navedena potrošnja odnosi na X10 čija je suha težina oko 40 kg veća od Beverlyja koji bi po toj logici s istim agregatom morao trošiti još i manje. Spremnik goriva prima 15,5 litara.
Upravljivost je jedan od atributa kojim se X10 može pohvaliti iako na početku nije izgledalo tako. Preuzeti skuter od 200kg, dužine 2250mm, širine od preko 800m i relativno malih kotača, te odmah krenuti u popodnevnu gradsku gužvu nije bilo obećavajuće. Srećom samo prva dva, tri kilometra kada se stvari počinju mjenjati. Nakon toga, ocjena skutra kreće samo uzlaznom putanjom. Lakoća padanja u zavoj i stabilnost u istom koja se pokazala impresivnom na gradskim prometnicama nagnala nas je da isto provjerimo i na otvorenoj cesti gdje se X10 ponašao gotovo savršeno bilo da se radilo o dugim ili kratkim i zatvorenim zavojima. Isprobali smo ga i na autocesti gdje je zadovoljstvo ipak puno manje dok pretpostavljamo da bi s višim vjetrobranom situacija vjerojatno bila bolja.
Ukupni dojam je više nego pozitivan jer je Piaggio uspio napraviti skuter za široki spektar upotrebe. Izvrsno se snalazi u gradu, isto tako i izvan njega, malo troši, atraktivno izgleda, prostran je i udoban. Cijena osnovnog modela X10 je 48.600kn s osnovnom, odnosno 56.200kn sa Executive opremom.

 

 

 

 

 

 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Husqvarna Nuda 900 R

Husqvarna Nuda 900 R

studeni 14, 2012
Scarabeo 200 i.e.

Scarabeo 200 i.e.

lipanj 21, 2012
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012

About Author

admin