Modeli 2001 — 02 siječnja 2001 -

tekst: Krunoslav Pečak

X9 je maxi skuter poznatog talijanskog proizvođača skutera , mopeda i ostalih malih motorčića. Njime se i on uključuje u borbu sa Hondom Silver Wing , Yamahom Tmax i Suzukijem Burgman. To je prvenstveno udoban i jako dobro opremljen maxi skuter. Naravno uz sve to on je i jako brz. Pogonjen je od strane jednocilindričnog , četverotaktnog motora od 460 ccm sa četiri ventila po cilindru. Od opreme imamo digitalni radio , intercom i mogućnost ugradnje mobitela. 


Piaggio nije napravio ništa revolucionarno na ovom
modelu, ali on ima sve što se od njega traži : udobnost na najvišoj razini , odličnu upravljivost u gradskoj gužvi, puno prostora za razne stvarčice koje vam trebaju ili ne trebaju i najbogatiju instrument ploču u klasi (ima i pokazivač okretaja motora!). 

Pozicija sjedenja je gotovo savršena jer sjedite ravno i imate oslonac za donji dio leđa , nedostatak je jedino to što je zbog tog oslonca sjedalo suvozača povišeno pa on sjedi iznad vas. Novi su retrovizori koji dobro obavljaju svoju zadaću , pa vidite većinu toga što se događa iza vas. Prednje svjetlo je dovoljno dobro za noćne vožnje izvan osvijetljenih prometnica, a tu je i veliki vizir koji se da podešavati po visini čitavih 6 cm i pruža odličnu zaštitu za vozača. Spremnik ispod sjedala ima zapreminu od 45 litara i utičnicu sa 12V za punjenje mobitela. Ona bogatija "i skuplja" verzija pod oznakom SL ima hidraulički centralni nogar i PICS (Piaggio Integrated Communication System). Hidraulikom se upravlja pomoću prekidača na volanu. U slučaju da vam hidraulika zakaže, uvijek vam preostaje nožno postavljanje na centralni nogar (uz malo snage). PICS je kombinacija radio aparata i intercoma-znači možete slušati radio , razgovarati na mobitel ili komunicirati sa suvozačem preko zvučnika i mikrofona. 

A sada malo više o onom najvažnijem-motoru. On je srce ovog maxi skutera ,a razvija punih 39 KS. Rama je napravljena kako bi podnijela tu snagu i težinu , koja je najmanja u klasi, ali ipak iznosi punih 190 kg. To je i jedan od razloga zašto X9 i nije baš prelagan pri prebacivanju težine sa jedne strane na drugu , ali nije ni konkurencija puno bolja. Kotači su promjera 14" i pridonose ukupnoj stabilnosti skutera. Kočnice su dorasle težini i snazi skutera, a njima se upravlja pomoću poluga na volanu , uz jednu razliku – sa lijevom polugom djelujete na prednji lijevi disk i stražnji disk istovremeno, dok sa desnom djelujete samo na prednje diskove. Naprijed su montirani diskovi promjera 260mm, a stražnji disk je promjera 240mm. 

Sada još jedino ostaje vidjeti kako će tržište prihvatiti ovaj maxi skuter u odnosu na konkurente, te će se po tome znati koji je proizvođač napravio najbolju kombinaciju.

Tehnički podaci

Max. brzina 
160 kmh
Motor  
jedan cilindar , 4-takta , 4 ventila po cilindru
Zapremina  
460 ccm 
Napajanje  
ubrizgavanje goriva  
Mijenjač  
automatski 
Rama  
čelićne cijevi 
Ovjes naprijed  
standardna vilica , promjer 35 mm 
Ovjes nazad  
dupli monoamortizeri
Kočnice naprijed 
dva diska , promjer 260mm  
Kočnice nazad  
disk , promjer 240mm  
Prednja guma  
120/70×14
Stražnja guma  
140/60×14
IMeđuosovinski razmak  
1485mm
Visina sjedala  
785mm  
Suha težina 
190kg 
Rezervoar  
15 lit
Maximalna snaga
29kW/39KS pri 7250 o/min  
Maksimalni moment
40Nm pri 5500 o/min

Share

Povezane novosti

Kawasaki ZX12R – 2001

Kawasaki ZX12R – 2001

siječanj 04, 2001
Yamaha Fazer 1000 – 2001

Yamaha Fazer 1000 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki Katana 600 – 2001

Suzuki Katana 600 – 2001

siječanj 04, 2001
Suzuki GSX 1400 – 2001

Suzuki GSX 1400 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda VTX 1800 – 2001

Honda VTX 1800 – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Silver Wing – 2001

Honda Silver Wing – 2001

siječanj 04, 2001
Honda Gold Wing – 2001

Honda Gold Wing – 2001

siječanj 04, 2001
MV Agusta F5 – 2001

MV Agusta F5 – 2001

siječanj 03, 2001
MV Agusta Brutale – 2001

MV Agusta Brutale – 2001

siječanj 03, 2001
Ducati ST 4S – 2001

Ducati ST 4S – 2001

siječanj 03, 2001

About Author

admin