Novosti — 21 rujna 2014 -

U vremenu između dva leta, između izlaganja i putovanja u Indiju, Roberto Colaninno, predsjednik uprave Piaggio Grupe i Alitalije, odvojio je vrijeme kako bi objasnio novi izazov koji je Aprilia pokrenula. U Italiji u kojoj je kašnjenje uobičajeno, Aprilia je odlučila ubrzati plan. Debi Aprilije u MotoGP prvenstvu, koji je bio planiran za 2016. godinu, dogodit će se godinu dana ranije s timom Gresini. Prema podacima iz tiskovnog izvješća, Aprilia je odlučila učiniti taj korak godinu dana ranije zbog vrhunskih tehničkih i organizacijskih znanja Aprilia Racing odjela.“

C

Objava rata svojim konkurentima ali i opasno obećanje ako stvari ne krenu prema očekivanju fanova…

„Istina, takve objave uvijek imaju dvije strane. Jedna je rizik same objave a druga su činjenice na kojima je objava temeljena.“

 

Kao da želite reći da ste sigurni u konkurentnost vaših motocikala.

„Tijekom godina u kojima Piaggio Grupa upravlja markom Aprilia, osvojili smo 30 naslova svjetskog prvaka, a prije svega, osvojili smo ih i s talijanskim vozačima. Veliko povjerenje polažem u povijest i tradiciju Aprilije. S tehnološke strane gledano, ne bojimo se konkurencije. Dokazali smo da se na vrhunskom nivou znamo boriti s japanskim proizvođačima koji su dominirali najvišom klasom.“

 

Upravo zbog svoje prošlosti, Aprilia si ne može priuštiti da na prvenstvu samo sudjeluje. Mora pobijediti.

„Utrkivali smo se, pobjeđivali i uvjerljivo pobjeđivali u klasi 250, utrkivali smo se, pobjeđivali i uvjerljivo pobjeđivali u Superbike prvenstvu. Nedostaje nam MotoGP. Želimo se natjecati u samom vrhu s jasnim ciljem: pobjeđivati i uvjerljivo pobjeđivati i u ovoj klasi. Ne možemo si priuštiti ne sudjelovati u utrkama i moramo sudjelovati s jasnim ciljem, a to je pobjeda.“

 

Hoće li sljedeća godina biti samo probna? Imate četverogodišnji ugovor s Gresinijem. Je li to vremenski okvir u kojem planirate pobijediti?

„Aprilia je demonstrirala svoju sposobnost brzog napredovanja, dovoljno je pogledati 5 naslova prvaka u 4 sezone Superbikea. Razumno je očekivati rezultate u roku tri godine. Sigurno to nećemo postići 2015. godine koju smo mogli provesti na testiranjima daleko od utrka no umjesto toga htjeli smo se odmah posvetiti natjecanjima.“

 

Novi, talijanski izazov za Japance. Ali ne samo to.

„Moramo doraditi, ojačati i dovesti svaki aspekt našeg identiteta do maksimuma. Nije riječ samo o snazi talijanskog stila. Uz talijanski stil prodajemo i najsuvremeniju tehnologiju.“

Colaninno_Biaggi

Jesu li utrke laboratorij u kojem se istražuje mobilnost za budućnost?

„Piaggio Grupa u SAD-u surađuje s važnim istraživačkim institutima s ciljem razumijevanja kakvi će u budućnosti biti veliki gradovi i razvijanja tehnologije s kojom će naši budući kupci ići ukorak s vremenom. Dva parametra kojima posvećujemo pažnju su zagađivanje i potrošnja goriva.“

 

U redu ali u gradovima budućnosti na cestama će biti više modela MP3 nego GP motocikala…

„Bez sumnje, no na utrkama možemo provoditi istraživanja i razvoj. To je ključni laboratorij za brojna rješenja koja se mogu koristiti za mobilnost u budućnosti.“

 

Utrkivanje kao testni poligon za buduće tehnologije?

„To je laboratorij na otvorenom. Aprilia je napisala velik dio povijesti motociklističkih utrka upravo zahvaljujući inovacijama. Sjetite se Ride by Wire sustava, pneumatskih ventila i sustava kontrole proklizavanja.“

 

Aprilia je također marka koja je na pobjednički podij dovela brojne vozače kao što su Valentino Rossi, Biaggi, Capirossi, Melandri, Poggiali, Lorenzo i Stoner, nemojmo izostaviti ni pobjede Simoncellija s Gilerom i Marqueza s Derbijem, koji su također marke Piaggio Grupe. U MotoGP-u ne možete računati na mlade vozače u usponu, ili ipak možete?

„Izazov nas stimulira. Svatko bi volio pronaći mladog talijanskog talentiranog vozača i dovesti ga do uspjeha. Ne postoji ništa bolje od toga.“

 

Dok čekamo informaciju hoće li Melandri sudjelovati u projektu (vjerojatnije da neće), inženjer koji je zadužen za tehnologiju Aprilia Racinga je Talijan…

„Romano Albesiano je sa svojim timom dokazao da je sposoban stvoriti izvanredan motocikl. Sjetite se Aprilije RSV4 na kojoj je temeljen motocikl koji je osvojio pet naslova prvaka u Superbike prvenstvu. U potpuno drugom svijetu je izvanredan model Moto Guzzi California 1400. Ove je godine dokazao da je sposoban i koordinirati vrhunski natjecateljski tim.“

 

U grupi su još dvije marke koje su povijesno vezane uz motociklističke utrke. To su Moto Guzzi i Gilera. Jesu li nekakvi novi izazovi u planu?

„Postoji želja za investiranje u brojne marke ali valja imati snage oduprijeti se toj želji. Zasad se koncentriramo na utrke.“

colaninno-vespa-new-york2

 

Vespa zasigurno ne treba utrke kako bi se prodavala. Voljeli su ih djedovi, vole ih i unuci.

„Piaggio je u posljednjih deset godina više nego utrostručio prodaju Vespe te otvorio tvornice i na drugom kraju svijeta. Nije slučajnost da prekosutra odlazim u Indiju zbog lansiranja nove faze razvoja naših  tvornica u Indiji, budući da se tamo pojavljuju znakovi ekonomskog oporavka, a time i povratak velikog rasta tog tržišta s 1,2 milijarde potrošača.“

 

Uz uspjeh Vespe tu je i uspjeh vašeg trokotača, modela MP3 čije se imitacije sada pojavljuju na tržištu.

„To je bio revolucionarni proizvod. Prije toga nije postojao, mi smo ga izumili. To je primjer naše predanosti predviđanju potreba naših budućih kupaca. To smo ponudili prije svih.“

 

Koji je sljedeći tehnološki izazov?

„Radimo na maksimalnom smanjenju emisija štetnih plinova i potrošnje goriva. To su dva glavna čimbenika za postizanje naših ciljeva za rast.“

 

Završimo s Alitalijom čiji ste predsjednik uprave. Je li Montezemolo pravi čovjek za preuzimanje vaše funkcije?

„Ja sam pridonio spašavanju Alitalije i ponosan sam na to. No već sam ranije izjavio da želim  napustiti funkciju predsjednika uprave te tvrtke. Ostajem dioničar i član uprave. Kad je Montezemolo rekao da je voljan preuzeti funkciju predsjednika uprave vidio sam priliku koja se ne smije propustiti.”

271432_4408813_Roberto_Co_15377109_display

Share

About Author

mate