Modeli 2006 — 27 studenoga 2006 -
Nema prepreka

Quad je vozilo koje se u posljednjih nekoliko godina sve češće vidi na hrvatskim cestama, točnije izvan ceste. Mnogi vozači motora u pravilu ne znaju kamo bi strpali vozače quadova. Prije svega, rijetko ih vidimo na cestama, a većina motorista nije previše upoznata s off-road mogućnostima. Najčešće vozače quadova trpamo u isti koš s off-road motociklistima. No, ovo nije natjecateljsko vozilo, odnosno u Hrvatskoj se jos ne smatra takivim. Mada postoje i radne i sportske verzije quadova.

U ovom prilogu nas je više zanimalo kako je to s motora preći na quad. Kako je to s asfalta preći u kaljugu i makadam, a da ne brinete o brzini kretanja. Također nas zanima i kako je s quadom vozati se po gradskim prometnicama i nositi se s gužvama u prometu ako ipak odlučimo ovo off-road vozilo koristiti tamo gdje mu nije mjesto.

Prije svega, u trenutku kada prvi put sjednete na quad – osjećaj moći i snage je jednostavno neopisiv. Već prvi dojmovi vas nagone da ga čim prije upalite i počnete osvajati svijet. Zamjećujete i neke nove ručice koje na motoru nemate, ali nije važno – želja da čim prije krenete u avanturu je jača od svakog ozbiljnijeg upoznavanja.
 
No, već prvi metri će vas iznenaditi. Quad nije vozilo koje poslušno izvršava sve naredbe. Prije svega, problem je skretanje, ulaženje u zavoje ili bilo kakvo ne-pravocrtno kretanje. Pomicanje volana je teško, imate osjećaj da, iako je volan okrenut u stranu kretanja ceste, da vaša nova igračka ide i dalje ravno. U pravilu, vožnja quadom po asfaltu postaje podnošljivija kada se počnete voziti kao što se voze vozači R motora – pomicanje tijela prema unutrašnoj strani motora čuda čini i prilikom vožnje quadom. Vožnja asfaltom možda nije tegoba, ali sigurno nije veselje i ne donosi ugodu. Širok je i teško se probija kroz automobile, brzina koju razvija nije velika, a i sa svakim njenim povećanjem gubite na osjećaju sigurnosti i imate osjećaj da je pitanje trenutka kada ćete izletiti ili s vozila ili skupa s njim s ceste.
 

Subotnja špica u gradu Gornji dio vozila nakon vožnje

 
U trenutku kada uspijete uteći s asfalta, postanete svjesni potpuno nove dimenzije quada. U početku polako vozite po makadamu, njivama i poljskim putevima. Čak nemate ni potrebu ići prebrzo. Može vas, kao i autora teksta, početi veseliti da vidite kako na neravninama kotači idu svaki u svojoj osi i pod svojim kutem, ali vi gore na sjedalu nemate osjećaj da je teren neravan, vi jednostavno sjedite u istom položaju i uživate. Za razliku od terenskih automobila, ovdje ste direktno u kontaktu s terenom oko sebe, ne štiti vas ništa, pa čak ni estetski možda lijepi blatobrani. No, blato i kamenčići koji pršte oko vas samo donose više veselja. Poželite se vozati po svim mogućim podlogama koje se ne zovu asfalt. I to je užitak koji vožnja quadom donosi. No, valja biti i oprezan. Proći ćete svakakve terene i u jednom trenutku ćete pomisliti da nema terena koji quad ne može proći. No, ima! Autor članka je zapeo u kaljužu koja zbog prilične količine vode u lokvama nije davala do znanja da je prilično duboka i da će zakopati kotače čak i quada. Više od pola sata vožnje naprijed-nazad nije davalo rezultata i počne vas loviti panika kako doći do prvog sela i moliti nekoga s traktorom da vas dođe izvući. No, upornost se nekada isplati, a i između vas i blata je ipak snažan quad.

Znači, kritičan trenutak je kada se osjetite jačim i od prirode, pa uletite u neprocijenjen teren u kojem i ovakav quad pokazuje nemoć. Autor članka je bio na par kilometara od prvog sela, no što ako ste 20 kilometara udaljeni od neke civilizacije. Stoga svi oni koji planiraju kupiti quad – vodite računa da i takvo vozilo ima svoja ograničenja i da bi se vrlo lako mogli naći u situaciji da vam HAK ne želi doći i pomoći a da ne postoji „obližnje selo“.

Općeniti dojmovi o testiranom quadu

Pogled iz ptičje perspektive

Riječ je o Dinlijevom modelu DMX 450. Ovo vozilo izgleda kao zli insekt iz Dooma, a njegovi podjednako zli koliko i neiskoristivi visoko izdignuti blatobrani u pravilu neće poslužti nikakvoj zaštiti, amukulator je postavljen ispod desnog zadnjeg blatobrana i na njega pada doslovno sve što pokupite na terenu kojim se vozite. Ipak, priznajem, ovaj quad ima iznimno atraktivan izgled i autor članka si je poslije off-road vožnje priuštio vožnju po centru Zagreba, baš u vrijeme špice subotom. Pogledi koje plijenite ne mogu vas ostaviti ravnodušnima, a i iznimno glasan auspuh vam pomaže da ostavite dojam. Stoga svi koji quad misle kupiti za šminkanje po gradu, ovo je jedan od mogućih modela.

No, vratimo se rečenici s početka teksta. Prije nego prvi put sjednete na quad, provjerite da znate ubaciti u hod unazad (rikverc), provjerite da li ručna kočnica radi. Na radnim quadovima ćete još naći i reduktor, vitlo i još koješta što niste očekivali od ovakvog vozila. Gas se ne dodaje okretanjem ručice nego na polugicu koja se nalazi ispod guvernalske ručke i gas dodajete i oduzimate palcem. Nije toliko komplicirano kako bi na prvi pogled moglo izgledati, stvar navike u roku nekoliko minuta. Sam autor članka je tijekom jednog dana stalno mijenjao vozila (quad pa motor, motor pa quad) baš radi usporedbe stila vožnje i mogućnosti prilagodbe. Problema uopće nema, promjenu vozila niti ne osjetite.

Testirani quad ima dobar ovjes, stabilnost se ipak donekle osjeća ako je brzina kojom se krećete manja od 60 km/h. Unatoč osjećaju da nije tako, barem u prvim kilometrima. Ovaj quad također ima iznimno snažan motor koji je zakonski ograničen na 20 KS, no na testiranom modelu su rađene određene preinake pa je 20 KS samo na prometnoj dozvoli. Težak je 205 kilograma, a od daljnih tehničkih specifikacija tu su 2 bregaste osovine i 4 ventila po cilindru. Prijenos je putem lanca, a na raspolaganju vam je 5 brzina+hod unazad. Ovaj quad je 2WD, a koči se dvostrukim diskom naprijed i jednim otraga. Rezervoar je 12,8 litara, a navodna maksimalna brzina je 105 km/h. No, vjerujte, tu brzinu ne želite ni probati dostići.

Cijena je u pravilu u rasponu oko 48.000,00 kuna. Ima i jeftinijih, ali i skupljih. Važno je odabrati svrhu u koju bi se koristio. Ovaj quad se pokazao podjednako dobrim i na asfaltu i na teškom off-road terenu, uz napomenu da je autora članka daleko više veselilo ne voziti se po „dosadnom“ asfaltu.

Osmijeh i odjeća govore svako za sebe

Share

Povezane novosti

BMW F 800 S/ST

BMW F 800 S/ST

veljača 26, 2007
STIGAO JE NOVI NEXUS !!!

STIGAO JE NOVI NEXUS !!!

lipanj 29, 2006
SPREMNI ZA BUDUĆNOST?

SPREMNI ZA BUDUĆNOST?

lipanj 06, 2006
MV Agusta Brutale 910 R

MV Agusta Brutale 910 R

travanj 01, 2006
MZ studija -SFx

MZ studija -SFx

siječanj 13, 2006
Kawasaki ZZR-1400

Kawasaki ZZR-1400

rujan 17, 2005

Aprilia Tuono 2006

rujan 16, 2005

About Author