SBK – Laguna Seca 2014

Osvajač Pole Position-a, Tom Sykes najbolje je startao u prvoj utrci u Laguni, jednoj od sigurno najljepših i najinteresantnijih staza SBK prvenstva, međutim u ulasku u legendarni Cork Screw ulazi prebrzo i širi putanju što koriste Aprilijini vozači Melandri i Guintoli i prolaze ga. Ubrzo se odvaja prva grupa s dva Aprilijina trkača te Sykesom i Giulianom. Iza njih, vodi se borba sa peto mjesto pri čemu Davies nezgodno pada, diže se ali očito je udario glavom jer je trebao malo vremena da vidi gdje je nebo a gdje zemlja. Nakon toga izlijeće i Rea ali se odmah vraća. Melandri i Guintoli se odvajaju, Guintoli pokazuje da je malo brži ali za pokušaja prolaska čekala se sigurna situacija, pogotovo nakon greške napravljene prošlog vikenda u kišnom Portimau kad je srušio Melandrija. Nakon odvožene prve polovice utrke, promjena na vrhu nije bilo, Sykes prati Aprilije, Giuliano na Ducatiju polako zaostaje dok od druge grupe u borbi za peto mjesto ostaju samo Haslam i Elias a sekundu do dvije zaostaju Lowes, Rea i Baz. Elias uzima petu poziciju, Melandri na vodećoj poziciji počinje raditi razmak. Do kraja utrke više nije bilo promjena osim Reinog prolaska timskog kolege Haslama u borbi za šesto mjesto.

Druga utrka počinje slično, s razlikom da Sykes uspijeva održati prvu poziciju no obje Aprilije su mu puhale za vratom i bilo je pitanje trenutka kada će napasti. No, tada dolazi do nezgodnog sudara Lowesa i Baza u sredini Cork Screw-a pri čemu Baz ostaje na kotačima a Lowes ostaje ležati te se pokazuje crvena zastava. Do tog trenutka odličan je bio i Laverty na četvrtom mjestu. U ponovnom startu Melandri je odličan i probija se na vrh, Sykes mu je na repu a njemu Guintoli. Od preostalih sedam krugova odvožena su tri jer je opet pokazana crvena zastava. Ovaj puta je na izlasku na ciljnu ravninu Barrier izgubio kontrolu te je njegov BMW udario u zid a za njim i on sam. Nakon trećeg starta Melandri kreće kao lansiran međutim nakon odvožena dva kruga pada. Giuliano je isto pao, opet Cork Screw, pri čemu Ducati ostaje nasred staze u tom opasnom zavoju. Srećom, nitko ga nije pogodio. Do kraja je još Guintoli pokušavao ugroziti Sykesa ali nije uspio. Osim njih dvojice, na podij se popeo i Rea.

Marco Melandri: „Moj start u prvoj utrci bio je izvrstan ali sam tijekom prvih nekoliko krugova bio nervozan jer Tom uvijek pokuša pobjeći već na početku utrke. Kad je napravio pogrešku na corkscrew-u bio je pravi trenutak za vožnju do same granice. Vozio sam svojim tempom, koncentrirao sam se i nisam činio pogreške.   Žao mi je zbog ishoda druge utrke. Napravio sam nekoliko pogrešaka prilikom izmjena brzina na trećem startu i mislio sam da imam problem s mjenjačem. Time sam izgubio koncentraciju. Kad sam shvatio da je sve u redu vozio sam agresivno, no izletio sam u zadnjem zavoju. Razočaran sam jer sam definitivno mogao ostvariti dvostruku pobjedu, no i dalje sam zadovoljan s radom kojeg smo obavili tijekom ovog vikenda.“

Sylvain Guintoli: „Kao i uvijek, dao sam sve od sebe. U prvoj sam utrci imao dobar tempo i nisam napravio nijednu pogrešku. U prvim sam krugovima imao dobar osjećaj i mogao sam pokušati napasti Marca, no odlučio sam ostati iza njega. Od sredine utrke bio je zaista brz. Vrlo je dobro vozio i nisam uspio držati njegov tempo. Prekidi u drugoj utrci podsjetili su me na prošlu godinu i mislio sam da ću moći popraviti rezultat no Sykes je zaista nepobjediv na kratkim utrkama. Definitivno smo još u igri i nećemo se predati, no tijekom ljetne stanke morat ćemo naporno raditi kako bismo bili još jači za završetak sezone.“

Što se tiče Pirelli guma, Melandri i Sykes su pobjedili na standardnim Pirelli Diablo Superbike SC0 gumama, a na njima je Sykes i postavio rekord staze. Od ostalih zanimljivih statističkih podataka možemo izdvojiti da je Pirelli za Lagunu pripremio ukupno 1.939 guma, broj kombinacija u SBK klasi iznosio je po 5 prednjih i 7 stražnjih guma a svaki vozač imao je na raspolaganju 30 prednjih i 38 stražnjih, dok je  najveća postignuta brzina na Diablo Superbike gumama bila 259,3 kmh od strane E. Lavertyja na Suzukiju u drugom krugu prve utrke.

Nakon Lagune slijedi pauza do rujna, kada se SBK prvenstvo nastavlja u španjloskom Jerezu, 7.9.

race1-page-001

0085_p09_melandri_action_full

0128_p09_guintoli_action_full

0166_p09_sykes_action_full

0145_p09_giugliano_action_full

0137_p09_barrier_action_full

 

Prethodni članakMoto GP – Sachsenring 2014
Sljedeći članakKoliko zarađuju trkači?