Vozili smo — 21 lipnja 2012 -

Scarabeo 200 u sezonu 2012 ulazi s pripremljenim vidljivim i manje vidljivim promjenama. U svakom slučaju nema ničega revolucionarnog ali mišljenja smo da mu to niti nije potrebno jer uvjerljivo drži svoju tržišnu poziciju već provjerenom kvalitetom. Promjene su kozmetičke prirode tako da prvo u oko upada prednji kraj na kojem je nova maska s pokazivačima smjera koji više nisu integrirani u samu masku već stoje „obješeni“ na upravljaču. Nova je i instrument ploča čiji dizajn u kombinaciji analognih pokazivača, kontrolnih lampica i manjeg displaya daju primjetiti tendenciju ka ulasku u višu klasu. Zapravo cijeli novi Scarabeo djeluje poprilično moderno pri čemu svoj doprinos daje i bijela boja koja mu odlično stoji. Stražnji kraj s novim rasvjetnim tijelima i nosačem kofera isto je doživio promjene iako je zapravo najveća razlika u odnosu na stariji model u sjedalu koje je sad drugačije oblikovano a samim tim i puno odobnije. Obzirom na poznatu činjenicu da vozač motocikl dodiruje u tri točke: ručkama, sjedalu i osloncima za noge odnosno u ovom slučaju ravnoj podnici, nesvjesno se pojavljuje razmišljanje da su tvorci Scarabea igrali na tu točku. Šire i „bogatije“ ručke, prostrani prostor za noge i udobno sjedalo, iako i dalje prilično tvrdo, jednostavno moraju rezultirati razmišljanjima da se vozite na skuteru višeg cjenovnog razreda. U skladu s razmišljanjima da se od Scarabea htjelo napraviti nešto više, uz odličnu završnu obradu koja im apsolutno ide u prilog, može se uzeti u obzir i podatak da je Scarabeo zapravo samostalan brand Piaggio grupe iako se uz njega i dalje ponekad pojavljuje naziv Aprilia.

Agregat je na Scarabeu jednocilindrični, s elektronskim ubrizgavanjem, zapremine 181 ccm i snage od 19KS koju prenosi preko CVT mjenjača. Spremnik goriva prima 7,5 litara. Sasvim zadovoljavajuće za svakodnevnu upotrebu, pogotovo ako se uzme u obzir izuzetno mala potrošnja koja se dodatno može smanjiti upotrebom skutera u ECO modu. U samoj vožnji prevelike razlike između Sport i ECO moda nisu zamjetne dok potrošnju nismo kontrolirali pa ćemo se osloniti na deklarirane vrijednosti proizvođača koji navode smanjenje potrošnje do 7%. Agregat nije preglasan ali možemo upozoriti na vibracije koje se javljaju u praznom hodu i nestaju kretanjem. Maksimalna brzina se kreće oko 125kmh, ovisno koliko vjetra dobijete u leđa dok se za zaustavljanje koristi već dobro poznati sustav integriranih kočnica s diskovima promjera 260mm naprijed i 220mm straga. Dojam skutera višeg cjenovnog razreda malo je ugrožen zbog vrlo tvrdog ovjesa koji na našim prometnicama posebno dolazi do izražaja ali situaciju ipak spašavaju veliki 16-colni kotači koji su na novom modelu već u serijskoj izvedbi opremljeni Michelin gumama za razliku od prošlog modela koji je dolazio s vrlo diskutabilnim kineskim pneumaticima. Rekli bi da nije neki problem promjeniti gume, i bili bi u pravu, ali trošak u postotku na ukupnu cijenu nije zanemariv što je u ovom segmentu skutera vrlo bitna stavka. Upravo zbog dimenzija kotača nismo očekivali posebno prostran prostor ispod sjedala no sasvim je pristojan. Stane jet kaciga i ključ od garaže.

Ukupno gledajući, Scarabeo je jedan praktičan i cjelovit proizvod koji svoje mjesto nalazi prvenstveno u gradskom prometu, i kao što smo već spomenuli prilikom testiranja konkurencije, pripada najprodavanijem razredu skutera gdje čvrsto drži svoju poziciju što nije slučajno. Kao vjerojatno najbitniju karakteristiku Scarabea 200 mogli bi reći da s cijenom od 24.900kn predstavlja idealni omjer uloženo-dobiveno. Slikovito rečeno, to je marljivi i štedljivi radnik u lijepom odijelu s kojim ćete teško pogriješiti.

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Piaggio X10

Piaggio X10

siječanj 04, 2013
Husqvarna Nuda 900 R

Husqvarna Nuda 900 R

studeni 14, 2012
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012

About Author