Oprema — 03 siječnja 2006 -

 

Kako sam uvijek malo više polagao pažnju na funkcionalnost i sigurnost nego na dizajn, koji je tu negdje iza ta prva dva kriterija, tako sam se oduševio sa novim modelom Schuberth kacige, pod nazivom Premium-Jet oznake J-1, koja se već može naručiti u Europi. Informacija koju smo dobili u firmi Šepić Commerce, generalni uvoznik Schuberth kaciga za Hrvatsku je slijedeća. Cijena će se kretati od cca 3100 Kn na više ovisno o boji, a rok isporuke bi trebao biti 3. mjesec. U svakom slućaju, ako vas zanima ta kaciga, predlažemo da se obratite u "Šepić Commerce" i saznate sve iz prve ruke. Njihov telefon je 01/6141-062.
 

Sama kaciga je mješavina dvaju danas najčešćih tipova moto-kaciga, a to su integralne i jet kacige, jer je kaciga u svojem prednjem dijelu, ispod očiju, cijelom površinom u viziru. Zajedničko sa integralkama ima samo u predjelu brade, i to u vidu jedne posebno razvijene metalne konstrukcije – čvrstoće i efekta u slučaju nesreće kao i kod normalnih integralki! (kako navodi Schuberth) – koja omogućuje lakše disanje, veću preglednost i vidljivost iz kacige, bolje provjetravanje i još puno stvari, uz dizajn neke izvanzemaljske posade ili astronauta. Taj dio je podesiv i gotovo nevidljiv ispod metaliziranog vizira.
 

 

Gore je prikazan i jedan od najnovijih sustava provjetravanja kacige, u kojem nema efekta ventilatora, već stalne klime unutar kacige. Dolje je prikaz kacige iz profila, gdje je uočljiva aerodinamika i rezultat rada mnogobrojnih sati u Schuberthovom zračnom tunelu…
 

Kaciga je težine 1420 grama, ima zatvaranje na "jedan klik", i zadovoljava sve moguće najstrože euro i USA norme. Unutrašnjost je isto tako odvojiva, kako cijelom podstavom, tako i dodatnim jastučićima za setup po obliku glave, antialergijska i antibakterijska. Kaciga ima i mogućnost vratnih učvršćenja cijele kacige putem ugrađenih niti i remena za odijelo, kao čuveni H.A.N.S. u Formuli 1, te ugrađeni sunčani vizir, koji može biti i u dva oblika po želji kupca (klasično ravan u liniji ili sa nosnim izrezom, kao kod skijaških naočala…).
 

 

Vizir je od specijalne plastike špricane visokim tlakom u vakuumu, oblika leće debljine od 2 do 3 mm, sa anti-fog i anti-scratch tehnologijama. Kod 100 km/h kaciga sadrži buku od samo 92 dB, što ju svrstava u najtiše kacige na tržištu. Dolje možete vidjeti i prikaz prednjeg dijela koji tu – izgledom jet-kacigu – pretvara po standardima u punokrvnu integralnu kacigu.
 

Kao vrlo bitan sustav (i istodobno jedinstven na tržištu!), ozbiljan i sposoban za mnoge stvari, nalazi se i novi Schuberthov BlueSonic sistem. Mene je oduševio, a nadam se da će i mnogi od Vas shvatiti o čemu se fakat radi. A radi se o puno toga! Slika govori više:
 

 

To je sistem komunikacije između dvije kacige, vozačke ili suvozačke kacige sa mobitelom (ili više njih) koji imaju Bluetooth, vanjskog MP3-playera sa Bluetooth podrškom, navigacijskog uređaja sa Bluetoothom, te centralne BlueSonic radne postaje (Motostation) koja se ugrađuje u motocikl. Kompletno upravljanje sustavom, od paljenja do gašenja, povjereno je infracrvenom daljinskom upravljaču kojeg vozač ili suvozač nose u džepu. Ovdje je, u jednoj slici, prikaz mogućnosti cjelokupnog sustava:
 

 

Motostation je sposobna sa svojom potpuno digitalnom tehnologijom upravljati sa PMR 446 tipovima radio-stanica, upravljati vanjskim MP3-playerom, glasovno upravljati i dobivati upute od navigacijskog sustava, glasovno upravljanje i pozivanje mobitelima vozača i suvozača… Izgled Motostationa vidi dolje:
 

 


 

Oprema se sastoji od infracrvenog daljinskog upravljača, kojim je moguće paliti i gasiti sustav, glasovno isključivati ili uključivati pojedini mikrofon u kacigama (npr. isključite zvuk u kacigi suvozačice da ne čuje vaš telefonski razgovor!, ili ako dosađuje, onda joj isključite mikrofon da imate mir u vožnji…! I to sve – glasom!), podešavati glasnoću zvučnog sustava i glazbe iz vanjskog MP3-playera sa Bluetoothom, te sustava mikrofona unutar kaciga. Motostationom se upravlja i glasovnim mogućnostima sustava, koji uz ugrađenu „Gala-funkciju“ (automatsko stišavanje glazbe ili razine zvukova i šumova pri dolaznom ili odlaznom pozivu mobitela) ima i softversko skidanje nepoželjnih šumova u kacigi kod telefonskog razgovora, tako da je čistoća i razgovijetnost razgovora zagarantirana čak i pri vrlo visokim brzinama (Schuberth testira pri brzini od 100 km/h na motociklu bez oklopa, i tada je najtiša kaciga na tržištu, a vjerojatno je tako i pri većim brzinama). Sustav je izvana nevidljiv, neizložen bilo kojem vremenskom utjecaju, nema ništa što ide ekstra u vozačevo uho (zbog normalnih zvučnika) ili prema ustima (ugrađen mikrofon u kacigu sa strane, isto nevidljiv), već se sa skidanjem kacige skida i sustav, koji se onda isključuje daljinskim upravljačem iz džepa. Komotno, nema što…
 
Svu tu ljepotu pogoni litij-ionska baterija koja izdržava 8 sati rada u punom pogonu! Čak ako je potrošnja tolika da postoji potreba i duže upotrebe, u paketu se nalazi i dodatni Accu-set u koji dolaze klasične mignon-baterije koje se mogu kupiti na svakoj benzinskoj pumpi ili dućanu. Za radio-amatere, tu je i zasebna PTT-tipka (prekidač) za promjene kanala, ali koja se i ne treba posebno ugrađivati ako vlasniku ne treba (vidi dolje)  
 

Kako se vidi na donjoj slici, ovaj sustav vezan je uz Schubertove modele kaciga S1, C2 i J1. Za te modele kaciga postoji posebna zamjenska unutrašnjost kacige, koja se dobije uz sustav, u koju se onda ugrađuje sustav zvučnika i mikrofona, tako da oni nigdje ne strše iz unutrašnjosti kacige i gotovo su neprimjetni, jer su postali sastavni dio unutarnje obloge kacige. Ilit jednostavnije, na mjestima u unutrašnjoj oblozi, gdje se sustav ugrađuje u kacigu, Schuberth je napravio prostore na mjeru za komponente sustava (zvučnike, mikrofone), tako da se ništa od uobičajenih zvučnika za uši ne stavlja u uši, pa time uho i nije začepljeno nekom slušalicom, već se zvuk sluša iz klasičnog zvučnika, što je i za uho puno manje naporno, a i za promet sigurnije. Tako se mogu čuti i svi ostali zvukovi sa ceste, i istodobno slušati stereo zvuk, bilo glazbe, razgovora na mobitel ili suvozača. Sustav i kacige su prilagođene i za ljude koji nose naočale, kao i slušne aparate (i to su testirali…!)
 

 

Cijeli sustav dolazi u trgovine u proljeće 2006.-e godine, pa ćemo vidjeti kako će to sve pratiti Šepić-commerce, zastupnik za Hrvatsku za Schuberth-kacige. Poznata je i cijena u Europi, koja je punokrvna "Schuberthovska", a iznositi će po cijelom kompletu između 750 i 850 eura (zadnja cijena je vjerojatno za dvije kacige), u što je uključena nova unutrašnjost cijele kacige (Schuberthovi modeli C2, S1 i J1), te besplatna ugradnja cijelog sustava u kacige i na motocikl.

To i nije puno (mada, kad nemaš love, sve ti je skupo…), uzevši u obzir neospornu kvalitetu, ogromne mogućnosti i činjenicu da je to za sada jedini sustav koji je kompletno bežičan, te upravljiv glasovno… naravno, jedini uvjet je podrška bluetooth sustava..

Ako netko dobije kakvu drugačiju informaciju, bilo o cijenama ili opremi, neka nas tu izvjesti.

A detaljnije informacije, uz znanje njemačkog jezika, potražite na
http://www.schuberth.de/bluesonic/index.htm

Ja sam se potrudio prevesti najveći dio toga, ali se nađe još pokoja slikica ili detalj koji baš nisam smatrao najpotrebnijim na ovoj "prezentaciji"…

P.S. Prvi testovi, koje se može pronaći na internetu, od testera i moto-revija kojima je Schuberth ustupio uređaje na test, govore o vrhunskom proizvodu i izvanrednoj, do sada nedoživljenoj "razmaženosti" koju Bluesonic ostavlja na vozača… Meni osobno se stvar mucho, mucho sviđa, puno više od novog BMW-ovog sustava, koji je – istina – jeftiniji (cca 450 eura), ali nije niti full bežičan, niti full glasovno posluživ, već ima sa vanjske strane kacige nalijepljene komande tipa senzor, pa što promrzli prsti u debelim rukavicama mogu napraviti pipanjem po vlastitom potiljku kacige, ne znam…). Ako mi to fakat bude imalo dostupno, to znači neki nenamjenski kreditić, pa pravac Graz sa makinom… ako to bude jeftinije nego kod Šepića (a bude, barem za taj PDV). Račun sa dvije kacige i ugrađenim sustavom, po oduzimanju MwSt-a od 20%, ispao bi me cca 1400 eura, dok je trošak u dućanu za dvije srebrne J-1 i sustav zajedno bruto cca 1750 eura…

===============================================

Uglavnom, kako se vama vidi i sviđa ova igračka?

I P.S.2.: Sorry, ali kvalitetnije predstavljanje nekih stvari zahtijeva i malo veći tekst i malo više scrollanja… Zato sam i ja bio malo "opesžniji"… Nadam se da opraštate. Ipak dugo nisam…
 
Tekst i raspravu na temu pogledajte ovdje.

 
 
Izvor : www.schuberth.de
 
Autor : Sledgehammer
 

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author

admin