Motori i oprema — 26 siječnja 2014 -

Pri našim prvim susretima s novim tehnologijama u obliku bluetooth komunikacijskih uređaja u motociklističkim kacigama, nisu na nas ostavili poseban dojam obzirom na kompliciranu instalaciju, tehničke poteškoće i prilično nelogično rukovanje. U uvjetima dok sjedite u automobilu to vjerojatno i ne bi bio preveliki problem ali u punoj opremi na motociklu rijetki su imali volju koristiti, ili bolje reći pokušavati koristiti komunikacijske uređaje. Uglavnom su to bili putnici koji su dugo sati provodili na motociklu i nisu imali alternativu. Kao i u većini drugih stvari, tehnologija na području komunikacije strahovito brzo napreduje te su novi proizvodi u mnogome promjenili naša uvjerenja.

Jedan od takvih komunikacijskih uređaja je Sena bluetooth i interkom kojim možete obavljati telefonske pozive za vrijeme vožnje, slušati muziku ili instrukcije GPS navigacije odnosno komunicirati sa suputnikom ili ostalim vozačima. Bluetooth v3.0, mogućnost peridočnog update najnovijeg software-a, glasovne komande, posebna regulacija jačine tona za svaki priključeni uređaj… samo su neke od karakteristike Sena linije proizvoda SMH 3/5/10.

Zastupnik Sena bluetooth uređaja, tvrtka Komteh s dugogodišnjima iskustvom u radu s audio opremom i komunikacijskim uređajima, ustupio nam je na probu tri modela namjenjena upotrebi na motociklima i skuterima: od jednostavnog SMH3, preko optimalnog SMH5 do sofisticiranog SMH10. Kao referentnu točku najviše smo koristili upravo srednji model SMH5 koji je bio najbliži našim potrebama i predstavlja odličan kompromis od navedene ponude.

Za razliku od spartanskog ali ništa manje kvalitetnog SMH3 koji se sastoji od slušalica u kojima je uređaj i mikrofon s dva gumba za upravljanje te USB punjač, u paketu SMH5 dolazi bluetooth uređaj s nosačima, slušalicama, mikrofonom, USB punjačem, velcro trakicama za pričvrščivanje pojedinih dijelova i rezervnim spužvicama. SMH10 uz to sadrži i punjač za 12V, dva mikrofona za integralne i jet kacige, jaču bateriju, kvalitetnije slušalice, 3,5mm kabl za MP3 player, radio uređaj…

Instalacija je gotovo identična na svim modelima, bluetooth se može pričvrstiti na razne modele kaciga plastičnim držačem s dva šarafa koja drže konstrukciju dok je alternativa kvalitetna samoljepljiva traka koja dolazi u paketu i sasvim je dovoljna da čak i po vlažnim i kišnim uvjetima drži uređaj. Slušalice se velcro trakom pričvrščuju na unutrašnjost kacige, kao i mikrofon koji se na lijepi na školjku. Ovisno o proizvođaču kacige, nama se dogodilo da su na LS2 jet kacigi koju smo koristili za probu već postojala ležišta za slušalice, uski utori za žicu od slušalica, nosač i žice od mikrofona tako da trakice za pričvrščivanje niti nisu bile potrebne jer smo sve postavili ispod jastučića za obraze. Obzirom da se radi o kacigi koja se koristi za gradsku vožnju odnosno navlači i skida puno puta, važno je da prilikom navlačenja kacige ne morate biti oprezni kako ne bi nešto pomaknuli. U našem slučaju, da ne viri mikrofon ne bi niti znali da je opremljana bluetooth-om. Slično je bilo i na modelu AGV Numo. Bitno je napomenuti da su slušalice priključene na uređaj a uređaj je na nosaču. Drugim riječima, treba vam dvije sekunde da sve odspojite i uređaj odnosete na punjenje ili ga jednostavno maknete s kiše.

Uparivanje s telefonom i drugim uređajima identično je poput ostalih bluetooth uređaja, vrlo jednostavno ali za svaki slučaj i slikovito opisano u uputama za uporabu. Međutim, prava stvar počinje tek nakon uparivanja jer intuitivnost uređaja tek tada dolazi do izražaja. Uređaj se pali istovremenim pritiskom na glavni gumb i jog, nakon čega začujete ugodan ženski glas koji vas pozdravlja i u roku od dvije do tri sekunde spojeni ste s uređajem a teta s druge strane vam i to naglasi kako ne bi skidali rukavice i gubili vrijeme tipkajući po telefonu tražeći uređaj, sparivali ga i kontrolirali bluetooth ikonu. Jedino što morate napraviti je upaliti muziku na telefonu, i to samo jednom jer kasnije sa sama pali i gasi po potrebi. Prilikom dolazećeg poziva muzika se gasi, telefon zvoni a na vama je da pritiskom na jog javite odnosno odbijete poziv. Isti taj jog koristite i za “premotavanje” playera a ako tako želite, možete postaviti glasovni odgovor na poziv tako da ruke s upavljača niti ne morate micati. Općenito je funkcija “Voice prompt” izuzetno bitna obzirom da sve komande možete zadavati glasom i time bitno utjecati na sigurnost u vožnji. Jednostavnost upotrebe najprimjetnija je u vožnji jer vrlo brzo uređajem upravljate kao da ga koristite godinama a za to je dovoljan prethodni letimični pogled na uputstva. Slušalice su, ovisno o modelu, nešto veće od konkurencije no na zvuk nemamo primjedbi. Mikrofon i pri većim brzinama radi izvrsno za što moramo priznati da smo bili skeptični no dovoljno je pozicionirati ga iza vizira da bi odlično neutralizirao šum vjetra. Deklariarno vrijeme trajanja baterije iznosi od 8-12 sati razgovora te 7-10 dana na “stand by”. Najduže, naravno, na modelu SMH10. Nama je bez problema izdržala nekoliko dana, iako nismo detaljno pratili, no pažnju ćete prije morati posvetiti bateriji na telefonu koja će trajati višestruko kraće.

Za Sena SMH 3/5/10 seriju možemo prvenstveno reći da je promjenila našu percepciju o bluetooth uređajima u kacigama kao kompliciranim i nepotrebnim pomagalima i da će, čim se naviknete, postati gotovo nezaobilazan dio opreme. Ponoviti ćemo da je uređaj izuzetno intuitivan i jednostavan za korištenje što ipak smatramo najbitnijom karakteristikom, naravno, uz obavezan kvalitetan zvuk odnosno kvalitetne slušalice i mikrofon.

Više tehničkih karakteristika i podataka o pratećim uređajima možete naći na službenoj stranici http://senabluetooth.com/ ili na facebook-u https://www.facebook.com/senabluetooth , dok su cijene navedene na stranici tvrtke Komteh http://komteh.hr/radio.php?op=kat&kat=199&l=1

smh5_pl

 

2013-10-29 16.25.24

2013-10-27 20.08.06

2013-10-27 20.08.24 2013-10-27 20.30.26

 

Share

Povezane novosti

Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017
Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

prosinac 01, 2016

About Author

mate