Cestovne utrke — 01 rujna 2004 -

 

Utrka koja je za mnoge došla prebrzo. Križevci su bili samo pet dana ranije. Prijave na Grobničkom polju su pokazale tko je najspremniji, najžilaviji i najuporniji.
Mogu reći, nakon razgovora sa sudionicima križevačke utrke, da sam se iznenadio brojem prijava za prvenstvo Hrvatske.
Sama «Nagrada Križevaca» je uzela svoj danak. Zbog ozljeda (56.)-Marin Smiljanec nije došao. Mislim da je čak bio i sretan, da se odmori od tempa kojeg su postavili organizatori utrka u lipnju. Nagrada za nagradom: ponegdje grah , ponegdje što si poneseš, ponegdje ni postolja,  ali svagdje za sudjelovanje u utrci treba uplatiti 400.- kuna – kažu vozači, a ja svjedok. Izuzetak je «NAGRADA KRIŽEVACA» , gdje su sudionici osim graha za ručak, nakon utrke počašćeni  janjetinom, odojkom i pićem. Prvi u klasi osvojio je «Zepterov» sat, drugi – kravatu, a treći patike, da može uhvatiti onog s kravatom i satom.J Ulaz za gledaoce je uglavnom dobrovoljan prilog, tako da se kao i vozači pitam,  zašto u nazivu utrke stoji – NAGRADA?
Tako je uz Smiljanca na Grobniku izostao i (5) B. Dolenčić. Naime, morao je oženiti prijatelja, a ta se  prilika ne ukazuje svaki vikend. Ukazanje na Grobniku priuštio nam je križevački as  (49) Tihomir Hrg i (111) K. Takač iz Bjelovara. Hrg je vjerojatno unovčio netom osvojeni sat i tako prikupio potrebna sredstva  za grobničku utrku, dok je Takača namamio klupski kolega (11) Vončina, s pola putnih troškova (zajedno su doputovali). Srećom, Perkušić i Devčić nisu imali tih problema.
Prvi trening je prošao očekivano; (7)- M. Devčić ga nije odradio, Hrgu Grobnik ne leži, (10)-M. Perkušić radi 4. vrijeme treninga -1:52.091sek. ( prvo u PH). Prva tri – Talijani . Osmo vrijeme (49)- Hrg s 5.5 sek. zaostatka ( Drugo u PH). Između njih po jedan Slovak, Talijan i Mađar. Za Hrgom (111)- Takač zaostaje slijedećih 5.3 sek.,  potom Vončina sa 7.8sek i petnaesto vrijeme (18)-Marin di Lenardo. Novo ime hrvatskog prvenstva, ispred Slovaka (12)-Michala Myšaka.   
Na drugom treningu svoja vremena uglavnom su popravljali Talijani. Tako su Perkušića, koji je ostao na vremenu iz 1. treninga, potisnuli na petu startnu poziciju. Odmah iza njega, sa 6.5 desetinki zaostatka, (7)- M. Devčić, a između njih Slovak (3) M.Puškar. Prva četiri Talijana su bila ispod 1:50. Najbrži (9)-Giuseppe Piani s 1:49,433sek. Hrg se popravio za četiri desetinke, što nije donijelo pomak prema naprijed, već su ga Talijani potisnuli na 14. poziciju, odmah ispred (111) Takača,  (11)- Vončine i (18) – Marina Di Lenarda; Riječanina  koji vozi s križevačkom licencom. Iza njih je bio na 18. poziciji samo Slovak (12) – Myšak.
Warm up je mnogo veselja donio (111) Takaču, jer je uspio pronaći rješenje za svoj najbrži krug  1:57.617. Osim njega, u nedjeljno jutro na stazu su izišli Perkušič, Vončina i Devčić, dok su Hrg i M. Di Lenardo štedjeli pile.
Ovo je jedna ozbiljnija klasa za početnike. Ona uvodi zainteresirane mlade motoriste  u svijet brzinskog motociklizma, propisa i pravila.  Pravila su propisana, između ostalog, da bi se zaštitili svi sudionici natjecanja od ozljeda, da svi imaju osnovne tehničke parametre koji omogućuju što ravnopravnije uvjete nadmetanja i pokazivanje ljudskih tj. vozačkih sposobnosti.
Jedno od pravila je da u klasi 125 SP, svi moraju koristiti isto gorivo, koje je dužan pribaviti organizator utrke. Svi vozači moraju doći na mjesto predviđeno za tankiranje i kontrolu s praznim rezervoarima goriva. Tehnička komisija  kontrolira svaki motocikl. Kad se napuni željena količina u rezervoar, preko čepa se zalijepi  kontrolna naljepnica , koja bi trebala onemogućiti  utakanje drugih vrsta goriva i raznih aditiva…    Sljedeće pravilo nalaže istoj ekipi da nakon tankiranja idu direktno u predstartni prostor. Svako nepoštivanje pravila je sankcionirano propisanom kaznom. Na primjer: «Diskvalificiran sam i oduzeta mi je pobjeda, zbog posjedovanja originalnog bočnog nogara, jer je po tumačenju tadašnje komisije ugrožavana sigurnost sudionika utrke i gledaoca». Bruno Dolenčić je zbog premale težine od 0,8 kg-diskvalificiran itd. Ovaj  puta se naljepnice nisu htjele zalijepiti na rezervoare. Mućkalo se ulje s benzinom u kanistru pred komisijom i potom ulijevalo u rezervoar. 40% vozača nakon tankiranja nije završilo u predstartnom prostoru… E da vam je  Srdoć u komisiji i koja «Honda» u konkurenciji.   
Na startu utrke svi su se uredno pojavili, nadajući se najboljem. Jarunski klinac (10)- M. Perkušić – (križevački pospanko; ovdje je držao oči širom otvorene  jer sad treba zbrisati i povećati  bodovnu razliku u PH), ispred (71)-M. Devčića, koji se još nada pobjedi i osvajanju prvenstva. «Sada nemam što izgubiti. B. Dolenčiću bježim 8. bodova , a on na ovu utrku nije stigao» – kaže Devčić.
Nakon nekoliko snimaka predstartne procedure, otrčao sam u Riječki zavoj  (meni       
najteži) popratiti tijek prvog djela utrke.
U startnom kaosu najbolje su se snašli i do mene u Riječki zavoj dotutnjali (10)- M. Perkušić kao treći, (15)- A. Fara kao prvi, (23)- A. Rizzo drugi. Svoju prvu startnu poziciju izgubio je (9)- G. Piani (peti), iza Slovaka (3)-M. Puškara u duetu s Mađarom (92)-D. Juhasz-om.
Druga skupina zaostala je tek toliko da sam mogao okinuti drugu fotku. Od naših predvodio  je (71)- M. Devčić iza (21)-A. Tognona. Iznutra su «štemali» (76)-A. Mazzola i K. Takač, dok pravilnu ulaznu putanju voze (49)- T. Hrg i (27)-M. Borromeo. Slijede ih (63)-A. Menegozzo, (29)- N. Marturiello. Naš (11)-I. Vončina se spašava rubom staze i zbog kvara odustaje slijedeći krug.
Nažalost, (18)-M. Di Lenardo s (12)-M. Myšakom nije ni stigao do našeg objektiva. Nakon najbržeg prvog kruga (15) –A. Fara izlijeće u drugom krugu i tako vodstvo prepušta (23)- A. Rizzu, koji u 4. krugu također otpada zbog kvara. Slovak (3)M. Puškar  na ciljnoj ravnini prelazi našeg (10) M. Perkušića i njihovo nadmudrivanje se nastavlja iz kruga u krug.
(27)- M. Borromeo je na samom startu zaspao, ali već  u 2. i 3. krugu pokazuje svoju kvalitetu. Probija se s 11. pozicije na 5. U sljedeća tri kruga lako prolazi pored Perkušića i Slovaka Puškara i daje se u lov za vodećim (9)- G Pianijem, kojem je prosvirao kroz cilj sa šest tisućinki prednosti i pobijedio.
(111)-K. Takač u 2. krugu utrke postiže svoj rekord staze:1:54.811 i prvih četiri kruga pritišče križevačkog asa (49)-T. Hrga, koji u 5. krugu zbog kvara motora napušta utrku i osvaja 3. mjesto PH (prvo mu postolje u toj klasi).
(71)-M. Devčić se zabetonirao s Talijanom (76)-A. Mazzolom, s kojim se «štemao» cijelu utrku, te se na kraju probio. Početni zaostatak za jarunskim klincem (10)-Mislavom od 11sek. nije mogao nadoknaditi i tako zauzeo drugo mjesto utrke PH, iza pobjednika (10)- Mislava Perkušića.
Mislav je tako osjetno podebljao svoju bodovnu prednost u PH.
Trenutne vrijednosti dionica vozača na burzi PH pogledajte u tablici.
 

 

 

 

 

 

 

Share

About Author