Motori i oprema Oprema — 18 studenoga 2014 -

IM3S0457

Shoei GT-Air aktualni je sport touring model poznatog  japanskog proizvođača zaštitnih kaciga. Inicijalno, sport touring pri užoj specijalizaciji podrazumijeva putne motocikle no u stvarnosti ova vrsta kaciga pokriva široki spektar upotrebe pa je samim time i najinteresantnija široj publici. Svestranost je sigurno jedan od jačih aduta novog GT-Air-a.

Dizajn i boje cijele GT serije, koja se nudi u decentnijim bojama odnosno grafikama, odaju da se radi o kacigi namjenjenoj ozbiljnijoj publici. Istu logiku možemo primjeniti i kao komentar na cijenu koja nije mala. Međutim ovdje neke stvari moraju biti posebno naglašene. Uzevši u ruke GT-Air, pogotovo u impresivnoj Wanderer TC-6 izvedbi, jednostavno ne možete ne primjetiti savršenu završnu obradu i izvedene detalje odnosno u konačnici zavidnu razinu kvalitete. Uspoređujući kacige, često se mješaju kruške i jabuke uglavnom apostrofirajući velike razlike u cijeni bez konkretnih i stručnijih usporedbi.

IM3S0456

Moderno dizajnirana vanjska školjka modela GT-Air, poput ostalih Shoei kaciga, napravljena je AIM (Advanced Integrated Matrix) tehnologijom a proizvodi se u tri različite veličine. Integrirani unutarnji zaslon za sunce nije utjecao na povećanje školjke niti na smanjenje debljine unutrarnje podstave čime bi se umanjila udobnost i sigurnost. Shoei modeli poznati su po podstavi koja oblikom odgovara najvećem broju vozača. Isto možemo reći i za 3D Max-Dry komfornu unutrašnjost koja maksimalno zadovoljava visoko postavljene standarde. Ta dva segmenta zajedno rezultiraju izuzetnom udobnošću koja i nakon podosta sati provedenih na motoru ne nosi sa sobom uobičajene probleme poput iritacije pojedinih dijelova glave. prvenstveno čeonog dijela, obraza i tjemena. Unutrašnjost se može vaditi i prati a po potrebi i zamjeniti.

IM3S0458

Osim što se može pohvaliti atraktivnim oblikom školjke, primarni rezultat uvjetovan mnogim satima provedenim na testiranjima u zračnom tunelu zavidan je nivo reduciranja buke. Radi se zasigurno o jednoj od najtiših kaciga koje smo imali priliku isprobati. Osim postignute aerodinamike, svoj dio zasluga u minimalnoj razini buke  ima i novi, veći i širi CNS-1 vizir koji savršeno naliježe na nove dvostruke gumice okvira te osim smanjenja buke i onemogućavanja prodora kapljica kiše, pruža šire vidno polje i zajedno sa snučanim zaslonom blokira 99% UV zraka. Za samo spuštanje sunčanog vizira, prvog na integralnoj Shoei kacigi, volimo koristiti izraz da je  “intuitivno” s obzirom da je smješteno upravo na mjestu gdje treba biti. Ventilacija nove Shoei sport touring kacige riješena je klasično, s prednji otvorom ispod vizira, otvorom na vrhu kacige te još jednim na stražnjem dijelu, ali koji zajednički funkcioniraju izvrsno što je vrlo bitnu pri dužim putovanjima na većim vrućinama ali i pri korištenju na kraćim destinacijama. Koliko je to bilo važno i proizvođaču, govori i sam naziv konkretnog modela.

Težina kacige iznosi oko 1.700 g što ju ne svrstava među lagane kacige što s obzirom na namjenu i bogatu opremu niti ne treba čuditi. Težina je vrlo slična nekim konkurentinim kacigama ali je izvrsno izbalansirana tako da u vožnji nemate osjećaj prevelikog tereta na ramenima. Navlačenje odnosno skidanje kaciga prilično je jednostavn. Poput svih Shoei modela, i GT-Air ima širi donji rub tako da prilikom skidanja kacige ne dolazi do zapinjanja o kopče ili nekad naporne borbe s kutevima skidanja kako bi kaciga bezbolno bila skinuta s glave. 🙂

Ukupan dojam Shoei GT-Air kacige je više nego pozitivan, odličan je izbor za putnike, možete je koristiti i u svakodnovnoj upotrebi a moramo spomenuti da se i na trkaćoj stazi pokazala izvrsnom. Zapravo, kad je kaciga dobra, onda je dobra uvijek a GT-Air se u svakoj prilici odlično snalazi. Točno je da spada u viši cjenovni razred, što je karakteristika cijelog Shoei programa, no ipak se radi o vodećem svjetskom proizvođaču kaciga besprijekorne kvalitete što zasigurno opravdava cijenu od oko 4.500 kn, ovisno o grafikama. Pri odabirnu nove, renomirane kacige, GT- Air bi morao biti jedan od užih kandidata.

IM3S0462

IM3S0112

IM3S0165

Share

Povezane novosti

Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

siječanj 16, 2017
Yamaha FJR 1300

Yamaha FJR 1300

siječanj 07, 2017
Moto Guzzi California 1400

Moto Guzzi California 1400

siječanj 02, 2017
Yamaha TMAX 530 2017

Yamaha TMAX 530 2017

studeni 08, 2016
Ducati Scrambler

Ducati Scrambler

studeni 04, 2016
Moto Guzzi Audace Carbon

Moto Guzzi Audace Carbon

listopad 28, 2016
Yamaha YZF R6 2017

Yamaha YZF R6 2017

listopad 13, 2016

About Author

mate