Motori i oprema Oprema — 18 studenoga 2014 -

IM3S0457

Shoei GT-Air aktualni je sport touring model poznatog  japanskog proizvođača zaštitnih kaciga. Inicijalno, sport touring pri užoj specijalizaciji podrazumijeva putne motocikle no u stvarnosti ova vrsta kaciga pokriva široki spektar upotrebe pa je samim time i najinteresantnija široj publici. Svestranost je sigurno jedan od jačih aduta novog GT-Air-a.

Dizajn i boje cijele GT serije, koja se nudi u decentnijim bojama odnosno grafikama, odaju da se radi o kacigi namjenjenoj ozbiljnijoj publici. Istu logiku možemo primjeniti i kao komentar na cijenu koja nije mala. Međutim ovdje neke stvari moraju biti posebno naglašene. Uzevši u ruke GT-Air, pogotovo u impresivnoj Wanderer TC-6 izvedbi, jednostavno ne možete ne primjetiti savršenu završnu obradu i izvedene detalje odnosno u konačnici zavidnu razinu kvalitete. Uspoređujući kacige, često se mješaju kruške i jabuke uglavnom apostrofirajući velike razlike u cijeni bez konkretnih i stručnijih usporedbi.

IM3S0456

Moderno dizajnirana vanjska školjka modela GT-Air, poput ostalih Shoei kaciga, napravljena je AIM (Advanced Integrated Matrix) tehnologijom a proizvodi se u tri različite veličine. Integrirani unutarnji zaslon za sunce nije utjecao na povećanje školjke niti na smanjenje debljine unutrarnje podstave čime bi se umanjila udobnost i sigurnost. Shoei modeli poznati su po podstavi koja oblikom odgovara najvećem broju vozača. Isto možemo reći i za 3D Max-Dry komfornu unutrašnjost koja maksimalno zadovoljava visoko postavljene standarde. Ta dva segmenta zajedno rezultiraju izuzetnom udobnošću koja i nakon podosta sati provedenih na motoru ne nosi sa sobom uobičajene probleme poput iritacije pojedinih dijelova glave. prvenstveno čeonog dijela, obraza i tjemena. Unutrašnjost se može vaditi i prati a po potrebi i zamjeniti.

IM3S0458

Osim što se može pohvaliti atraktivnim oblikom školjke, primarni rezultat uvjetovan mnogim satima provedenim na testiranjima u zračnom tunelu zavidan je nivo reduciranja buke. Radi se zasigurno o jednoj od najtiših kaciga koje smo imali priliku isprobati. Osim postignute aerodinamike, svoj dio zasluga u minimalnoj razini buke  ima i novi, veći i širi CNS-1 vizir koji savršeno naliježe na nove dvostruke gumice okvira te osim smanjenja buke i onemogućavanja prodora kapljica kiše, pruža šire vidno polje i zajedno sa snučanim zaslonom blokira 99% UV zraka. Za samo spuštanje sunčanog vizira, prvog na integralnoj Shoei kacigi, volimo koristiti izraz da je  “intuitivno” s obzirom da je smješteno upravo na mjestu gdje treba biti. Ventilacija nove Shoei sport touring kacige riješena je klasično, s prednji otvorom ispod vizira, otvorom na vrhu kacige te još jednim na stražnjem dijelu, ali koji zajednički funkcioniraju izvrsno što je vrlo bitnu pri dužim putovanjima na većim vrućinama ali i pri korištenju na kraćim destinacijama. Koliko je to bilo važno i proizvođaču, govori i sam naziv konkretnog modela.

Težina kacige iznosi oko 1.700 g što ju ne svrstava među lagane kacige što s obzirom na namjenu i bogatu opremu niti ne treba čuditi. Težina je vrlo slična nekim konkurentinim kacigama ali je izvrsno izbalansirana tako da u vožnji nemate osjećaj prevelikog tereta na ramenima. Navlačenje odnosno skidanje kaciga prilično je jednostavn. Poput svih Shoei modela, i GT-Air ima širi donji rub tako da prilikom skidanja kacige ne dolazi do zapinjanja o kopče ili nekad naporne borbe s kutevima skidanja kako bi kaciga bezbolno bila skinuta s glave. 🙂

Ukupan dojam Shoei GT-Air kacige je više nego pozitivan, odličan je izbor za putnike, možete je koristiti i u svakodnovnoj upotrebi a moramo spomenuti da se i na trkaćoj stazi pokazala izvrsnom. Zapravo, kad je kaciga dobra, onda je dobra uvijek a GT-Air se u svakoj prilici odlično snalazi. Točno je da spada u viši cjenovni razred, što je karakteristika cijelog Shoei programa, no ipak se radi o vodećem svjetskom proizvođaču kaciga besprijekorne kvalitete što zasigurno opravdava cijenu od oko 4.500 kn, ovisno o grafikama. Pri odabirnu nove, renomirane kacige, GT- Air bi morao biti jedan od užih kandidata.

IM3S0462

IM3S0112

IM3S0165

Share

Povezane novosti

Ducati Monster 1200 S

Ducati Monster 1200 S

veljača 14, 2018
Ducati Panigale V4 u Zagrebu!
Moto Guzzi V85 Concept

Moto Guzzi V85 Concept

studeni 11, 2017
Yamaha Niken

Yamaha Niken

studeni 11, 2017
Ducati Panigale V4

Ducati Panigale V4

studeni 06, 2017

About Author

mate