Svjetski motosport — 25 listopada 2008 -

Tvorničke Gilere u klasi 250 Marca Simoncellija, novog prvaka svijeta u klasi 250 i Roberta Locatellia vozit će na Velikoj Nagradi Valencije, zadnjoj utrci godine, u posebnim bojama u čast stote godišnjice od osnuća slavne marke sa dva prstena.
 

 

Priča o Gileri počinje u prvim godinama 20-tog stoljeća. Prvi motor koji nosi to slavno ime, VT 317, nastao je 1909. godine pod dirigentskom palicom gospodina Giuseppe Gilere, osnivača tvrtke. Sljdećih godina Gilera se počinje natjecati u klasi 500. Njihov monstrum od 500 ccm sa bočno smještenim ventilima pobjeđuje sva važnija internacionalna natjecanja. 1936. njihov radikalni Rondine, trkaći motor sa kompresorom i rednim četverocilindrašem od 500 ccm ruši rekorde (274,181 km/h na jedan kilometar 1937. godine) te omogućuje Dorinu Serafiniju da dođe do titule Europskog prvaka 1939. godine.
 

 

Nakon rata, Gilera Quattro Cilindri 500 postaje dominator u kraljevskoj klasi motociklizma sa svojim epskim duelima sa Nortonima, Moto Guzzi-ima i MV Agustama, te osvaja prvenstva od 1950. do 1957. Umbreto Masetti je na ovom motociklu bio prvak ’50 i 52, a iza njega i Geoff Duke (tri puta za redom) te Libero Liberati ’57. U tom razdoblju došlo je i šest konstruktorskih naslova (5 u klasi 500 i jedan u 350), tri pobjede na TT-u te sedam naslova talijanskog prvaka.
 

I Gilerin Off-Road pokret je impresivan. Gilera dominira u raznim Six Days natjecanjima.
 

1969. Gilera ulazi u Piaggio grupu. Sudjelovanje u raznim Cross i Enduro natjecanjima dovodi ka napretku i inovacijama, te na kraju ka revolucionarnoj i radikalnoj 125 Bicilindrica Cross. U osamdesetima se razvija novi četverotaktni monocilindraš – prvo u verzijama od 350 i 500, te na kraju i 600 ccm. Svoj najjači izričaj ovaj agregat nalazi u serijskim enduro modelima RC (600 i 750), koji dva puta pobjeđuju na rally-u Pariz-Dakar, te su dominatori na Faraon Rally-u.
 

 

1993. Gilera se vraća u cestovne utrke u klasi 250 sa Alessandrom Gramigniem. Bila je to godina uspona i padova, ali 39 ne uspjeva pobijediti.
 

2001. Gilera se natječe u klasi 125 na svjetskom prvenstvu. 20 svibnja iste godine Manuel Poggiali na Gileri siječe ciljnu crtu ispred svih – Gilera se s mladićem iz San Marina nakon dugo vremena ponovno penje na najvišu stepenicu podija. Poggiali te godine nastavlja s uspjesima i na kraju godine biva okrunjen prvakom, zajedno s Gilerom, koja je nakon 44 godine opet na vrhu. 2002. je godina obrane titule, gdje se Poggiali bori do zadnje utrke, ali na kraju uzima titulu viceprvaka.
 

 

Sljedećih godina marka pokušava rasplamsati nastali plamen. 2004., prvi puta od povratka u cestovne utrke, Gilera u sezonu ulazi sa dva tvornička motora s pilotima Stefano Perugini i Fabrizio Lai.
 

 

2006., ulaskom Aprilije u Piaggio Grupu, Gilera se vraća u klasu 250, gdje ju predvodi mladi i neiskusni Marco Simoncelli. 2007. je godina napretka, pa uz Simoncellija u tabor dolazi i Roberto Locatelli, koji nema sreće, pa već na drugoj utrci skoro pogiba nakon pucanja osovine u prednjem kotaču. 2008. Dolazi i prva pobjeda u ovoj klasi: Marco Simoncelli pobjeđuje u Mugellu i već sljedeći tjedan ima bis u Barceloni. Pobjeđuje i u Sachsenringu, Motegiju i Philip Islandu, te u Maleziji biva okrunjen prvakom svijeta. 51 godinu nakon Liberatia, talijan je prvak svijeta na Gileri.
 

Share

Povezane novosti

WSBK – Portimao 2017

WSBK – Portimao 2017

rujan 16, 2017
MotoGP – Misano 2017

MotoGP – Misano 2017

rujan 10, 2017
WSBK – Lausitzring 2017

WSBK – Lausitzring 2017

kolovoz 19, 2017
MotoGP – Austria 2017

MotoGP – Austria 2017

kolovoz 13, 2017
MotoGP – Brno 2017

MotoGP – Brno 2017

kolovoz 06, 2017
MotoGP – Assen

MotoGP – Assen

lipanj 25, 2017
WSBK Misano 2017

WSBK Misano 2017

lipanj 17, 2017

About Author