Savjeti i škola vožnje — 09 listopada 2003 -

Kako doći jeftinije do motora i da li se to uopće isplati?

Na ovu temu me povuklo jako puno pitanja, koja su mi postavljana u posljednje vrijeme, vezanih uz motor koji slažem samo za vožnju po Grobničkoj stazi. Već mi je pomalo dosta svih silnih telefonskih poziva i mailova za razne dijelove i slično, pa da jednostavno svim zainteresiranim objasnim kako doći do povoljnijih dijelova i da li se isplati slagati motocikl iz dijelova.

Jedna od mašina na aukciji. Trenutna vrijednost joj je 1700 Eura. Cijena mašine je inače u kompletu sa injektorima oko 2000 Eura tako da po mojoj procjeni, ova mašina neće doseći višu vrijednost od 1800 Eura.
Ovako izgleda kad osvojite nešto. Ona gore zelena oznaka "čekirano" znači da ste osvojili aukcionirani predmet. Pod «kaufer» vidite moje prezime kao zadnjeg ponuđača. Neka vas ne zavarava ova mala cifra prednjih vilica. Nije baš sve kako na slici izgleda. Kupio sam te vilice jeftino jer ih prodaje osoba koja je razbila svoj motor pa su malo iskrivljene. No vanjske cijevi su ispravne. Neka, za 57 Eura su se isplatile.
Ovo je bio dobar posao. Za 150 Eura sam osvojio stražnju vilicu, sa svime što na slici vidite. Lanac je u odličnom stanju, a samo on u dućanu košta 150 Eura.
Evo i jedne rame sa registracijom. Ono mit "Brief", vam znači sa papirima. Rama je prodana za svega 1310 Eura, što je najjeftinija koju sam vidio. Razlog niže cijene je taj što ima par oštećenja no ništa što se za sitne novce ne da srediti. Inače se cijena kreće do 2000 Eura ovisno o godištu.

Prije svega moram napomenuti kako sam ja prije početka slaganja motora bio u maloj prednosti. Naime, najveći trošak, samu mašinu, bio sam prisiljen kupiti prije dvije godine, kada sam imao problema sa svojom. Tu je bilo pitanje garancije. Moja mašina je prošla par država, da bi na kraju dobio zamjensku (imala je svega 5000 km) koju sam za dosta malu lovu otkupio (1000 Eura). Nedavno se moja mašina vratila s garancije i sada je složena s kompletno novim dijelovima u sebi. Nova je radilica, sve klipnjače, klipovi i svi postojeći lageri. Dakle, praktično nova i čeka razradu. Pošto se to sve odužilo preko godinu dana, na trošak koji sam izdvojio na zamjensku mašinu više niti ne računam. Također u trošak ne računam niti karbonske oklope, koje sam kupio prije dvije godine kao zamjenske i platio ih tada 900 Dem, što mi se činilo jako jeftino. Prilika koja se ne propušta!
Rama je detalj koji predstavlja dodatni financijski problem. Ima par načina kako doći do rame. Prvo, u koliko trebate motocikl samo za stazu, dakle ne mislite s njime prometovati po cesti, tada možete kupiti neku trkaću ili zamjensku ramu. Na tržištu ih se nudi nekoliko. Od manje poznatih firmi možete kupiti zamjensku ramu bez atesta, na kojoj stoji poznata trik reklama, 50 % čvršća od originalne. Takva će vas rama najmanje koštati, a možete naravno onako perverzno, u koliko imate viška novaca, kupiti jednu karbonsku ramu, koja vas košta najmanje 10000 Eura. Dakle, to je u koliko vam atesti i homologacije nisu bitna stvar. Ramu uvezete, platite na nju carinu i porez i vozite je samo po stazi, jer u koliko takvu ramu želite atestirati i homologirati za vožnju po cesti (registrirati motor), to će vas koštati više nego da kupite registrirani rabljeni motor. O potrošenom vremenu neću ni govoriti.
U koliko motor mislite voziti po cesti, ostaju vam dva rješenja. Prvo je otići u neki od Suzuki dućana, naručiti ramu kao rezervni dio i platiti masnu lovu. Drugo jeftinije rješenje je, u Njemačkoj kupiti ramu od nekog polupanog motora za cirka 1500 Eura. Ramu uvesti, i kada se motor složi, sa svim računima, homologirati. Ta vas procedura neće malo koštati, ali to vam je jedini način da imate registrirani motor.
E sada, tko zna malo računati, vidjeti će da su 1500 Eura za Ramu i 2000 Eura, koliko je vrijednost rabljenih mašina, ukupno 3500 eura. Na to još dodajte carinu i porez, te razne ateste, i eto nas na 5500 Eura. Dakle, već sad ste došli do 60% vrijednosti jednog rabljenog motocikla, dvije godine starog. Naravno, niste još motocikl stavili niti na kotače. U grubo, ukupna cifra svih ostalih dijelova je 4400 Eura. I to je najjeftinije što se može pronaći. Ako vas zanima gdje se mogu tako jeftini dijelovi pronaći i gdje sam ih ja kupio, rješenje vam leži na stranicama www.ebay.de . Jedini problem je, ako želite na ebay-u kupovati, morate imati nekoga u Njemačkoj, nekoga tko vani ima mjesto prebivališta i otvoreni žiro račun. Da dijelove kupujete rabljene kod nas, platili bi sigurno 2000-3000 Eura više.
Da pojasnim što je to e-bay. To je otvorena aukcija putem interneta. E-bay je najrašireniji kao takav i na njemu se doslovce može pronaći sve, pa tako i razni dijelovi za motocikle.
Dakle matematičari, nemojte se upuštati niti u snu u ovakve kombinacije, jer teško da ćete proći pozitivno po vas. Ja sam to uspio, makar na granici, ali samo zato jer sam imao jednu mašinu viška, komplet karbonskih oklopa i originalan auspuh sa granama. Mašinu koju sam zbog domaćih servisera i njihovih obećanja i preporuka uništio i nakon godinu dana problema oko garancija i rezervnih dijelova ponovo dobio. Karbonske oklope koje sam kupio jeftino još prije dvije godine i komplet auspuh sa granama, jer sam na svoj stavio kompletnog Akrapovića.

U nastavku je navedena tablica rabljenih dijelova na e-bay aukciji. Ovo su najniže cijene koje se mogu pronaći. Ja aukcioniram na e-bayu već četiri mjeseca i to je ono što sam izborio. Da sam s nekim stvarima malo pričekao, na ukupnoj cifri bi vjerojatno uštedio par eura, ali bi izgubio i par mjeseci. Na navedene stvari treba dodati još nekih 200-tinjak Eura transporta i to je to.

Komplet prednje vilice s mostovima, osovinama i s lagerima.
650,00 €
Stražnja vilica komplet, s osovinom i komplet stražnjom kočnicom.
150,00 €
Prednja felga s diskovima.
310,00 €
Stražnja felga komplet, s diskom i lančanikom.
300,00 €
Komplet elektronika. Svi kablovi s CDI-om i svime pripadajućim
160,00 €
Lijeva i desna ručka, komplet s elektrikom i ručicama.
200,00 €
Stražnji amortizer.
150,00 €
Amortizer volana.
20,00 €
Prednji kočioni komplet: kaliperi, lajtunzi i master pumpa.
150,00 €
Stražnji koš.
200,00 €
Plastika stražnjeg koša (dno).
70,00 €
Prednji koš.
60,00 €
Hladnjak vode s crijevima i posudicom iberlaufa.
90,00 €
Airbox.
20,00 €
Komplet nogara.
130,00 €
Nosač posudice ulja.
10,00 €
Kontakt brava, čep rezervoara s ključem.
200,00 €
Instrument ploča.
130,00 €
Originalan tank s pumpom (malo oštećenje).
200,00 €
Komplet karbonskih plastika.
600,00 €
Sajle, vijci, lageri, gumice i slične sitnice.
200,00 €
Auspuh originalni, komplet s granama.
400,00 €
UKUPNO
4.400,00 €

Možda bi dobro bilo napomenuti, kako se u izdvojenom slučaju radi o Suzukiju GSX-R 1000. Za druge motore su cifre slične, a vrijednosti rabljenih motora znatno niže. U tim slučajevima se pogotovo ne isplati ulaziti u bilo kakve kombinacije.
Za kraj vas molim, da me ne zovete za rabljene dijelove jer ih nemam. Spojite se na www.ebay.de , pronađite nekoga tko živi u Njemačkoj i uživajte u jeftinoj kupovini.

Share

About Author