Brzinci 2008 — 10 travnja 2008 -

Iza nas je i prvo ovogodišnje odmjeravanje snaga naših brzinaca. Dok su mnogi ostali na onome, ili bar sličnom materijalu koji su imali prošle godine, neki su promijenili motore, pa i klase. Ako je suditi po Speedweekendu, ispred nas je još jedna uzbudljiva sezona u kojoj ćemo, bez daljnjega, imati i neke opasne igrače u AA prvenstvu…
 

 

No krenimo redom. Speedweekend je manifestacija na kojoj se (obično) prvi puta sretnemo nakon zimske stanke i eventualnih zimskih treninga, koji su ove godine nekako izostali kod gotovo svih. To je prvo odmjeravanje snaga koje je dosta dobra najava onoga kako će sezona izgledati. Pa ako je suditi po ovogodišnjem Speedweekendu, bit će opasno…
 

Petak:
Petak je dan kada obično velika većina vozača dolazi malo se uhodati i eventualno odvesti Happy Race nebi li skinuli hrđu sa sebe i svojih motora. I za većinu je odmah nastupio šok. Totalna pomutnja oko ulaza u park vozača, koji se ove godine naplaćuje na našem lijepom Grobniku. S naplatom ulaza prisutan je bio i jak vjetar koji je vozačima pomagao jedino na ciljnoj ravnini. Prvi treninzi su odvezeni i bilo je vrijeme za Happy Race. Na startu su se, od domaćih, zvučnijih imena, pojavili Saša Kranjec, Dario Horvat, Emil Kotvica, Ivica Vugrinec te braća Višak, s posebnom napomenom kako je Marko na ovoj utrci debitirao u novoj klasi. Marko će ove godine voziti Hondu CBR600RR. Kako je Saša u petak još razrađivao svoj novi motor, izgledalo je kako će Dario odletjeti s pobjedom…
 

 

Ali budući da je ovo ipak motociklizam, a ne bridž, iznenađenja se događaju. Dariju na startu preskače lanac, te mu to očito malo poljuljava samopouzdanje. Tako Kranjec pobjeđuje sa samo 10 000 okretaja, bez ikakvih problema.
 

Subota:
Subota nas je razveselila puno ljepšim vremenom, bez puno vjetra i sa temperaturom višom nego u petak. Ukratko, uvjeti su bili skoro pa idealni. Nakon jutarnjih treninga, na kojima je jedna Yamaha Fazer pustila ulje od ciljne ravnine skroz do vrha zavoja br. 2, bilo je vrijeme za utrku. Prvi su na start izašli vozači klase 600. Zoran Arnautović, Dario Pavelić te Krešimir Katalenić nažalost nisu bili par Dariu Horvatu. Točnije, nitko u klasi 600 mu nije bio par. Čak 22 sekunde prednosti nad drugoplasiranim u utrci od 6 krugova je jedan od savršenih opisa deklasiranja protivnika. Možda je vrijeme kada smo govorili kako ćemo imati čovjeka za pobjedu u AA konačno stiglo. Dario je utrku odvezao suvereno i smireno, s najboljim vremnom od 1.34.792, što je još uvijek dosta daleko od njegovog osobnog rekorda. A vozio je na prošlogodišnjem motoru… Drugo mjesto zauzeo je Mirco Maiorino, a treće Dario Pavelić, poznatiji kao Mali Dac.
 

 

Ono što je Dario napravio klasi 600, klasi 1000 napravio je Fabrizio Pellizzon. Stari grobnički poznanik, koji na našoj stazi ima više kilometara od Space Shuttle-a, pomeo je konkurenciju. Fabrizio ove godine opet vozi Kawasakija, koji je prošlog vikenda u njegovim rukama doslovno letio. Vrijeme od 1.31.001 bilo je sasvim dovoljno (a kako i nebi) za napraviti prednost od 16 sekundi pred Mauriziom Brunettom, koji nije baš neki tuljan ili laka meta. Niti ostatak konkurencije nisu čunjevi. Treći je završio Berto Camlek, kojem je subota prvi dan na motoru nakon podužeg vremena. Četvrti je završio Saša Kranjec, koji je u petak završio razradu motora. Saša je predvodio hordu "naših"; Aldu Simonovića, Krešimira Erdeca "Keca", te Alberta Đakovića. Naša "horda" je, uz Pellizzona, stvarala glavni show za publiku, izmjenjujući pozicije kroz cijelu utrku. Kec se još uvijek nije našao na novoj Hondi, a dug period neaktivnosti Alde ostavio je malog traga i na njegovoj vožnji. Vrlo dobri Albert Đaković, koji je ove godine dio Taubi Racing Teama, dobro je počeo utrku, ali je pred kraj malo popustio. Svu tu zbrku najbolje je iskorisio Kranjec, koji je pravovremeno nametnuo pravi ritam. 1.33.476 je samo 7 desetinki od njegovog rekorda, što i nije loše za početak sezone. Još kada se Kec nađe i podesi Hondu, pa Aldo uđe u formu…
 

Od hrvatskih "amatera" u utrci je kao najviše plasirani završio Kruno Pečak, odmah ispred Erika Matkovića, koji je imao očiglednih problema sa svojim Kawasakijem. Emil Kotvica je, nakon probušenog hladnjaka na treningu, ipak odvezao utrku, ali najbolje vrijeme od 1.42.449 je još daleko od onoga što Emil ima za pokazati.
 

 

Nedjelja:
U nedjelju je, zajedno sa klasom 600, vožena prva utrka dugo iščekivanog Đuro BOT kupa. Ovaj puta je Dario Horvat imao konkurenciju, ali samo na papiru. Opet velika prednost, ovog puta "samo" sedam sekudni nad Rotellom, te opet 1.34.7. Kako je Dario otišao u sumrak i nestao iz vidokruga, koncentracija se prebacila na BOT kup. Ali ni tamo nije bilo neke prevelike borbe, budući da je Janez Jeršin na RSV Mille napravio čak pet i pol sekundi prednosti pred Marcom Orioliem. Treći u BOT-u, sa respektabilnim vremenom od 1.41.199 bio je Tomo Marić na KTM SuperDuke-u, odmah iza Vugrinca i ispred cijele svite 600-ica, koju je predvodio Marko Višak. Izgleda da se Marko, prvak klase 125SP iz 2006. godine, jako dobro snašao u većoj klasi. Kako je krenuo, moglo bi to dobro završiti ove godine u klasi 600… Još kada se pridruže i ostali, kao Erceg, Perkušić, Posavčić, braća Barukčić te Nikica Antolković…
 

 

U ovoj utrci ne smijemo izostaviti niti Ivana Viška, koji je sa samo 125 ccm i to SP ostavio iza sebe puno motora. "Ivić" je u ovoj utrci bio dosta daleko od svog najboljeg vremena, ali na 125SP motoru je dosta teško sam napraviti vrijeme, pa je stoga ovo respektabilan rezultat.
 

 

U klasi 1000 Fabrizio Pellizzon je opet napravio show za koji bi svatko opet platio 35 kn da vidi. Dok mu je dan prije bježao zadnji kraj, Fabriziu je na nedjeljnjoj utci cijelo vrijeme pri izlazu iz rupe puštao prednji kraj. No i motor koji se cijelo vrijeme rita bio je dovoljan za 1.30.584 i osam sekudni prednosti nad Camlekom. Berto se za nedjelju malo prisjetio kako se vozi motor, te odvezao 1.31.239. Ovog puta naplatio je dug Brunetti. S četvrtim mjestom počinju i naši vozači. Aldo Simonović ovog puta završava na tom mjestu. Aldo se već ustalio na 1.32.8, pa ovakav rezultat niti ne čudi. Borba s Kecom, Kranjecom te kratko i Kemenovićem, završila je najbolje za Aldu.
 

Kako mu je klasa 600 bila dosadna, Dario Horvat prijavio se i za klasu 1000, naravno sa svojom prošlogodišnjom Yamahom R6. Cijelu utrku dobro se držao za konkurencijom sa viškom zapremine, te jureći ih napravio i svoj osobni rekord. On sada glasi 1.33.888. U zadnjim krugovima se opasno približio Saši Kranjecu, kojeg i ove godine muče sa podlakticama koje se grče, da bi ga u zadnjem krugu na kočenju za Zagrebački zavoj i prešao. Dario je još u rupi započeo svoj manevar, kada se iz nje ispucao puno bolje od Kranjeca te mu ostao u vjetru. No, na izlazu iz Zagrebačkog Kranjec dolazi u povoljniji položaj i zahvaljujući jačem motoru prelazi Horvata do ciljne crte. Rutinski, reklo bi se. Svejedno, puls je sigurno porastao obojici.
 

Ispred njih završio je iskusni lisac Kec, koji se svaki puta kada sjedne na svoju novu CBR sve više navikava na nju i sve ju bolje shvaća. Iza duela Kranjec-Horvat, smjestio se Kemenović, koji će ove godine nastupati u klasi 1000, također sa Hondom. Kemo se, kao i Kec, još uvijek privikava na novi stroj, s tim da on odavno nije vozio 1000 ccm motor. No, to prošlogodišnjem prvaku u klasi 600 nebi trebao biti problem, pogotovo ako uračunamo njegovo obilno iskustvo. Albert Đaković nažalost nije nastupio u nedjeljnjoj utci zbog pada na jutarnjem treningu. Albert je na svu sreću neozljeđen, što se nebi moglo reći za njegovu R1.
 

Od "amatera" iz Hrvatske, opet prvi Kruno Pečak, sa respektabilnim vremenom od 1.38.936., a odmah iza njega popularni "Lolo", Lovorko Brajević, sa 1.38.616. Istaknimo i Damira Horvata, Dariovog oca, koji još nije za staro željezo, sa vremenom od 1.44.205. Ipak, ispred njega završili su Siniša Jovanovac, Kotvica, Matković, te Zdravko Višak, otac dvije mlade nade, Ivana i Marka. A skoro je nevjerovatno kako ni 1.42 po krugu nije dovoljno da vas Pellizzon u 8 krugova ne stigne za krug.
 

 

To bi ukratko bio rezime prvog pravog vikenda ove godine na Grobniku. Prvi okršaji su odrađeni i sada, bar otprilike, znamo na čem stojimo. Mehaničare čeka još dosta neprospavanih noći pokraj novih motora, a vozače još puno odvezenih krugova (ako nigdje, onda bar u glavi) prije prve utrke za PH i AA. E da, sada konačno imamo i kalendar, pa znamo kada je ta prva utrka…
 

Foto: #69

Share

About Author

admin