Naši testovi — 26 listopada 2008 -

Već sam naziv ovog skutera, Superking, ne skriva namjeru da suvereno zavlada tržištem skutera koji su cijenom ispod 7000 kn, a koje je iz dana u dan sve veće. Argumenata za ovakve ambicije zasigurno ima, a jedan od glavnih argumenata je cijena koja iznosi prihvatljivih 5.990 kn. Cijena je to za koju će si gotovo svatko moći priuštiti vozilo na 2 kotača. Iza zvučnog naziva Superking, skriva se "pravo" ime ovog skutera, a to je, nimalo maštovit BT49QT-18E

koji otkriva pravo porijeklo ovog skutera, a to je kineska tvornica Baotian.

Još do nedavno su u razgovorima, skuteri koji imaju kineski pedigre, redovito bili predmet podsmjeha, pa je najčešće i sama pomisao da bi se odlučili za nabavku ovakve vrste skutera, nailazila na neodobravanje društva. Tome su zasigurno pomogli i ne baš rijetki kvarovi na jeftinim kineskim skuterima, pa su vrlo brzo došli na loš glas. U međuvremenu su se takvi skuteri osim u trgovačkim lancima, počeli prodavati i kod renomiranih trgovaca motociklima, pa je i Superking došao na naše tržište.

Ukoliko nemate želju obarati brzinske rekorde, te Vam je glavni cilj savladavanje gradskih gužvi i problema sa parkirnim mjestima, onda možete prestati tražiti dalje. Superking se nameće kao logično rješenje vaših problema. Svojim dizajnom i izgledom Superking će privući prvenstveno teenagere željne prvog prijevoznog sredstva na 2 kotača, s kojim će početi nizati prve kilometre. Kako je relativno malih dimenzija i dosta uske građe, na njemu će se vozači višeg rasta morati malo stisnuti kako bi se smjestili iza upravljača. Pri tom nema govora o tome da na skuteru nema mjesta za normalnu i ugodnu vožnju, već da je u vožnji potrebno korigirati položaj koljena. Gledan sprijeda, skuter izgleda prilično pitomo, a "pogled" kojim Superking "gleda" kroz farove, podsjeća na oči sove. Gledano sa strane, Superking poprima potpuno drugačiji izgled, te se pretvara u vizualno dosta agresivno vozilo. Zasluga je to prednjeg dosta agresivno zašiljenog nosa, te maštovito osmišljenih grafika na oplatama skutera. Na prednjem braniku sa svake strane, nalaze se veliki katadiopteri kao dodatni sigurnosni elementi u noćnoj vožnji. Pokazivači smjera na prednjem kraju su postavljeni dosta nisko i smješteni su u oklope vozila, što je dosta atraktivno rješenje koje se odlično uklapa u cjelokupan izgled. Kad smo već kod pokazivača smjera, prekidač za njihovo uključivanje je izuzetno tvrd, pa se često dešava da u rukavicama ne možete osjetiti jeste li pokazivače smjera uključili ili niste. Ploča sa instrumentima podijeljena je u tri okrugla dijela ispod kojih se nalaze signalne lampice. U lijevom krugu se nalazi brojač okretaja motora, u sredini pokazivač brzine i mjerač prijeđenih kilometara, a sa desne strane se nalazi pokazivač količine goriva. U središnjem panelu, ispred koljena se nalazi kukica koju proizvođač deklarira kao kukicu za kacigu, koja je fiksna, tj. nema mogućnost da se preklapanjem uklopi u panel. Samo sjedalo je lijepo dizajnirano i u vožnji dosta udobno. Ispod samog sjedala smjestio se maleni prtljažni prostor u koji stanu samo osnovne stvari, ili jedna jet kaciga, pa će za smještaj i odlaganje npr. integralne kacige biti potrebno ugraditi stražnji kofer za kojega već postoji ploča za pričvršćivanje. Stražnji kraj svojim izgledom prati zašiljen i sportski izgled prednjeg dijela, te sa njime čini skladnu cjelinu ugodnu oku.

Za sigurno zaustavljanje brine se disk kočnica sprijeda, te bubanj kočnica straga. Kočnice obavljaju svoj posao dobro, ukoliko držite pravilan razmak sa vozilom ispred sebe, te ako nisu potrebna stvarno nagla i trenutna zaustavljanja. U takvim situacijama ćete poželjeti da su kočnice jače i odlučnije, te da sa više sigurnosti zaustavljaju skuter. Gume na Superkingu su dimenzija 120/70/12 naprijed i 130/70/12 straga te unatoč malim dimenzijama, nakon određenog privikavanja, osiguravaju dosta dobro ponašanje u vožnji. Iako su na Superkingu tvornički montirane gume kineskog proizvođača koje su iznenađujuće dobre, ipak bi bilo dobro zamijeniti ih nekim renomiranim modelom, koji će pružiti osjećaj veće sigurnosti u vožnji. Ugrađeni amortizeri su tu da odrade samo najnužnije, pa pri prelasku preko neravnina vrlo brzo dolaze do krajnjih točaka, dajući vrlo grub odgovor amortizera na neravninu. Tada vozač sve neravnine osjećaj direktno na skuteru koji počinje neugodno poskakivati, a preko skutera, sve neravnine se osjećaju i na tijelu vozača.           

Dobra stvar u svemu je to da je maksimalna brzina ovog skutera 45 km/h, pa se ta neugodna poskakivanja, ukoliko nisu stvarno prevelika, teško mogu odraziti na sigurnost vožnje. I tu je vjerojatno najveći problem ovog skutera – maksimalna brzina. Ona je ograničena na 45 km/h pomoću 3 blokade, koje nije uputno skidati ukoliko želite ostati sa ove strane zakona i poštivati propise, te voziti skuter sa položenom B kategorijom. Ukoliko se odlučite na skidanje blokada, morat ćete ići na polaganje A kategorije i podnijeti žrtvu više cijene osiguranja. Sa maksimalnom brzinom od 45 km/h konstantno ste u opasnosti ukoliko se vozite gradom, jer ste uvijek među automobilima i teško im možete pobjeći na semaforu. Ono što može izazivati malu nelagodu kod vozača, su dosta izražene vibracije, čim kazaljka na pokazivaču brzine počinje prelaziti 35 km/h. Jedno je sigurno, a to je da će svaki vozač ovog skutera zasigurno razviti je sposobnost pronalaženja alternativnih pravaca glavnim prometnicama, vožnjom sporednim uličicama, što na kraju uopće nije loše. U svakodnevnoj vožnji probijanje kroz gužvu ne predstavlja nikakav problem Superkingu, te će to najčešće i biti njegov zadatak.
Ukoliko su vaše namjere isključivo gradska vožnja u kojoj ćete većinu vremena provoditi sami na skuteru, Superking bi mogao biti rješenje za Vas. Naravno, ukoliko nemate pretjerano sportske ambicije. Školarci će na vrijeme stizati u školu i imat će se s čime pohvaliti, a ostali će sa osmijehom na licu gledati vozače u automobilima, koji stoje u nepreglednim kolonama, dok budu prolazili pored njih.

Tehnički podaci:

motor: 2 takta-1 cilindar
zapremina: 49 ccm
promjer i hod: 40 mm x 39,2 mm
Omjer kompresije: 7,5 ± 0,1:1
Način pokretanja: električni/nožni
Hlađenje: Zračno
Prednji amortizer: Opruga promjenjivog koraka i hidraulički amortizer
Stražnji amortizer: Opruga promjenjivog koraka i hidraulički amortizer
Prednja guma: 120/70-12
Stražnja guma: 130/70-12
Spremnik goriva: 4,5 l ± 0,5 l
Max brzina: 45 km/h
Težina: 81 kg

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author