Naši testovi — 10 srpnja 2007 -

 

Novi Bandit 1250 S sasvim je nešto drugo. Suzuki je ostao vjeran koncepciji motocikla (na prvi pogled), i motocikl je i dalje lako prepoznatljiv. No, zabava tek počinje.
 

 

Bandit je konačno dobio vodom hlađeni pogonski agregat. Nije to pomodarstvo, nije onaj SACS zrakom hlađeni bio loš, ali… Trebalo je zadovoljiti sve strože pravilinike EU za količinu emisije štetnih plinova. Tako je novi pogonski agregat dobio 98 ccm više, vodeno hlađenje, SDTV elektronsko ubrizgavanje, katalizator.  "Dimnjak" je ogormnih dimenzija. Tko zna kaj je sve unutra smješteno. No zato su Euro 3 norme zadovoljene. 
Priča o zatvorenom ispuhu koji guši Bandita se ponavlja. No kako dečki iz Eurorenta imaju "sluha", uskoro bi Bandit 1250 S trebao biti opremljen otvorenim ispušnim sistemom jednog renomiranog proizvođača. A onda bu se vidjelo koliko je konjića stvarno pod bordo oklopom ili "čija majka crnu vunu prede". 
 

Unatoč novom pogonskom agregatu, on i dalje razvija nešto ispod 100 KS (barem prema službenim podacima sa suzuki.hr). Okretnog momenta ima za „posuditi“. Bandit 1250 u donjem dijelu okretaja vuče kao i stari 1200, a to znači izvrsno.
 
Iako je motocikl sa dovoljno okretnog momenta, jedna od onih stvari koje su nam nedostajale na starim modelima Bandita sada je tu šesta brzina. Da, dobro ste pročitali. Ovaj model nam nudi šest stupnjeva prijenosa. Iako, ruku na srce, svaku drugu brzinu su mogli izbaciti. Mjenjač je precizan i lagano se prebacuju stupnjevi prijenosa. Iako sam čuo od nekih zavidnika, dok sam odlazio, da je mjenjač tvrd, morati ću ponoviti već jednom davno rečeno – Suzuki je pravi muški motor.

No… Kako sam već rekao, izgled mu nije toliko značajno promijenjen da se motocikl ne bi mogao prepoznati. Dovoljno visoko postavljeno sjedalo je podesivo(790-810 mm), a oslonci koji su postavljeni malo više i malo unazad nego na prijašnjim modelima(1996. – 2006.) daju još uvijek dovoljno udobnu poziciju sjedenja.
S u imenu modela predstavlja verziju sa poluoklopom. Na testnom modelu imali smo priliku isprobati i puni oklop i dodatni vjetrobran. Za vjetrobran sve pohvale. Čak i na brzinama preko 200 nije trebalo stiskati se iza njega. Sasvim zgodna stvarčica za one koje vole malo dužim rutama i malo večim brzinama. Donji dio oklopa zaklanja pogled na novi pogonski agrtgat. Nije loše, ali nekako se ne mogu oteti dojmu da bi špica na kadici trebala biti izraženija, te da bi time motocikl dobio agresivniji izgled.
 

 

Instrumenti su pregledni. Nema prigovora. Ali da su mogli biti i drugačiji, mogli su. Volio bih na jednom takvom motociklu vidjeti analogni pokazivač brzine vožnje. A u sredini displej sa ovim drugim podacima. Sve skupa poslovično poznato izgleda, i svaki prekidač je na svojem mjestu. 
  

 

U retrovizorima se vidi i više nego dovoljno.Postavljeni su dovoljno visoko i široko da je preglednost dobra čak i nama koji smo „malo“ popunjeniji.  
 

Ovjes. Hmm. Nakon SV1000, ovaj ovjes mi je premekan. No sasvim dobro odrađuje svoj posao. Čak izvrsno. Naravno, od podešavanja ovjesa samo osnovno i već poznato kod Bandita ranijih godina. Usudio bih se reči: "Ovjes na ovome Banditu je za gospodu u godinama."
Okvir motocikla doživio je neke promjene. Za razliku od starog, motocikl nešto brže pada u zavoje. Kao da je ciklistika sportskija nego prije. A kažu i da je okvir krući nego na ranijem modelu. Čini se da ne lažu. Motor je vrhunski odradio zavojite ceste Like i Gorskog Kotara.
Dimenzije kotača, tj guma ostale su iste kao i kod prošlih modela. Isto tako, kočnice su ostale sa diskovima 310 naprijed i 240 otraga. Kao i na starom modelu, ABS je opcija koja se može doplatiti. Nismo imali ABS na testnom modelu, no nadam se da ćemo ga imati priliku isprobati.

Vrijeme za test ovog motora bilo je savršeno tempirano. Produženi vikend, lijepo vrijeme. Što još čovjeku treba? Dobar motocikl, ali to smo dobili od Eurorenta.
Petak, oko 9 sati ujutro krenuo sam starom Karlovačkom, pa onda kroz Dugu Resu preko Generalskog Stola i Brinja na spust sa Vratnika, pa u Senj. Pa magistralom do Novog Vinodolskog. Umjerena vožnja tom starom cestom bila je pravo zadovoljstvo. Jedan dio puta namjerno sam vozio prebacujući stupnjeve prijenosa samo kada je to stvarno bilo potrebno. A to je bilo rijetko. To je bilo do Brinja. Tamo sam u lokanoj birtiji, uz zgodnu konobaricu, popio jedan lijek iz flaše od pola litre. Od Brinja do Novog Vinodolskog prebacivao sam stupnjeve prijenosa češće, s tim da sam nastojao motor održati u višim okretajima (preko 7000). Rezultat je bio malo življi motor pri preticanju, no ništa kaj Bandit ne bi mogao odraditi i u višim stupnjevima prijenosa. Kada sam stao na pumpi u Novom i natočio gorivo, izračunao sam potrošnju. 211 km i 11,52 litre goriva. Pa onda još jednom… Je, točno je. Bandit 1250 S potrošio je 5,46 l/100 km.
Sljedećih nekoliko dana kruzali smo zaleđem Novog Vinodolskog. Povratak je uslijedio u ponedjeljak, oko 15h. Odabrao sam put iz Novog preko Breza na Ogulin. Pa onda Jospidol, Duga Resa, stara Karlovačka sa završetkom u Pit Stopu. E taj put do Ogulina bio je svakako dobar test za ovog Bandita. Cesta je izvrsna, zavoj na zavoju,većinom  bez ravnih komada između njih. No, trebalo je paziti na konjski izmet (govno, drek op.a) na mjestima gdje izlaze šumski putevi na asfalt. Kada smo se nakon skoro sat vožnje dočepali Ogulina, Gigo i ja smo ustanovili da nikada nismo prošli toliko puno zavoja na toliko malo km. Bez napora Bandit 1250 S  je odradio i taj zadatak. Zahvaljujući ovjesu i ciklistici, te ponešto i dobrim gumama,
vožnja je bila pravo zadovoljstvo. Porubljene gume i struganje patikama prepustili smo ipak lokalnim dečkima koje smo sretali usput.

I tako… uljnjak je otišao u povijest. Nasljednik je izvrstan, no hoće li biti jednako uspješan prepustit ćemo vremenu. U svakom slučaju, novo razvijeni pogonski agregat je poslastica za sebe. Koliko ima rezerve u sebi, vidjet ćemo vremenom. No prostora za "konjiće" sigurno ima.
 
Bandit je ostao Bandit. Samo sada ima jedan hladnjak više.  
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin