Naši testovi — 29 studenoga 2004 -
Pošto je naš HONDA-biker napisao gotovo sve po pitanju tehničkih podata novog Suzukija Vstrom 650 u svom predstavljanju još u 4. mjesecu (http://www.motori.hr/cgi-bin/cl.rr?id=273), nama preostaje samo da vam opišemo kako nam je bilo vozit ga.

 

Test vozač : Saša Kranjec
 

DL 650 je motor koji bi svakako volio imati, ali jedino kao drugi motor. Ja bez obzira na neudobnost ipak volim jurilice od  xy konjskih snaga i bez njih ne mogu, ali ovog DL-a je veliki gušt voziti. Mekan sic, udoban položaj ruku i nisko postavljeni nogari. Sa tim motorom, kad hoćeš i gdje hoćeš. Za njega ne mogu biti umoran, na njemu se čovjek naprosto odmara. Vozio sam ga nekih 500 km i od svega mi se najviše svidjelo kako se ponaša po našim grbavim Zagrebačkim cestama. Nema nikakvih jakih udaraca već amortizeri upijaju svaku udubinu i izbočinu na cesti. Ono što me zasmetalo je razvijanje snage poslije 100 km/h. Kada god imam potrebe za jačim ubrzanjem na toj brzini, odmah si poželim veću kubikažu. No za 650 ccm ovaj motor ide odlično. Pošto sam po pitanju enduro motora vozio jedino još BMW-ovog GS 650, mogu DL-a usporediti malo sa njim. Mora se priznati da koliko se god BMW trudio, DL djeluje puno bolje. I po voznosti i po performansama. DL je i brži, a najveću razliku sam primijetio u stabilnosti na velikim brzinama. Preko 150 km/h, GS650 počne plesat po cesti dok DL drži pravac bez problema. Kao da ga ne bi smetalo niti kad bi se maksimalna brzina od 180 km/h, popela za kojih 50 km/h više. Odlično vjetrobranska zaštita uvelike pridonosi tome, a još kad se uzme u obzir mogućnost podizanja vizira, sa udarima vjetra sigurno nećete imati problema.
Vratimo se na vožnju DL-om po cesti. Motor ima odlično ubrzanje, tipično za dvocilindraše i jako ga je lako voziti, kako u gradu u brzim zavojima i u probijanju kroz promet, tako na otvorenoj cesti u dužim i bržim zavojima. Kada se jednom navikneš na polegavanje u zavoju sa okomitim tijelom, vozit se može stvarno brzo. Osjećaj je malo čudan jer stalno misliš kako će ti pobjeći prednji kraj, ali to je samo osjećaj, motor odlično drži i prednji amortizer odlično obavlja svoju ulogu. Kočnice mu također rade odlično. Na ovom motoru sam kočio stalno zadnjom kočnicom, a prednju sam dozirao prema potrebi. Ponekad jako, a ponekad tek toliko. Razlog je taj što se jednostavno nisam navikao na taj prednji kraj. Tokom vožnje i tokom kočenja, nisam imao osjećaj za prednji kraj motora. Pošto ne vozim takav tip motora, potrebna mi je malo dulja prilagodba da bi se mogao potpuno opustiti.
 

 

Eto, napisao sam ono što mislim, nadam se da sam vam barem malo približio DL-a 650 koji je po meni odličan motor, ali ja bi se ipak opredijelio za većega brata jer meni snage na tom motoru fali.
 


 
Test vozač : Emil Mokrovčak
 

 

Nakon zajedničke vožnje po Zagorju i okrijepe kod «Bibija» u Oroslavju, Tina i ja smo sjeli na «Suzukijev» enduro-touring od 650 ccm pod nazivom V-Strom. Stroj izgleda prilično veliko. I kad ga gledate sa strane, a i kada sjednete na njega. To je dosta velika zasluga visokog volana i zaštitne maske, te prilično visokog sjedala. Međutim, eventualni problemi s veličinom i težinom nestaju čim krenete. Motor je zaista upravljiv i zahtjeva minimalan napor, što se i očekuje od motora te namjene.

Mislim da je kubikaža ovog motocikla zaista dobro odabrana. Sam pogonski stroj je preuzet s modela SV-650. Radi se o V-dvocilindrašu, kod kojeg su za potrebe DL-a malo promijenjene bregaste osovine, radi većeg okretnog momenta kod nižih okretaja. To se u vožnji lijepo primjećuje i vožnju čini ugodnom. Snage za ovu vrstu motora ne nedostaje. Mašina razvija zdravih 67 KS, koje vam dozvoljavaju pristojne putne brzine i bezbrižna pretjecanja. Ne morate stalno «čačkati» po mjenjaču. I kod malo nižih okretaja motora nema onih dobro poznatih vibracija, jer ovdje se ipak radi o dvocilindrašu, a ne o monocilindrašu. Hlađenje same mašine je odlično, jer osim vodenog hladnjaka, dodan je i uljni hladnjak, koji svakako pomaže u rashlađivanju pogonskog agregata. Sve te «sitnice» vam dozvoljavaju velik užitak u upravljanju ovim manjim bratom DL-a 1000. Visoka zaštitna maska odlično skida vjetar s vas, a stoji vam na raspolaganju i njezino podešavanje visine. Jako zgodan dodatak. Vjerujem da će svatko naći optimalnu visinu u malo bržim vožnjama po otvorenim cestama, što ovaj motocikl svakako dozvoljava. Ipak elektronika brine o svakom cilindru posebno.
Ja osobno bih stavio dva malo otvorenija ispušna lonca. Samo malo otvorenija. S ovakvom koncepcijom mašine, zvuk nikako ne bi mogao biti loš. Vjerujem da bi ovom DL-u pasalo ono potmulo brundanje.
Skrenuo sam malo s asfaltiranih cesta na makadam, da provjerim upravljivost na takvim podlogama. Tu me je malo zasmetao visoki pleksi ispred mene. Nekako nisam imao pravi osjećaj prilikom upravljanja. Najradije bih skinu prednju masku i imao pred sobom samo volan. No, to su sada neke moje subjektivne želje i nemojte ih shvaćati preozbiljno. Ipak je ovo touring enduro, a ne hard enduro. Svejedno me je pozitivno iznenadila vožnja u prirodi. Malo mi je «Suzuki» previše šetao po šljunkovitim cestama, ali na zemljanim (suhim) podlogama možete raditi čuda. Ovjes je na visini zadatka, kako na cesti, tako i van nje. Malo mi je bio premekan, ali to je bilo ipak zbog toga što smo bili dvoje na motoru.
Kočnice ulijevaju maksimalno povjerenje. Dovoljno je da pogledate dva velika diska na prednjem kotaču od 310 mm. No, ono što je svakako važnije i u vožnji se možete potpuno osloniti na njih. Čak i zadnju kočnicu možete precizno dozirati, što je vrlo važno u off-road vožnji. Nisam primijetio nikakvo uvijanje okvira, makar sam si priuštio i prilično oštru vožnju po zagorskim zavojima. Tu me jedino zasmetao malo previsoko postavljen volan. Čak se javlja i umor u rukama nakon duže vožnje.
Sve u svemu, jako dobar motocikl u toj klasi. Mislim da uopće nema potrebe posegnuti za većim bratom od 1000 ccm i izdvojiti 20-ak tisuća kuna više. Ako volite touring-enduro klasu, kod V-Stroma od 650 ccm dobivate sve što vam treba.

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author

admin