Modeli 2004 — 12 Travanj 2004 -

273Naslovna SUZUKI DL650 V Strom, 2004.

 
Svi pričaju da srednja klasa motora, tj. motocikli srednje zapremnine od oko 600 ccm, uzimaju sve više maha na tržištu. Izgleda da je zaista tome tako, jer proizvođači jedan te isti model rade u dvije varijante. «SUZUKI» je možda tu i sam najvjerniji svojim kopijama. To se najbolje vidjelo prije par godina, kada je izašla GSX-R serija. Primjerci od 600, 750 i 1000 kubičnih centimetara, sličili su kao jaje jajetu. Samo par tehničkih detalja ih je razlikovalo, no, laici u motociklizmu to ne bi ni skužili. Zatim je izašao model SV. Ista tematika, isti dizajn, samo agregati različitog obujma. Tako se i sada opet ponavlja priča. Na tržištu je već bio poznat model DL1000 V-Strom. Za ovu godinu «SUZUKI» nam na tržište dovodi i manjeg Stroma, od 650 ccm.
 

273Masina SUZUKI DL650 V Strom, 2004.
Poklopci motora i spojke izrađeni su od plastike, kako bi se uštedjelo na masi. Da li je to mjesto gdje su trebali štedjeti na tih par dekagrama ili ne, prosudite sami; znamo što prvo puca, ako ne daj Bože dođe do pada! No, opet s druge strane gledano, ti poklopci pucaju ili se probuše, bilo da su od aluminija, magnezija ili nečeg trećeg. Ovako, dok su plastični, barem su jeftini – nadajmo se.
 
273Cukice SUZUKI DL650 V Strom, 2004.
Jedne od ljepših čukica koje sam vidio, a da ne govorimo o R modelima. Sve je tu, analogni brzinomjer i turnić, nekoliko lampica, LCD display sa svim potrebnim podacima. Uostalom vidite i sami, kaj da vam pričam.  Ova lampica, što se jako crveni, je kontrola za pritisak ulja u motoru.
 
273Prednja felga SUZUKI DL650 V Strom, 2004.
Neka vas slika ne zavara, diskovi su ogromni, ali je prednji kotač dimenzija 19 incha, pa se taj omjer malo vizualno iskrivi.
273Zadnja felga SUZUKI DL650 V Strom, 2004.
Da je možda dodano malo ojačanje na stražnjoj vilici… makar sa druge strane, za 650 ccm to možda i nije potrebno.

 
Kao baza, agregat je posuđen od modela SV 650. Radi se o V-twin agregatu. Kut između cilindara iznosi 90°, u svaku glavu su ugrađena 4 ventila. Usisni ventili su promjera 31 mm, a ispušni 25.5 mm. U odnosu na SV-ov agregat, malo je promijenjen profil na bregastim osovinama i povećana je inercija na radilici za 4 %, kako bi se povećala snaga na manjem i srednjem broju okretaja. Za oblaganje cilindara, kao i u GSX-R seriji, koristi se SCEM (SUZUKI Composite Electro-chemical Material). Taj materijal omogućava da stjenke cilindara budu što tanje, a da je još uvijek sve zadrži svoju trajnost i kvalitetu tokom eksploatacije. Adekvatno tome povećava se i odvođenje topline. Kad smo već na toj tematici, da spomenemo, da je osim hladnjaka za vodu, ugrađen i komapktni hladnjak ulja. Cilindri su napajani gorivom pomoću elektronskog sustava ubrizgavanja. Riječ je o SDTV (SUZUKI Dual Throttle Valve System) sustavu, koji se brine za održavanje optimalnog protoka zraka u usisnim granama, kako bi odgovor na ručicu gasa bio što uglađeniji. Da bi rad motora bio pravilan i prilikom paljenja u hladna jutra, brine se AFIS (Auto Fast Idlind System) sustav. Taj sustav automatski postavlja leptire u pravilan položaj dok je motor hladan. Da bi se sve to zapalilo kad treba, brine se sustav digitalnog paljenja. Treba napomenuti da svaki cilindar posjeduje svoju mapu paljenja. Sastavni dio agregata je ispušni sustav. Cijevi su izrađene od nehrđajućeg čelika, a po mom mišljenju ugrađeni aluminijski prigušivač je zaista velikih dimenzija. To još više naglašava zaštitna oplata, koja je ipak potrebna, budući da je top montiran tek malo niže od sjedala. Stvar ekologije više nije novost. Ugrađen je PAIR sistem, koji ubrizgava zrak i tako smanjuje CO i HC emisiju štetnih plinova.
 

273Sprijeda SUZUKI DL650 V Strom, 2004.

Prednji kraj iako masivan, dobro je sjeo na ovaj model.
 

273Straga SUZUKI DL650 V Strom, 2004.

Spomenuti prigušivač je povećih dimenzija i mislim da će ga većina budućih vlasnika zamijeniti sa zamjenskim proizvodom tipa «SHACAL».
 

273vilice SUZUKI DL650 V Strom, 2004.
Prednje klasične vilice, odlično obavljaju svoju funkciju.
273Vizir SUZUKI DL650 V Strom, 2004.
Vjetrobran se može manualno podešavati u tri pozicije. Ukupan hod podešavanja iznosi 50 mm.

 
Za prijenos snage korištena je 6-ero stupanjska mjenjačka kutija, kod koje je finalni prijenos u odnosu na SV-ovu getribu malo smanjen, da bi se poboljšale performanse na nižim okretajima.
Kako se ipak radi o enduro-touring motoru, treba spomenuti okvir i ovjes. Prvo okvir; okvir je složen od duplih aluminijskih greda. Stražnja vilica je također izrađena od aluminija. Ovjes; sprijeda je ugrađena klasična teleskopska vilica, promjera 43 mm. Vilica je podesiva po parametru prednaprezanja. Straga je pak ugrađen monoamortizer, koji je nadopunjen oprugom. Stražnji ovjes je podesiv po parametrima povrata i prednaprezanja.
Za sačuvati glavu na ramenima, kočnice su te koje nam najčešće trebaju. Jer kad pretjeramo s desnom rukom, samo nas dobra «bremza» može zaustaviti prije prepreke. Kod ovog V-Stroma, s kočenjem ne bi trebalo biti niti najmanjeg problema iz jednostavnog razloga. Sprijeda su ugrađeni ogromni dupli diskovi promjera 310 mm, sa po dva klipića na disku. Straga je pak ugrađen disk promjera 260 mm, koji će kvalitetno upotpuniti kočenje. Razlog montiranja povećih diskova leži u činjenici, da unatoč tome što se radi o motoru srednje kubikaže, masa mu je dosta velika. Suha masa iznosi punih 189 kilograma, što se poklapa s težinom SV-1000 S. Čini mi se ipak malo previše, no, valjda se ne može smršaviti, jer i «HONDIN» Transalp XL650V broji još i 2 kilograma više od V-Stroma.
 

273Rama SUZUKI DL650 V Strom, 2004.
 
273Srebrni SUZUKI DL650 V Strom, 2004.
 
273Plavi SUZUKI DL650 V Strom, 2004.
273Crni SUZUKI DL650 V Strom, 2004.

 
Za kraj. Poštovani čitatelji, ovdje se radi o još jednom kvalitetnom proizvodu, motociklu koji je svrstan u enduro-tourig klasu srednje zapremnine. Cijenom je za čak 20000 kuna pristupačniji od jače inačice, a ne znam što jači stroj muže pružiti, a slabiji ne. Naravno da razlika od 30-ak KS radi svoje, ali zar je sve u tome? Koliko nas se vozilo ili se još uvijek vozi u automobilima koji imaju 50 KS, pa idu čisto OK, a DL650 V-Strom ima 67 KS! A ne zaboravite da ste s manjom kubikažom i u nižem razredu kod registracije, poreza i svih onih naših nameta. Sve je stvar vage; uloženo-dobiveno. Naravno, u slučaju da srce želi somaču, i ako je ikako moguće zatvoriti financijsku konstrukciju, a Bože dragi, zašto ne? No, ne zaboravite, pogotovo vi neiskusni, tada se igrate s motorom od skoro 100 KS.
To je s tehničkog gledišta to. Kako se motor ponaša na cesti, kako leži, kako koči, kako se sve ove tehničke pikanterije ponašaju u prirodi, da li je susretljiv prema suvozačici i mnoge drugi stvari, moći čete pročitati u iscrpnom testu, koji će za vas prirediti www.motori.hr test team.
 
HONDA-biker MK «Motori»
tomislav@motori.hr
 

 
TEHNIČKI PODACI:

Motor: 4T, 90 ° V-twin, 4 ventila po cilindru, DOHC, hlađen tekućinom
Provrt×hod; obujam: 81×62.6; 645 cm3
Odnos kompresije: 11.5:1
Max snaga: 49 kW (67 KS) na 8800 okr/min
Max okretni moment: 60 Nm na 6400 okr/min
Max brzina: 180 km/h
Napajanje: elektronsko ubrizgavanje sa leptirastim tijelima promjera 39 mm
Paljenje: digitalno
Mjenjač: 6 brzina
Završni prijenos: lanac
Ovjes: sprijeda klasična teleskopska vilica promjera 43 mm, sa podešavanjem prednaprezanja; straga, monoamortizer potpomognut oprugom, sa podesivim prednaprezanjem i faze povrata
Kočnice: sprijeda, dupli diskovi promjera 310 mm sa po dva klipića; straga, disk promjera 260 mm sa jednim klipićem
Mjere (dך×v): 2290×840×1390
Međuosovinski razmak: 1540 mm
Visina sjedala: 820 mm
Visina od tla: 165 mm
Suha masa: 189 kg
Dimenzije naplataka: sprijeda, 2.50×19; straga 4.0×17
Dimenzije guma: prednja 110/80R-19; straga 150/70R-17
Kapacitet spremnika goriva: 22 l
Boje: mat srebrna, crna i plava
Cijena: 63000 kuna
 
 

Share

Povezane novosti

KAWASAKI Z750, 2004

KAWASAKI Z750, 2004

Svibanj 11, 2004
SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

Ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

Veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

Veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

Siječanj 22, 2004
Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Siječanj 14, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

Prosinac 09, 2003

About Author

admin