Modeli 2003 — 01 listopada 2002 -

2003 SUZUKI GSX-R 1000
objavljeno 01.10.2002. tekst: Dean Nikolić prevedeno sa mcnews

Suzuki GSX-R 1000 došao je na scenu uz veliki prasak prije dvije godine uz slogan "Own the racetracK", a u Australiji, kao i u raznim dijelovima svijeta, upravo to se i desilo. Za 2003 godinu Suzuki je dobio detaljni redizajn uz više snage, manju težinu, novu ramu i mnogo drugih izmjena što Suzuki 2003 čini vrlo izmjenjenim motorom. Mašina Suzukija GSX-R 1000 je postavila nove standarde uz toliko snage "iz kutije" da konkurencija tu nije mogla ništa, naročito u području srednjih okretaja. Zanimljiva izmjena na mašini je dodatak ventilacijskih otvora između susjednih cilindara za izjednačenje pritiska. U Suzukiju tvrde da ti otvori dozvoljavaju protok zraka potisnutog spuštajućim ventilom, koji popunjava prazninu nastalu podižućim ventilom u susjednom otvoru. Novi sistem smanjuje razmak koji zrak mora proći zbog izjednačavanja pritiska u cilindru, smanjujući unutrašnji pritisak i pripadajuće mehaničke gubitke. Novi interni uljni kanali hlade automatski hidraulički zatezač lanca , što umjesto vanjskih kanala prošlogodišnjeg modela omogućuje malu uštedu na težini, te pojednostavljuje dizajn.Digitalni mikroprocesor za kontrolu rada motora je također poboljšan prijelazom na 32-bitni procesor, uz trostruko više memorije u odnosu na prethodni, 16-bitni procesor. Rotacijski senzor broja okretaja sada ima 22 elementa, 14 više od prethodnog, za veću preciznost. ECM posjeduje ukupno osam kontrolnih jedinica za ubrizgavanje goriva, dva za svaki cilindar. Novi dvodjelni injektori su lakši, ali promjer tijela injektora i oblik je ostao nepromijenjen, sa 50 mm na airbox-u na 42 mm na motoru. Svaki injektor postavljen je pod kutem od 60 stupnjeva, te radi u provjerenom Suzuki SDTV sistemu otvaranja leptira.Dok "stari" model ima ispušni sustav s kolektorom od titana i cijevi od čelika, model za 2003. godinu ima samo titan-aluminij kombinaciju. Top je 10 mm većeg promjera, a 100 mm duži.

Izgled je također promijenjen za 2003. godinu. U Suzukiju tvrde da su promjene dizajna plod razvoja aerodinamike na MotoGP modelu.
Novi prednji i stražnji blatobran, i naravno, novo prednje svjetlo. U Suzukiju tvrde da te promjene omogućuju smještaj kanala za zrak bliže središtu motora
Crna rama i zadnja vilica daju motoru novi izgled. Rezervoar je malo niži kod sjedala, dajući malo više mjesta za koljena i za sakrivanje od vjetra.
Kočnice su nove, četveroklipne, kao sa Superbike i MotoGP modela. Stari model koristi diskove promjera 320 mm i šesteroklipna kliješta, a novi diskove promjera 300 mm i četveroklipna kliješta. To je rezultiralo uštedom na težini od 600 grama, tako da je novi model skoro 2 kg lakši od prethodnog.

Radijalna montaža kočionog cilindra daje veću robusnost, manje torzionih naprezanja, a sve to uz 60 g manju masu svakog kočionog cilindra. Veća efikasnost ovakvog rješenja omogućila je smanjenje promjera diskova.
Na zadnjem kotaču je disk promjera 220 mm i dvoklipna kliješta.
Prednja upside-down vilica promjera 43 mm, provjerena na stazi, sa DLC (Diamond Like Carbon) slojem unutar amortizera, je potpuno podesiva za sve parametre rada-kao i stražnji amortizer.
Nova instrument ploča sadrži indikator žmigavaca, dugog svjetla, neutralnog položaja mjenjača, i rezerve, integriranih u analogni tahometar, kontroliran ECU step motorom.
Na LCD ekranu se prikazuje brzina, pređeni kilometri, temperatura rashladne tekućine i točno vrijeme. Novost je indikacija stupnja prijenosa.
Zadnji kraj je dobio novo LED stop-svjetlo, te žmigavce.
Iznenađujuće je da je Suzuki izbacio tako temeljit redizajn GSXR modela tako brzo, ali pretpostavlja se da je sve to plod razvoja Superbike i MotoGP modela.

Novi Suzuki nam dolazi u tri boje, standardnu plavo-bijelo-crnu, zatim full srebrnu i malo neobično naranšđasto-crnu.

2003 Suzuki GSX-R1000 – Tehnički podaci

 
· Motor – 4-taktni, vodom hlađeni, DOHC, 4 cilindra
· Promjer x Hod – 73.0 x 59.0mm
· Zapremnina – 998cc
· Stupanj kompresije – 12.0:1
· Elektronski sustav ubrizgavanja goriva s 42mm injektorima
· Snaga – 164 KS
· Količina ulja u motoru – 3.6 litara
· Paljenje – Elektronsko
· Anlaser – Električni
· Mjenjač – 6 brzina
· Najmanji omjer – 1.553 (73/47)
· Najveći omjer – 2.470 (42/17)
· Rama – dvostruka, aluminijska slitina
· Kut prednje vilice – 24°
· Prebačaj – 96mm
· Prednji ovjes – 43mm upside-down teleskopska vilica, potpuno podesiva
· Stražnji ovjes – uljni mono amortizer, potpuno podesiv
· Prednji kotač – 17 x 3.50 aluminijska slitina
· Stražnji kotač – 17 x 6.00 aluminijska slitina
· Prednje kočnice – četveroklipne, diskovi 300mm
· Stražnja kočnica – dvoklipna, disk 220mm
· Prednja guma – 120/70-17
· Stražnja guma – 190/50-17
· Kapacitet spremnika za gorivo – 18 litara
· Ukupna duljina -2,045mm
· Ukupna širina – 715mm
· Ukupna visina – 1,135mm
· Međuosovinski razmak – 1,410mm
· Visina od tla – 130mm
· Visina sjedala – 830mm
· Masa (bez tekućina) – 168 kg

Share

Povezane novosti

HONDA NSR 125R

HONDA NSR 125R

prosinac 31, 2003
HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
APRILIA RS 125 Replica

APRILIA RS 125 Replica

travanj 24, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003

About Author

admin