Modeli 2004 — 14 siječnja 2004 -
Mi smo je u Milanu vidjeli u živo i motor je vrlo lijep. Nije više čista kopija starije i nadmoćnije «somače». Istina i Bog, ne odskače jako od poznatog lanjskog dizajna, kada je predstavljen novi GSX-R1000. Ali razlika ipak ima i to ponajviše na dizajnu prednjeg svijetla; no o tome kasnije. Vidi se s neba što je bilo polazište dizajna i cijele priče. Nije to ništa loše. S takvim postupkom inženjeri su uštedjeli tisuće sati rada, koje bi inače potrošili za razvoj novog dizajna i aerodinamike. Ovako su preuzeli već gotova i provjerena rješenja. U konačnici priče, finalni proizvod bi trebao biti jeftin; kako za proizvodnju, tako i krajnjeg korisnika, tj. nas. Da li će to biti tako, u to se ne bi htel mešat. Me razmete kaj ne? Pustimo sada koliku će što imati cijenu – ipak vlada blagdansko ozračje i vrijeme je darivanja. Nemojte sada opet očekivati novu «SUZU» pod borom-:).

Cure ne znam kak bude vama ovdje, ali izgleda da ni vozačko sjedalo u ovim klasam nije baš nekaj posebno udobno. Budemo se svi skupa nekak priviknuli. Nova stražnja ojačana vilica. Sada to ulijeva više povjerenja.
Visoko postavljen stražnji kraj, sa stražnjim svijetlom složenim od LED dioda, divota za vidjeti. Konačno lijepa instrument ploča, a da ne dolazi iz «YAMAHE». Informacija koje pruža ima podosta; analogni obrtomjer, LCD brzinomjer, rpm indikatorska dioda koja se programira po vlastitoj želji, LED dioda za pokazivače smjera, dugo svijetlo, prazni hod, temperatura rashladne tekućine, pritisak ulja i razina goriva u tanku.

Da napišemo sada malo o tom novom modelu. U prvoj rečenici dostupnih materijala o novom GSX-R600 piše ovako:» Predstavljamo novi «SUZUKI» GSX-R600; koji je lakši, upravljiviji, jači i pruža najbolji odnos snaga/težina u svojoj klasi«. Da li je tome tako, pričekajmo prve testove na stazi i cesti, pa ćemo vidjeti. Možda, ako nam se posreći i naš Test Team dobije na par dana u ruke tu zvjerkicu, pa će oni napisati malo više o tom području. No, pustimo sada testiranja, jer dugo je još do toga. Dosta da se sjetim ove zime i vjetra što vani puše – ma koja vožnja. Idemo radije malo vidjeti što su to pobrusili na novom modelu, što su promijenili, dodali i oduzeli.

Novi agregat, izvana skoro isti izgled, glavne promjene sakrivene su unutra.
Novi prednji kraj s lećastim svijetlom. Motor fakat ima neki ludi i nabrušen pogled.

Naravno, na agregatu uvijek ima mjesta za poboljšanje. On je taj koji se najviše cijedi da bi se iz što manje dobilo što više. Pri tome opet treba postaviti neku granicu, da nam sve to skupa ne rikne. Tu onda nastupaju novi i moderni materijali. Da, već pogađate, opet titan. Je, u pravu ste. Novi ventili izrađeni su od titana. Opruge ventila su od legure čelika, a još neke opruge, kaj se tu negdje nalaze, napravljene su iz aluminijske legure. Spomenuti novi ventili smješteni su u novu glavu motora, koja ima kompaktnije komore za izgaranje. Ispušni kanali prošireni su za 2 mm. Idemo sada malo niže. Blok cilindara izrađen je iz jednog komada. U njemu se između cilindara nalaze ventilacijske rupe. Uloga tih rupa bi trebala biti smanjenje pritiska u bloku i smanjenje mehaničkih gubitaka. Unutar bloka se nalaze novi kovani klipovi. Na njih su navučene kompresijske karike, na kojima se nalazi sloj crom-nitrida. Ispod njih su i uljne karike za smanjenje trenja i bla, bla, to već sve znate. Klipovi su s radilicom povezani s novim, kraćim i lakšim klipnjačama. Izrađene su od nekog paklenog materijala. Radi se o mješavini kroma, molibdena i čelika. Spomenuta radilica je također nova. Sada su mjesta za klizne ležajeve uža, da bi trenje bilo na što manjoj površini; u konačnici, manje ga je. Kad se malo bolje pogleda, promijenili su skoro sve. Hidraulični zatezač razvodnog lanca sada dobiva ulje kroz unutarnje uljne kanale, za razliku od prije, kada je to išlo kroz vanjske vodove. Tu su pored svega uštedjeli i par dekagrama na masi.
I auspuh je dio agregata, pa budući da je i on novi, malo o njemu. Sam prigušivač je izrađen od nehrđajućeg čelika, te mu je povećan volumen. Dio grana koje idu od cilindara do ušća, gdje se spajaju u jednu cijev, izrađene su od titana. Vjerojatno zbog paklenih temperatura koje su tamo prisutne. Cijev između ušća i topa izrađena je od aluminija. Sve skupa izgleda puno ljepše i elegantnije od onog starog dimnjaka sa crnim cijevima.
Agregat se «hrani» preko novog sustava elektronskog ubrizgavanja. Ugrađen je «SUZUKIJEV» SDTV sistem, s multi-hole-type injektorima, koji bi trebali osigurati optimalno raspršivanje gorive smjese, brži odgovor na zakretanje ručice gasa. Pored sve te nove mehanike, naravno da je i elektronika nova. Ipak je razvoj elektronike puno brži od svega ostalog. Ugrađen je 32-bit-ni procesor s većom RAM memorijom i novi 22-polni senzor broja okretaja motora. Taj senzor ima zadatak da injektori dobe što precizniju informaciju, da bi se osiguralo pravovremeno ubrizgavanje smjese i paljenje iste u pravom trenu. Ne prerano i ne prekasno. Ta sva nova elektronika smještena je u novoj, manjoj i lakšoj kontrolnoj kutiji. Moj savjet vam je da po tome ne prčkate. Koji je rezultat svega toga nabrojanog? Pa reklo bi se da se baš i nije isplatilo, ali opet bolje da su to napravili, nego da nisu. Malo po malo, budu oni to našarafili i na 130 KS i više. Samo polako. Snaga je porasla za 3 kW (4KS), a okretni moment se povećao za 2 Nm.

Okvir je također novi. Nije motor novi, ako nije okvir novi, je tak? Okvir je naravno aluminijski i dobiven je postupkom ekstrudiranja. Da ne bi sada dugo motao oko okvira, dovoljno je reći da se radi o okviru istog dizajna kakav se ugrađuje i na prestižnu inačicu GSX-R1000.

Pogled iz ptičje perspektive otkriva na lijepu siluetu.

Ovjes, e tu su možda i najveće novosti u odnosu na stari model. Sprijeda je ugrađena up-side-down «SHOWA» vilica, potpuno podesiva po parametrima prigušenja i prednaprezanja. Sada «KAWINA» šetistica više nije sama u svojoj klasi s naprednijim ovjesom. Na stražnji kraj novog GSX-R600 je ugrađena također «SHOWA» vilica. I to ovaj puta s ojačanjem, koje je postavljeno s gornje strane. Ugrađen je i novi monoamortizer, sa većim klipom, za što bolje prigušenje. Kako nam dolaze novi modeli, za primijetiti je da i u klasu supersport ulazi naprednija tehnika. Prvo je lani «KAWASAKI» na svoju šesticu stavio preokrenutu vilicu i radijalne kočnice, sada to isto radi i «SUZUKI». Ostaje nam da pričekamo godinu dana, sada još i manje, pa da vidimo kakve će sve pikanterije donijeti nova japanska trojka.

Spomenuo sam sada kočnice. Niste krivo pročitali. Na novi GSX-R600 su montirana radijalna kočiona kliješta, kao i radijalna master pumpa. Stražnja kliješta ugrađena su s donje strane, kao i na starom modelu, no, sada bez one potporne šipke. Smještaj kliješta s donje strane bi trebao poništavati negativne momente, koji se stvaraju prilikom kočenja. Na kraju; riječ, dvije o dizajnu. Već sam rekao da korijeni sežu od GSX-R1000, no, za razliku od prije, kada su bili slični kao jaje jajetu, sada su se potrudili da se razlikuju barem u prednjem svijetlu. To novo svjetlo je nekog divljeg trokutastog dizajna. Daljnje promjene sprijeda se očituju u približavanju usisnika za Ram-Air bliže sredini motora za 20 mm.
Što još reći? Klasa supersport grabi naprijed velikim koracima. Sada se više ne može reći da zaostaju po nekim stvarima za «somačama». Ovjesi su isti, okviri su isti, radijalne kočnice u oba slučaja, po litri zapremnine razvijaju više snage nego kapacitetniji modeli, vrte se do vrtoglavih 15 i više tisuća okretaja u minuti, a ipak su jeftiniji. Dakako, ako patite samo na snagu i okretni moment onda je to kao da uspoređujemo kruške i jabuke, no, mislim da su to sada već prave «race replice».

HONDA-biker, MK «Motori»

TEHNIČKI PODACI:

Motor: 4T, četvero cilindrični u liniji, 16 ventila, DOHC, hlađen tekućinom
Provrt×hod; obujam: 67,0×42,5; 599 ccm
Odnos kompresije: 12,5:1
Max snaga: 88 kW (120 KS) na 13000 okr/min
Max okretni moment: 69,6 Nm na 10800 okr/min
Napajanje: elektronsko ubrizgavanje
Paljenje: digitalno
Mjenjač: 6 brzina
Ovjes: sprijeda up-side-down vilica, promjera 43 mm, podesiva po parametrima prigušenja i prednaprezanja; straga ojačana vilica s mono-amortizerom, podesiva po parametrima prednaprezanja, kompresije i povrata.
Kočnice: sprijeda radijalne kočnice sa duplim diskovima, promjera 300 mm, ugrađena je i radijalna master pumpa; straga disk promjera 220 mm i kliješta s dva klipića
Mjere (dך×v): 2075×715×1145
Međuosovinski razmak: 1390 mm
Visina sjedala: 825 mm
Visina od tla: 128 mm
Suha masa: 161 kg
Gume: prednja 120/70-ZR-17; straga 180/55-ZR-17
Kapacitet spremnika goriva: 17 l
Boje: crna, žuta, plavo-bijela
Cijena: tko će ga znat
 

Share

Povezane novosti

KAWASAKI Z750, 2004

KAWASAKI Z750, 2004

svibanj 11, 2004
SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

siječanj 22, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

prosinac 09, 2003

About Author

admin