Naši testovi — 21 kolovoza 2004 -

 

Dakle, kako piše u uvodu, s motorom nismo baš oduševljeni, ali samo zato jer smo očekivali više, vjerojatno i previše. Da se razumijemo, GSXR-750 je odličan motor! Strašno je vozan i može zadovoljiti potrebe svakog vozača sportskih motocikala. Ima nevjerojatne kočnice i prebacuje se s lakoćom. U biti, nešto poput 600-tice s jačom mašinom. Upravo ta jača mašina je razlog našeg razočarenja. Trebalo je to biti znatno jače. Nekako, kao da nije pogođeno ono pravo. Da taj motor košta 10 posto manje od velikog brata, ne bi vjerojatno ništa rekao, no ovako, ne vidim mu smisao. Ima sve što ima i 1000 ccm, samo je slabiji. Zar je to razlog za kupovinu ?? Mišljenja sam da je klasa 750 definitvno izumrla. 600 kubikaši su dosegli zavidne performanse i više ne vidim nikakav razlog za 750 ccm. Ako vam je 600 preslabo, ma, odmah treba ići na 1000 kubika i to je činjenica! Pošto smo od novog zastupnika za "Suzuki" motocikle, tvrtke "Sport Mobile" dobili ovog ljepotana, isprobali smo ga na cesti i naravno, gdje drugo nego na grobničkoj pisti. Šteta što smo ga imali samo 2 dana, pa se u tom kratkom roku nismo uspjeli priviknuti na njega i na rad njegovog agregata, no, evo što smo ustanovili.
 

 

Položaj tijela je odličan. Već smo navikli da se u "Suzukiju" sjedi nešto lakše i udobnije nego kod konkurenata. Ista je stvar i s ovim modelom. Za suvozačevo mjesto je već postalo jasno da je jedini pravi sic ovaj na "Suzukiju". Sve ostalo su klupe za mučenje. Tako da, ako vam je bitan komfor suvozača, "Suzuki" tu ima veliku prednost.
 

 Sada se konačno nema što za prigovoriti na izgled novog GSXR-a 750.
 

Malo širi rezervoar i dosta visoki vizir, u odnosu na konkurenciju, pokazuju vam da se ipak nalazite na motoru, a ne na biciklu, kao što je riječ kod ostalih proizvođača. Pišemo konkurenciju makar ovom motoru nema konkurencije. Pošto je tako, možemo ga samo usporediti sa klasom 1000.
Položaj volana kao da je na svim "Suzukijima" identičan. Razmak i kut je isti, jedino što je na 750 volan nešto niži nego kod 1000. Više je poput 600, koliko se sjećam. Položaj nogu je malo podignut. Razlika po pitanju nogara, između 750 i 1000 mi je bila nešto slično kao između starog "Suzukija" 1000 i novog. Ostale razlike, kad sjednete na motor, se ne primjećuju.
Sam izgled "Suzukija" 750 je odličan. Prednji far je doživio nekoliko preinaka i jako nas veseli što nije isti kao na "Suzukiju" 1000. Možda na novom "Suzukiju" 1000, kojeg već nestrpljivo iščekujemo, naprave isti far, ili barem slični. Nadam se da nas neće ponovo razočarati s dizajnom. Linija je već klasična za "Suzukija", a ono što nam se jako svidjelo je stražnje svjetlo. Radi se o sada već klasičnim led diodama, postavljenim u stvarno interesantnom obliku strelica. Tako za položaj vozača i izgled motora nemamo nikakav prigovor. Sada kada smo opisali sve ono što zapravo i sami možete vidjeti iz slika, red je da krenemo na vožnju.
 


Grobničku vožnju je Suzuki preživio. Ducati nije bio iste sreće.

 

Kada nam je javljeno da dobivamo 750-icu na test, bili smo više nego oduševljeni. Pogotovo jer smo imali priliku provozati se i po Grobniku. Šteta samo što nismo stigli namontirati neke trkače gume, pa sve to isprobati s malo više agresive. Do Grobnika se na motoru dovezao Bandit, a o tome kako mu se svidjela ta vožnja po cesti i kako je njemu od 100 i nešto kila motor legao, napisati će u svom dijelu testa.
Kompletne tehničke podatke od motora i njegov detaljniji opis možete vidjeti u predstavljanju "Suzukija" GSX-R 750, koje je još prije dosta vremena napisao naš Honda-biker (link : http://www.motori.hr/cgi-bin/cl.rr?id=38)
 
 

Test vozač : Igor Krovinović
 
Honda-biker i Bandit.

Kada se u gabarite klase 600 smjesti agregat sa 749 ccm, vožnja do Grobnika i natrag mora biti ugodna i zanimljiva. Sad bum ja opet … kaj se tiče smještaja mojih 190 cm i 120kg…nemam problema. Ukoliko želite, 5-a i 6-a brzina bit će vam dovoljne za laganu vožnju starom cestom Duga Resa, Severin, Delnice, Grobnik. No ukoliko se poigrate sa mjenjačem…ovaj GSX-R leti.
Nakon žuto – crnog GSX- R 600, želja mi se ispunila…zaslugom Sport Mobile d.o.o. i člana uprave g. Kondića na test smo dobili plavo bijelog GSX-R 750. Pa prvi pravi GSX-R je bio 750…plavo bijeli.
Malo usporedbe. Novi GSX-R je od prvoga 13 kilograma lakši (ako uspoređujemo težinu praznog vozila). 40 mm ima manji međuosovinski razmak. Dimenzije guma na ”starcu” su 110/80/18 prednja i 140/70/18 stražnja naspram današnjih 120/70/17 i 180/55/17 .
O dizajnu nemam kaj puno pisat. Lijep motor, djeluje malo. Mnogi su se iznenadili da na takvom motoru ima toliko mjesta. Ali kao i na manjem bratu, suvozač mi djeluje kao višak. Oko prednjeg svjetlosnog sklopa lome se koplja. Nekima se sviđa, oni drugi bi preko donjeg fara nalijepili naljepnicu. U retrovizorima se malo toga vidi, ali tko na ovakvom motoru gleda iza sebe?  Linije motora su čiste, rep je trendovski uzdignut i zašiljen. Stražnje svjetlo led tehnologije postao je standard R klase. Na Suzuki-ju liči na strelice. Nosač tablice sa žmigavcima skine se za minutu. Na motociklu je bio montiran trioval race koji je davao poseban zvuk motociklu. Ali nije se uklapao u izgled motocikla. Poželio bih vidjeti na ovome GSX-R blatobran na stražnjoj vilici.
 

 

Srce ovog motocikla redni je četverocilindraš, vodom hlađen. Sa četiri ventila po cilindru i 749 ccm postiže respektabilnih 148 ks na 12750 o/min. Ono kaj me iznenadilo kod ovog agregata je potrošnja. Ako ne prelazite 10000 o/min potrošnja neće preči 6,5 l/100 km. Do 7000 o/min motor je uglađen i pristojan. Nakon toga polako ali sigurno počne pokazivati svoje pravo lice. No ni vožnja ispod 7000 nije spora ili naporna za ovaj motor. Taj motor je jednostavno dobar.
Okvir motocikla i komponente ovjesa jednake su kao i na manjem bratu. Sve to izvrsno obavlja svoj posao. Pogotovo prednje kočnice radijalno postavljenih kliješta sa po četiri klipa. Naravno i ovaj motocikl u seriji ima amortizer upravljača. Zgodan dodatak rekao bih. Na cesti je motor kralj, definitivno udobniji i mekši od nekih pripadnika klase 600. Ali zato čvrsto stoji na svojim ”nogama”. Lagan i jak, dobre ciklistike. Grobničke impresije prenijet će vam Saša i Emil. A mogel bi i Taubi. A mogli bi i mnogi iz Grobničke škole vožnje reći kako im se čini stražnji kraj ove ”veće ptice trkačice”.
A sad…ono kaj mene zanima. Tank torba mu dobro stoji, a stražnji žmigavci strše i ne ostavljaju mjesta za bisage. No i to se da srediti. Bella machina bila je spremna za putovanje. I sa svim tim na motoru nije se izgubilo ništa na udobosti vozača. Prošlih dana često nas je prala kiša. Tako je i mene gixera uhvatio pljusak. No nije nam smetalo. Jest da su nas ljudi iz autobusa malo čudno gledali, ali… Svaki bedak ima svoje veselje. Pogotovo ja.
Kad sam vračao GSX-R 750 u Sport Mobile jedva sam se suzdržao da ne pitam ”Koliko da vam ostavim novaca, pa da vam ne vratim ovaj motor?”, ali nekako je razum prevladao. Možda dogodine…
 
 

Test vozač : Saša Kranjec
 


Sa motorom je milina prolaziti zavoje. Najviše mu pašu oni kratki.

 

Šteta što sam motor imao prilike voziti samo na stazi. Jednostavno za ništa više nije bilo vremena. U dva dana, koliko smo imali motor, nismo se uspjeli svi izorganizirati. Velika šteta što je Emil motor probao samo dva kruga pa nije mogao napisati nekakav tekst, no, vjerujem da ćemo ja i Bandit dobro odraditi test.

Emil u jednom od 2 kruga.

Na stazu sam izašao prije škole vožnje i imao prilike isprobati motor bez razno raznih smetala po stazi. Neopisivo zadovoljstvo je voziti se sam po stazi.
Nakon kretanja, prvo što sam ustanovio je da motor vuče dosta slabo iz niskih okretaja. Nešto jače od 600 kubika, ali znatno slabije od "Suzukija" 1000. To je prvo što mi se nije svidjelo. Očekivao sam da će ranije povući. To je prvi znak da se na otvorenoj cesti nećete moći voziti jako opušteno, već ćete biti prisiljeni na šaltanje. Na Grobniku je s tim malo lakše, jer ste vrlo rijetko u niskim okretajima. Na Grobničkim okretajima, preko 9000, motor vuče dobro. Tu može stvarno parirati i konkurenciji od 1000 kubika. To nas dovodi do zaključka da za stazu treba dobro podesiti prijenos, kako bi se snaga motora mogla maksimalno iskorištavati, jer kada se na izlasku iz zavoja slučajno nađete na preniskim okretajima, sekunde odlaze u nepovrat, a ostali odlaze naprijed. Ista je stvar i kod većih kubikaža, ali kod njih ipak elastičnost motora sve to ublaži. Prva dva kruga sam vozio lagano, zagrijavao gume na radnu temperaturu. U trećem krugu sam se s motorom lagano počeo igrati. Opet napominjem, šteta što nismo mogli staviti trkače gume, pa da igra postane još zabavnija. U brzom krugu prvo je na red došlo kočenje u dvojku. Motor koči kao sumanut! Odlično! Ne mogu reći da neki od klase 1000 koči puno bolje. Radijalne kočnice s radijalnom master pumpom se dobro doziraju i niti nakon 10 krugova ne pokazuju zamor. Promjena pravca je zadivljujuća. Tu se vidi da motor ipak ima manje kila od velikog brata. Tome naravno pridonosi i kraći međuosovinski razmak i drugačiji položaj vozača. U zavoju je miran, ali ipak manje stabilan od 1000. Nešto poput 600-tice. Ono što je zabrinjavajuće i s čime bi se trebalo pozabaviti, je primanje gasa. U zavoj se (naravno) ulijeće na abgasu i na kočnici. Usred zavoja bi se trebao dodati gas, kako bi bili brzi na izlasku. E, tu "Suzuki" 750 ima nekakav čudan trzaj na gasu. Malo mi je to riječima teško opisati, ali zamislite kao da polako okrećete gas, a on ništa i ništa, a onda odjednom trzaj. To je jako neugodan osjećaj, pogotovo usred zavoja, kada ste u maksimalnom nagibu. Taj trzaj nisam osjetio niti na modelu 600, niti na modelu 1000. Da li je to tako samo na našem testnom motoru ili su tako injektori podešeni na cijeloj seriji, ne znam, ali u svakom slučaju, jedan veliki negativan bod za vožnju po stazi.
Na prolazu kroz šikanu, mjestu gdje se pokazuje koliko je motor lagan za prebacivanje, 750-ica pokazuje sve svoje čari. Ponaša se identično kao klasa 600. Sve se odigrava s laganim pritiscima nogu i prebacivanjem tijela. Divota. Nema povlačenja volana i nema guranja iz zavoja u zavoj. Tu bi se usudio reći da je osjećaj vrlo sličan kao na Kawasakiju ZX10.
Sa izlascima iz zavoja, ako ste u pravim okretajima, biti ćete zadovoljni ispoljavanjem snage, a kada izađete na ciljnu, mislim da će se rijetki naći da vas prolaze. S motorom sam na ciljnoj išao 265 km/h, a kada uzmem u obzir da je standardni prijenos i standardne gume, mislim da s jačim motorom ne bi išao puno brže.
Eto, tako sam kružio 20-tak krugova s motorom i na kraju mogu samo zaključiti da je "Suzuki" GSX-R 750 odličan motor. Tko god ga kupi, a voli klasu 750, nema teorije da požali. Ja bih ipak radije sjeo na velikog brata. Naravno, uskoro sve to pada u vodu, jer izlazi novi "Suzuki" 1000, koji nema težak zadatak. Od svih svojih perfomansi, jedino mora malo povećati snagu i opet je na vrhu postolja.

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author