Modeli 2009 — 12 listopada 2008 -

Tri moda rada su standard
 
Suzukijev S-DMS sistem dopušta vozaču da izabere jednu od tri ponuđene mape paljenja i ubrizgavanja koje direktno utječu na snagu. Sve je isto kao i prije: vozač u vožnji može izabrati jedan od tri ponuđena moda rada, gdje A mod proizvodi normalnu snagu, B mod daje linearniji odziv na gas i više okretnog momenta na niskim i srednjim okretajima, a C mod donosi linearniju snagu kroz cijelo područje okretomjera.
 

Pomoću S-DMS sistema, koji je razvijen na temelju iskustva sa trkaćim motociklima, gdje se rabi različita mapa za mokru, suhu ili mješovitu stazu, vozač može na različitim dijelovima staze mijenjati modove rada, pa tako za uže zavoje može izabrati jedan mod u odnosu na one koji se otvaraju, ili može izabrati drugi mod rada na kraju duge utrke, kada grip stražnje gume opadne.
 

Isto tako, upotreba je praktična i u cestovnoj vožnji, kada vozač može birati između raznih modova rada ovisno o uvjetima na cesti ili osobnoj preferenciji.
 

Sasvim nova ciklistika
 
GSX-R1000 K9 zadržava sve ključne elemente okvira modernog motocikla, ali je uvelike poboljšan u odnosu na stare verzije. Okvir sa dvije aluminijske grede koristi samo pet odlivenih dijelova, ukjučujući prednji dio sa glavom upravljača, dvije bočne grede te dvije poprečne grede ispod i izand stražnje vilice. Stražnja vilica je napravljena od aluminijske legure i zavarena je korsiteći samo tri komada odljeva, te je oblikovana kako bi napravila mjesta za usko postavljene prigušivače sa svake strane.
 

 

Novi i kompaktniji agregat za K9 dopušta kraći okvir, smanjujući razmak između glave upravljača i osovine stražnje vilice, a i bočne grede su dizajnirane kako bi usko primile novi agregat. To je napravilo mjesta za dulju stražnju vilicu unatoč činjenici da je mađuosovinski razmak smanjen za 10 mm, te sada iznosi 1405 mm, što je u vrhu klase. Sama vilica je sada 33 mm dulja, te je sada dugačka 577 mm od osovine do osovine.
 

Kraći međuosovinski razmak doprinosi boljoj okrenosti na stazi, dok duža stražnja vilica poboljšava stabilnost, trakciju i smanjuje efekt „sjedanja“ motocikla na izlascima iz zavoja.
 

Novi je i jednodjelni stražnji koš, ali visina sjedala ostaje standardnih 810 mm.
 

Kočnice – lakše i efikasnije, od sada sa Monoblock kočionim klještima
 
Provjerena kombinacija plutajućih diskova promjera 310 mm sa radijalnim kočionim klještima ostaje „trademark“ GSX-R-a 1000, ali je u novoj veziji poboljšana. Naime, kočiona klješta su sada monoblock, tj. napravljena su iz jednog komada. Ovakva izvedba je čvršća od standardne iz dva komada, iako je 205 grama lakša. Smanjena su uvijanja i širenja samih klješta, što rezultira boljim osjećajem na ručici, samim time i boljim osjećajem za vozača.
 

  

Četiri klipa u svakim klještima su sada malo revidirana kako bi se pločice što ravnomjernije trošile. Prateći klipić je sada promjera 32 mm, umjesto prijašnjih 34, dok je glavni klipić zadržao svoju dimenziju od 30 mm. I kočiona pumpa je nova, pa joj promjer sada iznosi 17 mm u odnosu na 19 mm stare pumpe. Sve to u kombinaciji donosi bolji osjećaj i povratne informacije na kočenjima.
 

Kako bi se smanjile neovješene mase, nosači diskova, tj. srca su sada puno lakša, kao i kotači. Stražnja kočnica ipak ostaje ista, sa jednoklipnim klještima smještenima iznad stražnje vilice.
 

Ovjes – reaktivniji i precizniji
 
K9 uz sve novine oko okvira i agregata donosi i još jednu novost. Prednja vilica razvijena je u suradnji Showe i Suzukija i već ima uspjehe iza sebe: pobjedu na legendarnoj Endurance utrci 8 sati Suzuke. Normalne up-side down vilice imaju uložak koji se proteže do krajeva štapa vilice, dok novi BPF (Big Piston Frontfork) eliminira unutarnji uložak vilice te koristi jedan veliki klip promjera 39,6 mm koji se penje po unutarnjem kanalu unutrašnje cijevi vilice.
 

Veliki BPF klip i pločice doprinose efikasnijem preklapanju kanalića, što doprinosi bolje kontroliranom kočenju sabijanja. Razlika je posebno vidljiva na dugim i jakim kočenjima. Također, nove prednje vilice imaju smanjeno trenje u gornjem dijelu hoda, tj. manje trenje na male početne kretnje prednje vilice, a smanjen je i tlak u vilicama, pa je odgovor na male grbe ili rupe sada bolji. Unutrašnje cijevi promjera 43 mm imaju TiN površinski premaz radi bolje kliznosti.
 

 

BPF vilice premještaju opruge u dno štapa vilice, gdje je opruga potpuno potopljena u ulju, što smanjuje pjenjenje ulja te time doprinosi stabilnijem hidrauličkom kočenju. I vijci za podešavanje hidrauličkih kočnica u fazi sabijanja i izvlačenja su premješteni, te su sada integrirani u gornji čep vilice, dok se prednapon opruge sada podešava na dnu vilice.
 

BPF sistem olakšava podešavanje ventila u vilici jer se cijeli sustav lako izvlači iz vilice, budući da je sve na vrhu. Trkaći timovi uspjevaju promjeniti podešenja za 10 minuta, bez da motor uopće guraju u garažu. A nove vilice su i 720 grama lakše od konvencionalnih, što će svakako doprinjeti ukupnoj masi, ali i voznosti motocikla.
 

Showa stražnji amortizer radi preko progresivnog polužja od aluminijske legure, koje je povezano na okvir sa polužjem od ekstraudiranog aluminija. Polužje čini ovjes progresivnijim kako se kotač kreće prema gore, što doprinosi boljoj trakciji. Sam amortizer je kao i na prijašnjim verzijama, sa podešenjem brze i spore kompresije, povrata i prednaboja opruge.
 

Amortizer volana je i dalje elektronski nadziran. Naime, ECM nadzire brzinu motocikla te navodi mali elektromotorić da gura iglu bliže ili dalje od provrta sustava za hidrauličku kočnicu u amortizeru volana. Naravno, kočenje je jače na većim, a manje na malim brzinama.
 

Dizajn – novi, čisti izgled
 
Samo jedan pogled na GSX-R1000 K9 dovoljan je da zaključite kako mu je styling oštar i čist. Ali zahvaljujući mnogim satima provedenima u zračnom tunelu, novi dizajn radi puno više od toga da samo lijepo izgleda.
 

Gornja oplata je sada šira, pa pruža više zaštite za vozača i ruke dok u isto vrijeme smanjuje turbulencije i otpor. Donja oplata je sada uža, što također smanjuje otpor.
 

 

Redizajnirani SRAD (Suzuki Ram Air Direct) usis sada je pomaknut više prema sredini prednje oplate, gdje je pritisak zraka najveći dok je motor u pokretu. Nova krilca u usisnicima smanjuju turbulencije i omogućuju jednolik pritisak u kutiji filtera.
 

Prednje svjetlo nosi novi izgled, sa vertikalno posloženim žaruljama i pozicionim svjetlima sa svake strane. Pokazivači smijera su opet ukomponirani u retrovizore.
 

Oštro preklopljene bočne stranice oplata donose slojeviti oblik koji poboljšava protok zraka kroz hladnjak i odvodi ga od vozača, dok je donja oplata duža kako bi odvela zrak preko prigušivača te tako smanjila turbulencije. Isto tu funkciju obavlja minimalan broj vijaka na oplatama.
 

Stražnje svjetlo u LED tehnologiji sada je iz dva dijela, kao na modelima 600 i 750. Sjedalo je dizajnirano kako bi istodobno pružilo dobar oslonac i bilo udobno. Puno pažnje pridonešeno je trokutu upravljač-sjedalo-oslonci za noge. Potonji se još uvijek daju podešavati u tri pozicije za 14 mm u horizontalnoj i vertikalnoj ravnini. Stražnja kočnica sa sobom pomiče i kočioni cilindar, dok se na lijevoj strani poluga mjenjača može podešavati  kako bi se postigla optimalna pozicija kada se promjeni položaj oslonca za nogu.
 

 

Spremnik goriva sada je lakši, ali pritom zadržava kapacitet od 17,5 litara. Kao i do sada, tu je i poklopac stražnjeg sjedala za solo vožnje ili izlete na pistu.
 

Instrumenti – novo vozačko okruženje
 
Novi instrumenti fokusirani su na veliki okretomjer obrubljen elegantnim srebrnim prstenom sa LCD brzinomjerom s desne strane. Dodatne funkcije LCD displaya su brojač prijeđenog puta, dva trip metra, trip meter rezerve goriva, sat, pokazivač temeprature rashladne tekućine i lampica koja upozorava na pritisak ulja, pokazivač uključenog stupnja prijenosa, štoperica, S-DMS indikator uključenog moda. Tu su i standardne lampice upozorenja, poput rezerve goriva, dugog svjetla, neutrala, neispravnosti rada sustava ubrizgavanja itd.
 

Gumb za način prikazivanja displaya je sada smješten da desnoj ručki upravljača, te ga se može koristiti i kao prekidač za štopericu.
 

Može li Suzuki ostati u vrhu igre? Uz već poslovično jaku i brzu Hondu, novu big bang Yamahu, nepromjenjenog ali brzog Kawasakija te novu RSV4 koja će odličnoj šasiji dati agregat kakav zaslužuje, to će biti teško. No jedno je teorija, a drugo praksa…
 

Share

Povezane novosti

Putni KTM 990 SMT

Putni KTM 990 SMT

ožujak 02, 2009
Novi goli Benelli

Novi goli Benelli

veljača 11, 2009
Predstavljena Honda Fury

Predstavljena Honda Fury

siječanj 26, 2009
Honda Monkey se vratio

Honda Monkey se vratio

siječanj 22, 2009
Gilera GP 850 Corse

Gilera GP 850 Corse

prosinac 03, 2008
Novi Bandit

Novi Bandit

studeni 22, 2008
Regal Raptor-novosti

Regal Raptor-novosti

studeni 12, 2008

About Author