Predstavljanja — 15 svibnja 2006 -
„Suzuki je na tržište izbacio najnoviji model…“ To je i inače jedna od najočekivanijih i najtajnovitijih vijesti općenito, jer se za mnoge nove Suzukijeve modele doznaje tek kada su već zreli za tržište, ili su već i došli u izloge dealera. A kada se radi o najvećem Suzukiju, iz obitelji Maraudera, sa potpuno novorazvijenim pogonskim agregatom (koji je uz to i najveći u Suzukijevoj ponudi), i direktan je odgovor na Kawasakijev VN 2000 i Yamahin Midnight Star XV 1900, onda su očekivanja i uzbuđenje potpuno opravdani…

Ptica je spremna za let…
Opisivanje nove Suzukijeve uzdanice iz klase punokrvnih Cruisera možemo započeti jednim rekorderskim podatkom; naime, promjer provrta cilindara od 112 mm je najveći, i to ne samo u serijskoj moto, već i u serijskoj auto-industriji! Omjer provrta i hoda je 1,24, čime je Suzukijev ogromni V-2 opasno zagazio u područja trkaćih agregata, sa relativnom kratkim hodom u odnosu na veliki provrt… U katalozima tvrtke Eurorent Sport (www.suzuki.hr), zastupnika Suzukija za Hrvatsku, navode se podaci snage i obrtnog momenta veći nego što su naveli njemački zastupnici, mada je riječ o sitnicama kada se uzmu u obzir ostali parametri cjelokupnog motocikla, jer 2 KS i 9 Nm razlike ne znače gotovo ništa. Prije je to samo papirnato friziranje ili skidanje da bi se zadovoljilo neke porezne klase.

Instrumenti su mješavina klasike i digitalije
Uglavnom, Suzukijev model M (od Marauder) 1800 (ccm) R (eeee, to je ono što kopka…) je impresivna pojava, od koje se puno očekuje. Istovjetni model se na američkom tržištu zove M 109 R, u skladu sa njegovom zapreminom izraženom u kubičnim inčima. Njegov zvuk, koji dolazi iz dvije kromirane cijevi, poseban je, i potpuno pripada toj vrsti motocikala. Kako je rekao kolega iz Motorevijine redakcije, čini mu se da je zvuk“malo čudan, gotovo da šišti…“, no meni se zvuk jako dopao, jer i ostavlja onakav dojam kakav i treba ostavljati; dubok, jak, impresivan i trajan, zvuk koji vam odmah kaže da sa tom makinom nema šale… To i ne čudi, jer je Suzuki upotrijebio sav svoj know-how da bi dobio upravo takav zvuk, koristeći rješenje tipa 2-1-2, i potpomognut sa Suzuki Exhaust Tuning sistemom koji krije mnoge tajne zvuka i disanja jednih takvih „pluća“… Obzirom je i zvuk motocikla odavno postao jedan od glavnih identifikacijskih elemenata i neopipljivih „predmeta želja“, na čije poboljšanje se troše ogromne svote na after-market tržištima, Suzuki nije želio i taj dio kolača prepustiti nekom drugom. Eventualne dodatne zvukove, koje može uloviti istančan sluh iskusnog majstora za testiranje motocikala (kakve znam iz redakcije Motorevije), mogu pripisati nekim najmodernijim tehnološkim rješenjima, kojima za tu vrstu motocikla i tu vrstu pogonskog agregata M 1800 R upravo obiluje. Svako dodavanje gasa rezultirati će podizanjem dubokog mumljanja u duboko ubrzano mumljanje, zasićenog i ne previše prigušenog zvuka.

Impresivni naplatak i niskoprofilna zadnja guma…
Njegovih 315 kilograma težine ulijevaju strah da će se sa Marauderom teško manevrirati, i da će biti „malo teži“ na upravljaču. Međutim, te kile se u vožnji i ne osjete, jer motor puca od snage i obrtnog momenta, dok je „ljepota manevriranja“ sa tom težinom osjetna pri manevrima na mjestu i na parkiralištu. Sile na upravljaču su za vozača male, zbog širine upravljača, i tu se ima osjećaj kao da imate dobar servo uređaj u jednom „muscle-caru“. Najveći Marauder je i prvi custom cruiser, koji do određene visoke putne brzine, u ubrzanju sigurno „pere“ i 99% R-ova. Moment od 160 newtonmetara garantira voznu ekskluzivnost u sferi međuubrzanja i kratkoće preticanja, kao i kratkotrajnost zadnje gume, ukoliko se malo zaigramo sa burnoutom. No iskustveno učenje će ovdje odraditi svoje, jer kada ćemo od trgovca zatražiti novu gumu, vrlo rijetkih i egzotičnih niskoprofilnih dimenzija 240/40 ZR 18, i kada čujemo cijenu koštanja takve jedne „šlape“, želja za budućim uveseljavanjem škvadre ovalnim crtežima na asfaltu će vas jako brzo proći.

Ovisnost je počela susretom uživo…
Velika sličnost u ciklistici sa R-motociklima, čija je mnoga rješenja Suzuki uključio na ovom modelu, podrazumijevaju i voznost samog Maraudera, koji se lakoćom upravljanja i brzinom prolaska kroz zavoje izdigao iznad chopper-custom-cruiser grupacije kojoj inače pripada. Najdirektniji korak prema R-grupaciji, zbog kojih tehnologija i same brzine i punopravno nosi oznaku „R“, nalazimo u kočnicama, koje su preuzete sa Suzukijev modela GSX-R 1000! Prednje su radijalnog tipa, isprobane nebrojeno puta u najjačim trkačkim natjecanjima, tako da se M 1800 R može dičiti i sa najboljim kočnicama u cijelom custom-cruiser segmentu tržišta, dok su stražnje podešene defanzivno, gotovo prepitomo, ali ipak u potpunosti učinkovito za takvu masu. Sve to ulijeva povjerenje, jer se stražnji kotač neće blokirati kod svakog, imalo snažnijeg, stiskanja kočnice (što je kod custom-chopper motocikala česta pojava), pa će cijela stvar biti mirna i pod kontrolom i nakon brzinskog pretjerivanja ispred zavoja, kada će se cijeli motocikl, mirno i bez blokiranja ili nekakvog opasnog zanošenja, brzo naći u idealnoj putanji za prolazak kroz zavoj.

I ispušne cijevi su sitne u usporedbi sa gumom širine 240…
Težište je isto tako trkački smješteno na gotovo najnižu točku motocikla, zbog čega su se inženjeri Suzukija zabavljali sa podmazivanjem tipa „polusuhe kupke“, pa je i uljna kadica podosta manja od nego što bi takvu pogonsku mrcinu inače pripadalo. Sve to omogućuje moćnom V-2 motoru da se zavrti skroz do 7500 okretaja u minuti, kada počinje crveno polje, što je jako, jako puno za tako veliku zapreminu u samo 2 cilindra.

Pogled sa desne strane isto otkriva ljubav za detalje…
U vožnji se Marauder M 1800 R ponaša vrlo nadmoćno na cesti, bilo da se vozi po ravnom ili da klizi kroz zavoje, što čini bez i najmanjeg trzaja. Suvereno i silovito vodi motocikl iz jednog zavoja u drugi, proždirući razdaljine između zavoja u trenutku. Tipično za taj tip motora i njegove ugradnje, očekivali bismo jahanje na valovima okretnog momenta, samo što kod Maraudera tih valova – nema! Za stvarno glatko iskorištavanje momenta potrebno ga je uvijek držati na najmanje 2000 okretaja u gornje tri brzine. Ispod toga, spreman se i ritnuti, kao neka divlja zvjerka spremna za lov! Takvo oslobađanje snage priziva na brzinske orgije, i upravo mami na poznate dvoboje od semafora do semafora sa nekim neukim i nadobudnim vozačem R-a i njegove „pile“,, koji bi se mogao jako, ali stvarno lako prevariti… Sve to je rezultat gospodina Yutaki Nitta, glavnog konstruktora Marauderovog motora, i 3 godine naprekidnog rada njega i njegove ekipe na razvoju i usavršavanju, pa je jasno zašto isti sada ne skida širok osmijeh sa lica na bilo kojoj prezentaciji… nije to ono tipično japansko kurtoazno smijanje, to je stvarno odraz zadovoljstva! A ima i zašto! Njegov motor je pun tehnoloških pikanterija, pa je tako novotarija i „ISC valve system“, ili ISC (Idle speed control) sistem upravljanja ventilima, koji kompenzira hladan ili topli star motora sa trenutnom vanjskom temperaturom, kako bi eventualna oštećenja unutar motora zbog temperaturne razlike bile što manje… Sa svim tim ljepotama, kao i kompletnom motronikom, upravlja 32-bitni procesor, koji neprekidno mjeri i obrađuje sve parametre vožnje, stanja motora i vanjskih uvjeta.

No, ne treba se zanositi kako ćete sa Marauderom raditi neke atraktivne nagibe u zavoju! Krivicu za to snose, u prvom redu, niskoprofilne gume atraktivne veličine 240 mm, širine kao i sam naplatak, a onda će ubrzo i glasno struganje držača za noge dati do znanja da smo na samoj granici… Marauder je, bolje rečeno, u potpunosti vjeran svojoj filozofiji choppera-customa, što znači da je to sve opisano najnormalnije za njega… Kao chopper može krstariti putevima unedogled, ali ga 5 minuta divljanja prevelikom brzinom po kratkim i neravnim zavojima može dobro oštetiti odozdola… I po tome se da usporediti sa američkim automobilima 60-ih godina prošlog stoljeća; impresivna zapremina, kamionski okretni momenti, široke gume, izvrstan sound, velik, težak, sa dovoljno sportskog duha za vožnju po pravcu i fascinantan dojam koji ostavlja… Njegova filozofija bi se dala sažeti u slijedećoj rečenici: Suvereno krstariti cestama, brzo ulaziti i još brže izlaziti iz zavoja, naglo kočiti i još naglije ubrzavati do slijedećeg izazova…

Svjetla su odlična, prednji far je izveden u kompaktnom, okrenuto romboidnom obliku, dok su zadnja svjetla izvedena putem LED-tehnologije, dajući do znanja da je cijela zvjerka vrlo moderan motocikl, unatoč klasičarskog izgleda. Instrumentarij je također kombinacija klasičarskih rješenja na rezervoaru, gdje se smjestio brzinomjer, te digitalnog obrtomjera smještenog na vrh gornjeg trokuta.

Atraktivan prednji far…
Zaštita od vjetra je, obzirom da M 1800 R uopće i nema nikakve posebne zaštite tog tipa, odlično izvedena aerodinamikom. Linija koju tvori masivni prednji far, a na koju se nadovezuje blok digitalnog instrumentarija, tvori jedan pasivni vjetrobran solidne dužine. Vjetar nije apsolutno nikakav problem do brzine od cca 120 km/h, kada ga se počinje osjećati, a potom se, bez nekih poteškoća, može ravlačiti i do 180 km/h, kada dolazi do izražaja činjenica da ovakav tip motocikala nije napravljen za borbu sa vjetrom pri visokim brzinama. Mada Marauder potegne i dobro preko 200 km/h, bez ikakvih napora, pa tko voli, nek’ izvoli… zabava je, u svakom slučaju, zagarantirana, kao i veliki užitak.

Sjedalo je vrlo udobno, široko i dobro podstavljeno. Temeljno je postavljeno samo sjedalo za vozača, ali se uz par minuta vremena i imbus-ključa, koji nam treba za dva vijka, može skinuti dio oklopa koji se nalazi odmah iza sjedala vozača i postaviti dodatno sjedalo za suvozača, koje se isporučuje zajedno sa motociklom kao serijska oprema. Nekakve dodatne opreme tipa sissy-bar još nema u ponudi, ali se predviđa da će do kraja godine Suzuki ponuditi cijelo bogatstvo custom dijelova za doradu ionako izvrsnog dizajna novog Maraudera. Glavno je da je sa strana blatobrana i predviđeno mjesto gdje će se skidati obloge pričvršćene imbus-vijcima, i na to mjesto dodavati nadogradnje… ma kakve one bile, Marauder će uvijek biti najljepši onda kada bude "nepraktičan", iliti onda kada se bude vozio samo vozač, bez ikakve prtljage ili suvozača!

Rezervoar za 19 litara i klasični brzinomjer
Stražnji ovjes je riješen putem jednog (!!!) amortizera, što je iznenađenje za jedan chopper motocikl, i kao takvo je to jedno inovativno rješenje na takvom tipu motocikla. Ukupan dojam je da je podvozje dobro i tvrdo podešeno, što je klasika kod choppera, ali nema isto klasičnih detalja vezanih uz choppere u vidu neželjenih zvukova i škripanja u bržim zavojima.

Kao zaključak, rekao bih da je novi Suzuki Marauder M 1800 R jedan vrhunski motocikl, jedan pravi „muscle-bike“. Brdo snage, atraktivan izgled, podvozje koje radi bez ikakvih problema na svim boljim cestama i izvrsne kočnice, kao šlag na torti, zaokružuju sliku o ovom izvanrednom chopper-cruiser-custom motociklu. Kada uzmemo u obzir i vrlo povoljnu i konkurentnu cijenu (Kawasaki VN 2000 je 20.000, a Yamaha XV 1900 cijelih 16.000 kuna skuplji) za to što se nudi – 100.200 kuna – jasno je da je Suzuki stvorio novi hit za sve vozače željne imidža irastom više od 180 cm, jer za manje vozače ovaj Suzuki definitivno nije… Tko želi mir, vožnju bez loših vibracija, atraktivne lakometalne felge i stražnju gumu od 240 mm, povezano sa odličnim feelingom gledanja nekog R-a u retrovizoru, taj je sa ovim Suzukijem napravio dobar posao. A vjerujem da je i Suzuki sa vama, jer je lista čekanja na isporuku trenutno 2 mjeseca, sa tendencijom rasta…

Tehnički Podaci

V2 DOHC četverotaktni motor zapremine 1783 ccm, kut cilindara 52 stupnja, hlađen vodom, sa dvije zasebne bregaste osovine pokretane lancem i 4 ventila po cilindru, elektronsko ubrizgavanje, trostazni katalizator
Snaga: 92,0 kW – 125 KS pri 6000 okretaja/min (Njemačka 90,5kW/123 KS pri 6500 o/m)
Okretni Moment: 160 Nm pri 3200 okretaja/min (Njemačka 151 Nm pri 3500 o/m)
Provrt & Hod: 112 x 90,5 mm
Kompresijski omjer: 10,5 : 1
Ispuh: 2-1-2 sa SET (Suzuki Exhaust Tuning) sitemom
Mjenjačka kutija: mehanički sa 5 brzina, završni prijenos kardanom
Okvir: Dvostruki od čeličnih cijevi
Prednja vilica: Kayaba Upside-Down teleskopska vilica promjera 46 mm (spiralna opruga, uljni amortizer), hod 130 mm, nagib 31,25 stupnjeva
Predtrag: 125 mm
Zadnja vilica: Mono-centralni uljni amortizer, spiralna opruga, predpodešavanje amortizera u 7 položaja, hod 118 mm
Visina od podloge: 135 mm
Visina sjedala: 700 mm
Međuosovinski razmak: 1715 mm
Kočnice: dvostruki diskovi naprijed promjera 310 mm, svaki radijalne čeljusti sa četiri klipa i četiri pločice, odozada jedan disk promjera 275 mm, čeljust sa dva klipa
Guma naprijed: 130/70 ZR 18
Guma odozada: 240/40 ZR 18
Suha težina: 315 kg
Rezervoar: 19 litara
Maksimalna brzina: cca 230 km/h
Cijena: Euro-Rent – 100.200 kuna

Share

Povezane novosti

MV Agusta Brutale 2013

MV Agusta Brutale 2013

listopad 17, 2012
Honda Dakar Rally

Honda Dakar Rally

listopad 09, 2012
BMW HP4

BMW HP4

kolovoz 02, 2012
Brammo Empulse

Brammo Empulse

svibanj 14, 2012
Ossa TR280i

Ossa TR280i

studeni 24, 2010
EICMA: Hondini noviteti

EICMA: Hondini noviteti

studeni 12, 2010
EICMA: Piaggio MP3 Yourban

About Author

admin