Modeli 2003 — 17 prosinca 2002 -


Pred nama je sasvim novi proizvod. Naime, do sada se proizvodila serija "SV" u manjoj kubikaži; radilo se o 650 ccm. Za sezonu 2003 "SUZUKI" nam je predstavio jaču inačicu od 1000 ccm. Kao i slabija verzija i ova će se prodavati u dvije varijante, koje će se razlikovati po nekoliko aerodinamičnih dodataka za "SV 1000 S". Za one kojima je dosta vrtloženja vjetra oko kacige i pritiska vjetra po cijelom tijelu, napravili su poluoplate. Sastoje se od prednje maske, u koju su ukomponirana dva mačkasta svijetla; nešto slično "YAMAHINOJ" seriji "Fazer", ali s manjim zatezanjem vrhova svjetala. Još jedan dodatak je špica, tj. spojler na dnu motora. Kod full naked verzije, prednje svjetlo je klasično okruglo s kromiranom prevlakom. Retrovizori zajedno sa svjetlom čine jednu retro cjelinu. Što se tiče repa motocikla, tu nema nikakvih razlika, ali moram napomenuti da se radi o sasvim novom smjeru estetike u ovoj klasi motocikala. Rep je dosta podignut i kad ga gledamo straga, prije bi rekli da se radi o nekom motoru R serije, nego o nakedu. Ponajprije zbog toga, jer su za stražnja svjetla korištene LED diode, koje su za sad bile strogo rezervirane za R motocikle. Izgleda da "SUZUKI" pokušava pokrenuti sasvim nov smjer dizajna stražnjeg kraja. To nam je prvo pokazao s novim "GSX 1000 R"-om, a sada i sa "SV"-om.

Armatura također prati trend R motocikala. Tu se našao displey, te veliki analogni obrtomjer, graviran na 130000 okr/min, te još nekoliko kontrolnih dioda. Srce motocikla je zajedničko za obje izvedbe. Radi se o V-Twin stroju s zapremninom od 996 ccm. Ta mašina je poznata iz "SUZUKIJEVOG" popularnog "TL 1000 S". Taj pogonski stroj je stekao reputaciju jednog od najboljih dvocilindraša u V izvedbi. Cilindri su postavljeni pod kutom od 90° s dvije bregaste osovine u glavi i s 4 ventila po cilindru. Termičkoj grupi se kod izrade pridavalo puno pažnje. Najme, radi se o kovanim klipovima od aluminijske legure, koji imaju na sebi sloj nikal-fosfor-silicij-karbida. Ta prevlaka je poznata pod kraticom "SCEM" (Suzuki Composite Electrochemical Material).

U "SV" je ugrađena i posljednja generacija "SUZUKIJEVOG" "SDTV" sustava za ubrizgavanje goriva. Leptiri za ubrizgavanje su kontrolirani sa 32-bit procesorom, koji se brine za što fluidniju vožnju. Procesor nadzire ciklus ubrizgavanja i vremena paljenja smjese u cilindrima. Slična tehnologija ugrađivat će se i u "GSX 1000 R" model 2003.

Okvir kod ovakve vrste motocikala ima funkcionalnu i veliku estetsku ulogu. Iz tog je razloga njemu pridodana velika važnost, ne samo po izgledu, već i po tehnologiji izrade. Okvir se sastoji od 4 glavna dijela, kako bi se broj varova sveo na što manju mjeru i samim tim povećala čvrstoća i otpornost na dinamička (promjenjiva) naprezanja. Komponente okvira su dobivene korištenjem zapanjujuće tehnologije, te zaslužuju da kažemo malo više o tome.
Da malo spomenem sveopći razvoj okvira. Počelo se s najobičnijim zavarivanjem čeličnih cijevi, no, varovi nisu bili previše čvrsti. ponajviše zbog toga, što se kod zavarivanja čelika razvijaju velike temperature taljenja, a tada dolazi do povećih promjena u samoj strukturi zavarenih komada. Sam var je čvrst, zbog dodataka koji se dodaju za vrijeme zavarivanja, kako bi se zaštitilo područje zavarivanja i spriječio pristup atmosferskih utjecaja, zbog kojih var oksidira i gubi funkciju. Okolni dio vara, zbog spomenutog djelovanja visoke temperature, gubi na žilavosti i postaje krt (lomljiv). S razvojem tehnologije u smjeru legura, počeo se koristiti aluminij, koji ima veliku plastičnost (savitljiv uz primjenu male sile) i malu gustoću (masu). No, dodavanjem ostalih elemenata, zadržava se njegova mala masa, a znatno povećava čvrstoća. Zbog puno niže temperature taljenja aluminija (oko 660 °C), za razliku od čelika koji debelo premašuje granicu od 1000°C, njegovo zavarivanje ostavlja manja zaostala naprezanja (to su jedna od najopasnijih naprezanja, jer za njih saznamo tek kad je prekasno, kad je lom već nastao) u samom varu i dolazi do manjih strukturnih promjena. Prednost aluminija je i ta, da se može lakše lijevati, pa je s vremenom prešlo na tlačni izljev, koji se koristio dugo vremena tj. sve do sada.
Sada je vrijeme da se vratim na "SV"-a. Kod njega je korišten novi postupak ljevanja pod visokim vakumom. Svrha vakuuma je kao i kod tlačnog ljeva, da se smanji količina mjehurića zraka, koji su gotovo neizbježni u ljevanju i da bi se smanjila poroznost (šupljikavost) odljevaka. Razlika između tlačnog i vakuumskog lijevanja je u tome, da kod tlačenja postoji šansa “provlačenja” zraka, dok se kod vakumskog postupka te šanse rapidno smanjuju. Jasno vam je da smanjivanjem poroznosti dobivate na čvrstoći i žilavosti i da uklanjate krhkost i mogućnost pucanja. Znamo da je okvir u uskoj vezi sa samim pogonskim strojem i da se na njega prenose sve vibracije i naprezanja koja dolaze od ovjesa. Dakle, opterećen je dinamički, zbog djelovanja mašine na njega i opterećen je na uvijanje, zbog djelovanja ovjesa.
Kod "SV"-a, vakumski je ljevan vrh okvira, tj. upravljačka glava. Zatim, donji dio okvira, u koji se usađuje stražnja vilica, obje bočne strane okvira. Te 4 komponente su spojene varovima. Okvir se sastoji od 4 komponente i SAMO 4 vara. Ta tehnologija je dovela i do smanjenja mase samog okvira.
Da nastavim dalje o "SV"-u, koji je i glavni protagonist ovog teksta. Stražnja aluminijska vilica usađena je u okvir i s njim je spojena pomoću velike “bolcne” (osovinice). Ta cjelina, u kombinaciji s progresivnim ovjesom, pruža veliku stabilnost i osigurava dobro držanje pravca. Također uklanja “cimanje” stražnjeg kraja motocikla, naravno, do nekih granica. Stražnji ovjes je podesiv po svim parametrima (kompresije, povrata, tvrdoće), sprijeda se nalazi klasična vilica promjera 46 mm, također podesiva po parametrima kompresije, povrata i tvrdoće.
Zbog futurističkog izgleda, up-side-down vilica bi mu odlično pristajala, no, nešto treba ostaviti da i sami vlasnici naprave. Sam bike je odlična baza za personalizaciju. Kočnice su na nivou zadatka. Sprijeda su dupli diskovi promjera 310 mm, na koje djeluju 4 klipića, dok je straga montiran jedan disk, promjera 220 mm, na kojeg djeluju dva klipića. Što još reći o ovom zaista fascinantnom motociklu, za kojeg je korištena tehnologija, kao da se proizvodi "VOYAGER" iz “Zvjezdanih staza”. Razni majstori za preradu nakeda u street-fightere tu nemaju što raditi, jer mogu samo uprskati stvar. Eventualno što bi mu još upotpunilo napadačku sliku, bila bi "Ohlinsova" Titan vilica, "SHACAL" topovi i slične poslastice, no, to već nadilazi temu ovog teksta. Motocikl jednostavno fascinira s "pogledom". Imamo osjećaj, kao da nas gleda neki “mali zeleni”, a svi ti rubovi naglašavaju mu osobnost i u svakom slučaju, osiguravaju veliki uspjeh na tržištu. Konkurencija je opet dobila zadatak što treba loviti. U zadnje vrijeme, često se događaju takve stvari, na što baš nismo bili navikli od "SUZUKIA". Ali, vremena se mijenjaju. Kao da je sve počelo pojavom "GSX 1000 R", prije dvije godine. Od tada je konkurencija u transu, a ovo je samo, još malo soli na njihovu ranu. Ostaje nam da pričekamo proljeće i prve isporuke, te da vam tada napišemo par riječi i o njegovom ponašanju na cesti i stazi.

Predstavljamo vam sve tri moguće boje:


Tehnički podaci:
Motor: 4T, DOHC, 2 cilindra u V položaju pod kutom 90°, 4 ventila po cilindru, hlađen tekućinom, provrt×hod 98,0×66,0 mm, zapremnina 996 ccm, stupanj kompresije 11,3:1, mjenjač s 6 brzina
Ubrizgavanje: elektronsko, s leptirastim tijelima, promjera 52 mm
Okvir: aluminijska legura
Ovjes: sprijeda klasična vilica, promjera 46 mm, podesiva po svim parametrima, kut vilice 24,5°; straga vilica s monoamortizerom, potpuno podesiva
Kočnice: sprijeda dupli diskovi, promjera 310 mm s po 4 klipića; straga monodisk, promjera 220 mm, s 2 klipića
Gume: prednja 120/70 ZR 17, straga 180/55 ZR 17
Mjerenja: dך×v 2130×730(S verzija)790(full naked)×1170(S verzija)1080(full naked) mm; međuosovinski razmak 1435 mm; kapacitet spremnika za gorivo 17 l; kapacitet ulja 3,2 l; visina sjedala 810 mm; visina od tla 140 mm; suha težina 189 kg (S verzija) 185 kg (full naked).

tekst: Tomislav Veček

Share

Povezane novosti

HONDA NSR 125R

HONDA NSR 125R

prosinac 31, 2003
HONDA CB 600 F HORNET

HONDA CB 600 F HORNET

srpanj 16, 2003
KAWASAKI KLX 400 R

KAWASAKI KLX 400 R

svibanj 28, 2003
APRILIA RS 125 Replica

APRILIA RS 125 Replica

travanj 24, 2003
KAWASAKI VN 1600 Classic

KAWASAKI VN 1600 Classic

ožujak 18, 2003
LAVERDA SFC 1000

LAVERDA SFC 1000

ožujak 04, 2003
BOOS HOOS

BOOS HOOS

ožujak 03, 2003
THE MOJITO FC

THE MOJITO FC

ožujak 01, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003
HONDA CBR 600 RR

HONDA CBR 600 RR

veljača 19, 2003

About Author