Modeli 2004 — 24 studenoga 2003 -
Pošto je zima i većina nas se ne vozi, dane ubijamo proučavajući ono što nas čeka u idućoj sezoni. Za početak sam se malo poigrao sa krivuljama koje su Amerikanci izbacili. Makar mi je teško za vjerovat da oni već imaju nove modele na stolu, pretpostavimo da su njihove informacije točne.

Prema onome što sam vidio, snage nove Yamahe R1, novog Kawasakija ZX10R i starog Suzukija GSXR-1000 su toliko ujednačene da izgledaju kao da se radi o krivulji istog motora u tri pokušaja.
Snage se iz niskih okretaja razvijaju potpuno jednako sve do nekih 10000 okretaja. Dakle do tuda su motori podjednaki. Nakon deset tisuća okretaja, Suzukiju se krivulja počinje ravnat, dok Kawasakiju i Yamahi nastavlja rast. Na 12000 okretaja Suza dolazi pred blokadu, a ova dva nastavljaju dalje. Kod izmjene brzina do 10000 okretaja, motori bi trebali ići podjednako.
U cijeloj priči nije uzet u obzir «ram-air» sistem koje imaju Kawasaki i Yamaha jer na testnom stolu se to ne može izmjeriti. Tu bi snaga trebala porasti i trebale bi se desiti veće razlike.
Honda najavljuje snagu u niskim okretajima kao kod Suzukija tako da bi ta dva motora, mogla ići jako slično. Podatak o pomaku crvenog polja na Hondi je netočan. Iz Honde kažu da se na display-u crveno polje proteže od 11500 do 13000. Dakle Honda se neće vrtiti više, nego ostaju na istim okretajima samo podižu snagu.
E sad pošto je naš Honda-biker dobio nekakve krivulje snage i momenta od nove Honde, gledajući to rekao bi da Honda, Kawasaki i Suzuki imaju okretni moment na području od 8000 – 8500 okr. Kawasakijev i Hondin je podjednak dok su Yamahin i Suzukijev manji. Malo mi je sumnjiv podatak o okretnom moment kod Honde jer je kompresija dosta niža nego kod Kawasakija.
Zaključak po pitanju snage motora je da su prije 3 godine sa pojavom GSX-R 1000 «mali žuti» ipak došli jako blizu maksimuma. Sad svi rade na ljepšem i fluidnijem razvijanju snage gdje bi Honda sa svojim duplim injektorima mogla biti najbolja. Uz to rade i na kočionom sistemu. Svi imaju radijalne kočnice i obične master pumpe dok Kawaski ima i radijalnu master pumpu, ali ima i manje diskove. I naravno, svi rade na što boljem prenošenju snage na podlogu, ili u prijevodu, rade naovjesima.
Sve u svemu bit će jako interesantno.

Malo sam se poigrao sa razlikama u položaju tijela.

Tu ima svega. Kawasaki i Honda imaju jako slične položaje sa tim da su ručice upravljača kod Kawasakija nešto niže, ali su zato kod Honde, nogari nešto viši i zabačeniji u nazad. Na Yamahi, vozač sjedi dosta nazad, a ručice volana kao da su postavljene malo šire, dok vozač Suzukija sjedi najviše odozada a ručice su mu smještene kao i kod Kawasakija i Honde, dosta naprijed. Po pitanju visine sjedala. Nije tako velika razlika kako tehnički podaci kažu. Sva su sjedala nakošena prema naprijed, a Yamahino za kojeg kažu da je najvišlje, nakošeno je najviše pa je negdje najniže a negdje najviše. Na najnižoj točki (odmah do rezervara, Suzukijevo sjedalo je najviše).
Najzabačeniji položaj nogu ima Yamaha, zatim Honda pa Kawasaki, a najprirodniji ima Suzuki.
Suvozači će na Yamahi patiti i dalje jer su nogari daleko najdalje odozada pa će se noge trebati podosta skvrčiti. Na Suzukiju je najprirodnije. Na Kawasakiju je suvozačev sic jako nagnut prema naprijed, pa bi suvozač mogao stalno biti na leđima vozača. Kod Honde je dosta prirodan položaj, nema nikakvih dodirnih točaka sa položajem na CBR600RR što su se mnogi bojali, no unatoč tome, suvozačev sic je jako visoko u odnosu na vozača pa bi mali suvozači, u ovom slučaju prije suvozačice, mogle imati problema sa dosezanjem do rezervara. Pogotovo zbog Hondinog niskog i naprijed pomaknutog rezervara.

Eto, toliko o raznim vizualnim usporedbama. Napomenuo bi kako podaci ne moraju biti 100% točni jer makar sam se trudio da slika bude što vjerodostojnija, nema teorije da su svi motocikli slikani iz istog kuta.
Bez obzira na podosta realan izgled, treba vidjeti kako sve to izgleda u živo. Što se tiče podataka snage i momenta, ako Ameri stvarno jesu stavili motore na stol, bit će vatreno, pogotovo na testovima na stazi.

 

Share

Povezane novosti

KAWASAKI Z750, 2004

KAWASAKI Z750, 2004

svibanj 11, 2004
SUZUKI GSXR-750

SUZUKI GSXR-750

ožujak 05, 2004
HONDA CBR 125R, 2004.

HONDA CBR 125R, 2004.

veljača 22, 2004
YAMAHA WR 450F 2-Track

YAMAHA WR 450F 2-Track

veljača 07, 2004
YAMAHA XT 660 X/R 04

YAMAHA XT 660 X/R 04

siječanj 22, 2004
Suzuki GSX-R 600 , 2004.

Suzuki GSX-R 600 , 2004.

siječanj 14, 2004
Honda CBF 600

Honda CBF 600

prosinac 09, 2003

About Author