Oprema — 15 srpnja 2007 -
Arai Chaser
Nedavno sam na forumu pročitao izjavu kako se nedoumica o kvaliteti rješava pogledom na cijenu. Test novog modela Arai Chaser će pokazati da li se uistinu može vjerovati cijeni i zvučnom imenu kao referenci za odabir kacige.

Arai Chaser je novi model japanskog proizvođača opreme kojeg prati glas istinske kvalitete i sigurnosti. Radi se o novom inovativnom dizajnu uz već poznatu opsjednutost detaljima.

Tehničke karakteristike (Arai)

Školjka je izrađena od fiberglasa. Iako smo naviknuti na trikompozitne kacige kao standard kvalitete, Arai pri izradi svih svojih kaciga koristi napredni fiberglas koji po sigurosnim svojstvima uvelike nadmašuje trikompozitne materijale. Danak se plaća težini kacige, no 1.440 (+-50) grama su u granici tolerancije ugodne kacige za nošenje.

Sigurnosni standardi Araia premašuju potrebne norme. Kaciga je testirana na vertikalni pad 3 kg teškog šiljka sa visine od 300cm. Europski standardi ne zahtjevaju pad s tolike visine.

Unutrašnja školjka je izrađena iz jednog dijela različite gustoće nasuprot uobičajenom slaganju više komponenti u unutrašnju školjku. Pravilan raspored gustoće pojedinih područja osigurava maksimalnu zaštitu na područjima koji su najčešće izloženi padu.

Hyper Ridge – Vanjska školjka je pojačana pri dnu zbog veće sigurnosti, a posebice oko donjih ventilacijskih otvora kako se ne bi kompromirao integritet kacige.

Na Chaseru, Arai je konstruirao potpuno novi sustav ventilacije. Čeoni usisnik je ovećeg promjera što pogoduje boljoj ventilaciji. Slično je konstruiran i stražnji usisnik. Oba usisnika imaju dovoljno velike mehanizme da se mogu s lakoćom otvarati i zatvarati u rukavicama.

Usisnik na bradi je podesiv u dva stupnja. Na prvom usmjerava zrak prema dolje, dok potpuno otvoren usmjerava zrak prema gore kako bi se odmaglio vizir.

Novost na modelu Chaser jesu dva mala usisnika na viziru koji služe u vruće dane kada je potrebna dodatna ventilacija.

Uz vizir dolazi i pinlock koji će mnogima olakšati život. Osobe koje ne preferiraju pinlock, koristit će zub na viziru kako bi ga ostavili malo otvorenog i spriječili magljenje vizira.

Umetke na obrazima je moguće vaditi, a unutrašnjost je potpuno periva.

FSS – Free Flow System je sustav usmjeravanja zraka ispod kacige kako bi se smanjile turbulencije i buka.

Zbog smanjenja turbulencija i buke, poklopci mehanizma vizira su integrirani u kacigu i nije ih potrebno skidati kako bi se skinuo vizir. Za skidanje vizira tu je LRS – Lever Release System. Sistem skidanja vizira poznat sa svih Arai kaciga.

Posljednja etapa testa – tura od 1000km
Test

Dizajn i boje: Uz dvije replike, ostatak ponude je smireniji što već na prvi dojam odaje karakter kacige. Boje i lak zaslužuju samo pohvale – nema nepravilnosti pri bojanju. Koliko god sam se trudio, ne mogu naći ni jednu zamjerku lakiranju ni nanesenim bojama.

Očekivao sam da će se boja izguliti na području zazora za otvaranje vizira, no ništa od toga. Sve je na svom mjestu.

Dizajn je već druga priča. Spojleri su postali pomodni dodatak kacigama i većina ih nema nikakvu funkciju. No to nije slučaj s Araijem. Arai je svakom dodatku na kacigi dao funkciju. No o tome malo kasnije.

Poklopci vizira su integrirani u kacigu i nije ih potrebno skidati. Arai navodi da je se ovakvo rješenje koristi zbog smanjenja turbulencija i buke. Unatoč svojim navodima, prilikom nagiba ipak dolazi do omanjeg šuštanja što prihvaćam kao normalnu pojavu. Ništa alarmantno, čak i zanimljivo…

Ono što upada u oči je visok bradni dio. Dizajnersko rješenje koje pogoduje svim vozačima motocikala tipa KLV ili V-Strom kako vjetar ne bi puhao sa donje strane. Na R motociklu se stvara lagana turbulencija zbog položaja glave što na kraju rezultira laganim ulazom zraka do područja usana. Na vruć dan odlično osvježenje, ali u svježe jutro manja gnjavaža.

Ocjena odličan.

Izvrsno oblikovan pinlock Sporni vijak

Vizir:

Najzanimljivija stvar na viziru jest pinlock koji dolazi standardno uz kacigu. Čudan oblik pinlocka prati vidno polje vizira i slobodnu površinu pošto se na viziru nalaze i dva otvora za ventilaciju. Proračunatog oblika, ne smeta vidnom polju prilikom zalega.

No pinlock je na testu bio i najslabija točka. Funkcionalnost je na razini, tu neme zamjerke, zamjerka je u vijcima koji drže pinlock. Nakon ture od 500km u komadu, desni vijak je puknuo što je uzrokovalo ispadanje pinlocka na asfalt i njegovim grebanjem. Uglavnom, uništen pinlock. Dio koji je otpao, čudnog plosnatog izgleda, odavao je dojam da je zaljepljen na vizir. No nije, radi se o klasičnom bušenju vizira i spajanju plastičnog vijka i matice za koji se kači pinlock. Uzrok pucanja nepoznat.

U svakom slučaju, veliko razočaranje za marku koja bi trebala sloviti kao vrh ponude kaciga.

Vizir se otvara putem malog izbočenja na lijevoj strani koje je ujedno i sistem zaključavanja vizira. Pomakom prema naprijed malog izbočenja, zazor dozvoljava otvaranje vizira za milimetar i pol što onemogućava magljenje vizira. Loša posljedica ovakvog rješenja je povećano piskutanje koje postaje iritantno nakon nekog vremena. Da se razumijemo, ne očekujem tišinu jedne Schubert S1, ali piskutanje je zaista iritantno. Možda i nepotrebno rješenje koje svoju alternativu ima u ventilaciji. O tome kasnije.

Nakon par tisuća kilometara testa i većeg broja mušica, za očekivati je da bi jedan standardni vizir več bio pogreban od pranja. Chaseru čista petica za vizir. Površina bez ijedne ogrebotine. Svaka čast.

Velika pohvala i dihtanju vizira. Ne puše ni najmanje. Zbog malo debljih guma, ponekad je potrebno malo i nabiti vizir da se čuje "klik" zaključavanja vizira.

Ocjena dobar.

Arai unutrašnjost

Unutrašnjost:

Minimalizam u svom punom obliku. Antialergijska unutrašnjost na ključnim mjestima, a ostatak obavlja unutarnja školjka. Kako se mislilo na funkcionalnost izvana, tako je i unutrašnjost funkcionalna. Izostanak podstave na pojedinim mjestima svoje razloge ima u ventilaciji koja je odlična. Antialergijski materijal koji ne izaziva znojenje obavlja svoju zadaću. Dok će vam se dogoditi da vam je lice znojno na vruć dan, tako će ostatak glave ostati suh. Unutrašnjost je usporediva jedino sa CoolMax DuPontom.

Potrebno je napomenuti da unutrašnjost nije moguće vaditi. Moguće je izvaditi jedino umetke na obrazima.

Kratko i jasno. Ocjena vrlo dobar.

Usisnici na viziru Stražnji spojler
Ventilacija:

Široki čeoni usisnik je dovoljno velik da ga se može regulirati u rukavicama, a protok zraka uistinu osvježava. Otvaranjem stražnjeg usisnika, prednji i stražnji funkcioniraju kao jedan sustav i zrak prolazi kanalićem uzduž vrha glave. Zanimljiv osjećaj rezerviran za vruće dane. U normalnim uvjetima je ipak previše, no ne žalim se. Arai ostavlja sve mogućnosti na raspolaganju.

Usisnik na bradi je pak poseban slučaj. Dva položaja poklopca uvjetuju strujanje zraka. Prvi stupanj usmjerava zrak prema dolje stvarajući protok oko gornjeg dijela vrata. Potpuno otvoren usisnik usmjerava srak prema viziru i spriječava njegovo magljenje. Funkcionalna alternativa prvom zubu otvaranja vizira. Za očekivati bi bilo da u tom položaju osjetite puhanje zraka u oči. Zaboravite na to. Toga nema.

Svemu dobrome jednom dođe kraj. Tako i usisniku na bradi. Prilikom nošenja kacige, jednom prilikom je usisnik ostao u ruci. Popucali su smiješno mali držači koji ga drže za školjku. Neugodno je iskustvo pogledati u ruku i naći dio kacige u šaci. Pogotovo ako se radi o Arai kacigi. Nadam se da će držači nagodinu biti robusniji.

Problem rješen uz Loctite ljepilo.

Ventilacijski otvori na viziru postavljeni pri vrhu ne ometaju vidno polje, a funkciju imaju na izrazito vruće dane. Sistem je lijepo zamišljen sa vodilicama koje bi trebale usmjeravati zrak u ugodno provjetravanje. Unatoč zamisli, puhanje vjetra u oči je iritantno i pri malim brzinama. Uz to, zbog promjera otvora, mušice redovito upadaju unutar kacige. Preporuka držati zatvoreno cijelo vrijeme.

Ocjena dobar. Kvaliteta izrade umanjuje ocijenu odličan koju bi dobila funkcionalnost.

Slabi držači usisnika pucaju i uzrokuju ispadanje

Mehanički sistemi:

Skidanje vizira putem LRS sustava je lagano. U najgornjem položaju vizira pojave se ispod poklopca dvije polugice koje je potrebno povući kako bi se vizir oslobodio mehanizma. Dovoljno su mekane kako ne bi došlo do pucanja prilikom uporabe.

Stavljanje vizira je već problem. Prvi puta bi se mogli mučiti kojih desetak minuta da shvatite kako to zapravo funkcionira. Potrebno je biti veoma precizan i pronaći pravi položaj u koji se vizir samo ugura.

Dvostruki D prstenovi za kopčanje kacige polako postaju standard na većini kaciga. Quick Release još uvijek zadržavaju tek otvorene kacige i kacige početog asortimana.

Ocjena vrlo dobar.

LRS Zaključavanje vizira bez oštečenja laka

Ukupni dojam:

Po završetku testa, zaključak je da se ipak radi o touring kacigi koja će najbolje odgovarati osobama željnima dužih tura za na sport touring ili touring motociklima 

Oblik kacige i funkcionalna ventilacija su odličan razlog za kupovinu Chasera, no slaba kvaliteta plastičnih komponenti je veliki razlog za odustajanje od kupovine, jer bi do kraja putovanja mogli ostati bez pola komponenti kacige.

Veoma ugodna za nošenje, odlična unutrašnjost i prorezi za naočale u unutarnjoj školjci su opet dobre strane.

Kada bi se ispravile greške koje su se potkrale u proizvodnji ili prilikom dizajniranja, Chaser bi bila kaciga bez premca, ovako joj ostaje samo jedna ocjena kojoj uvelike pomaže sigurnost imena Arai.

Ocjena vrlo dobar. Nategnuti.

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author

admin