Moto testovi 2005 — 17 prosinca 2004 -

HJC FG-14 Catch Me

Kaciga dolazi u bijeloj kutiji, s dva vizira i uputama. Uz to dolazi i vreća u koju možete spremiti kacigu, no izgleda poprilično krhko i neće pružit baš neku zaštitu.
 

 

Sama kaciga je prvih nekoliko dana izazvala wow efekt kud god prođem s njome, jer se domaća ekipa sastoji uglavnom od ekipe koja ima kacige od 300kn (i to uglavnom zbog zakona) i obično kruži od ruke do ruke gdje je svi detaljno analiziraju i u čudu pokušavaju zamaglit vizir 🙂
 

 

Vizir i mehanizam za promjenu vizira

Jedan vizir, koji dolazi na kacigi, je letio odmah u kutiju. Veoma se magli, nema ni premaz za kišu, ništa posebno. Možda vam posluži preko ljeta kao rezervni vizir… Drugi vizir, za razliku od prvoga, je 100% otporan na maglu. Pušite u njega koliko hoćete, stavite grijač u kacigu, neće se zamagliti…anti-fog sloj nije preko cijelog vizira, već možda preko 95% vidnog polja, i iako sa nezamagljenim vizirom mogu bez problema vidjet iza sebe, kada se zamagli tih 2.5% sa svake strane može nekome predstavljat veći napor prilikom okretanja 🙂
Također, vizir je dosta elastičan i otporan na lomove, vrlo je kvalitetno izrađen i ne iskrivljuje sliku.

Vizir se otvara na "zupce", iako su u početku dosta tvrdi i vizir je teško podignut bez pridržavanja kacige, nakon par dana će malo omekšat i laganije se otvarat. Čvrsto drže vizir gdje ste ga podigli i neće mrdat bez neke veće sile.
Prvi i zadnji "zub" su tvrđi od ostalih, i nema šanse da se sam otvori za vrijeme vožnje.
 

Sam mehanizam za skidanje vizira radi ok, iako me ispočetka bilo dosta strah skidat vizir jel je potrebna poprilična sila…no nakon malo prakse moći ćete zamjeniti vizire u rekordnom vremenu!
Prije prve vožnje potrebo je pritegnuti vijke koji drže mehanizam, tako da vizir šaluje besprijekorno uz kacigu. Jednom zatvoren, vizir čvrsto stoji uz kacigu i ne propušta zrak ni vodu ni pri najvećim kišama.
 
Za vizir i mehanizam koji ga drži samo pohvale!
 

Unutrašnjost

Unutrašnjost kacige je odlična. Vrlo je udobna! Unutrašnjost je izrađena od Dunmat Coolmax materijala – to je vrlo mekan i prozračan materijal koji se ne može usmrditi,  dizajniran tako da sav znoj odvodi do stražnjih ventilacijskih otvora odakle isparava van…
Coolmax podstavu koriste Shoei i Arai kacige od 3000+ kn, ako vam to nešto znači…

 
Nakon duže vožnje ostane mi crvena crtica na čelu, koja nestane nakon par minuta što uzrokuje prelaz između 2 materijala (vidi sliku dolje) – ovo se vrlo jednostavno rješava tako da nekim zaobljenim predmetom udubite stiropor ispod šava.

 

Ispred vizira se može montirati dodatak koji odvaja topli dah od vizira, pa su i viziri bez antifog zaštite od koristi, sve dok je ventilacija potpuno otvorena. Dodatak se montira i skida za par sekundi. Potrebno je malo spustiti glavu da bi se vidjeli istrumenti kada je ovaj dodatak stavljen, jer je vidljivost u tom smjeru dosta smanjena.

 

Kopča se vrlo lako otkopčava, čak i u rukavicama, odmah do nje se nalazi i željezni prsten, pa se kaciga da zaključat za motor.
Podvlake ispod remena kopče su vrlo meke i udobne…dok ih ima! Na mjestu gdje se remen spaja nema podvlake, pa kopča bode u vrat kada gledate gore ili dolje. Šteta ovoga, podvlake su stvarno mogle bit par cm dulje…ukoliko navlačite "čarapu" ispod kacige, ovo vam neće smetat.

 
Na kraju, bradu vam od smrzavanja štiti pamučni sloj, koji je dosta prozračan i ne smeta izbacivanju izdahnutog zraka.

Buka i aerodinamika

Ventilacija na gornjoj strani kacige dovodi popriličnu količinu svježeg zraka u kacigu, ali to se moglo i kvalitetnije rješiti – otvarač se malo klima i ne izgleda previše uvjerljivo.
 
Za vrijeme vožnje, vozio sam i po kiši (vidi gore) kaciga je malo zviždala pri određenim kutevima (naginjanje u zavoju, gledanje instrumenata). Turbulencija ima vrlo malo, tek se pri 170km/h osjeti zanošenje kacige prema gore . Vizir je stajao čvrsto, kiša nije mogla prodrijeti unutra, pa osim gore spomenutog zviždanja mislim da su sve ostale karakteristike odlične.
 
Kaciga prigušuje većinu buke, iako mi sada zaista ne pada na pamet kako bih vam to dočarao. Recimo da ništa ne mogu skužiti frenda koji govori bez da otvorim vizir, a i odna je potrebno malo naprezanja.
 

Ostalo

Na slikama je FG-14 Catch Me MC5.
Kaciga je teška 1400 grama, neznatno je lakša od kaciga u svojoj klasi. Ojačana je karbonskim vlaknima – na slikama možete uočiti TUV certifikat, dakle sigurnost koju pruža ova kaciga je bez premca.

Lak i bojanje je besprijekorno! Na srebrnim dijelovima je hrapav što kacigi daje vrlo zanimljiv izgled. O izdržljivosti lakiranja potražite mal odalje u testu.

Od opcionalne opreme istaknuo bih vizire.
HJC Iridium viziri, kao ovaj plavi s kojim ću vas kasnije "upoznat", blokiraju 95% štetnih zračenja, te imaju antifog sloj kao i stock vizir opisan na početku ovog "review-a". Sada se antifog sloj nalazi preko CIJELOG vizira, pa ne dolazi do smanjenja kuta vidljivosti (stock vizir se zamagli oko 1cm od ruba s lijeve i desne strane) – no antifog sloj na Iridium viziru nije ni približno učinkovit kao na standardnom viziru (pogotovo kad se uzme obzir da su antifog mogućnosti standardnog vizira doslovno savršene)

Ok, vidim da čekate slike 🙂
 

 

Evo kako svijet izgleda kroz standarni vizir i iridium blue vizir:

 

Obratite pozornost da je slika standardnog vizira malo zatamnjena! Zaboravio sam isključit automatsko podešavanje svjetlosti na kameri…ono što bi slika trebala predstavljat, jest vrlo malo propuštanje svjetlosti pa nema šanse da vas sunce zasljepi.

Za razliku od običnih "smoked" vizira, sa iridium vizirom je vožnja po noći pravi užitak u urbanim područjima, jer vas vozači sa dugim svjetlima ne mogu zaslijepiti, a i dalje se sve odlično vidi, dokle god ima bar malo svjetlosti.

Evo malo normalnog pogleda na svijet, s balkona moje sobe.
 

 

I konačno, sam pogled iz kacige:
 

 

Slika je ispala malo šugavo, ali ipak je tu  🙂

Iskustvo

Dojmovi nakon 3000km s novom kacigom.

Unutrašnjost je kao nova – skoro pa i nema tragova nošenja! Veoma me impesionirala coolmax podstava, jer u unutrašnjosti nema nikakvog neugodnog mirisa (unutrašnjost sam dosad oprao samo dva puta)

Lak je isto za svaku pohvalu. Nakon hrpe udaraca, na laku nema niti jedne ogrebotine!

Mehanizam za skidanje vizira je dosta omekšao, te se sad jednostavno otvara bez pridržavanja kacige. Vizire mijenjam svakodnevno, i mehanizam radi besprijekorno, te izmjenu vizira mogu sada obavit za nekih 20-ak sekundi.

Iako sam se iz prve veoma dvoumio prema izdržljivosti Iridium vizira, i tu sam se iznenadio.  Na njemu nema ni najmanje ogrebotine!

Zaključak

HJC, iako potpuno nov na našem tržištu, je obavio odličan posao sa FG14.
Neki sitniji nedostaci, kao neuvjerljiv ventilacijski otvor, su potpuno zasjenjeni vrhunskom obradom ostatka kacige, unutrašnjosti, odličnim antifog vizirom, kao i samim izgledom kacige.
Uz cijenu od 1750kn (s PDV-om) dobivate laganu kacigu vrhunske kvalitete, te ukoliko planirate nabavit novu kacigu svakako bacite oko na FG14!

HJC za hrvatsko tržište zastupa tvrtka Novema Nova iz Karlovca.
Više informacija pronađite na njihovom site-u: http://www.novema-nova.hr

autor: Vlaho "aurellie" Mozara
 

Share

Povezane novosti

Ruski Ratnik

Ruski Ratnik

travanj 27, 2005

About Author

admin