Moto testovi 2005 — 23 studenoga 2004 -

 

Da konačno nešto kažem o svom motoru. Godine 2003. u mjesecu lipnju, sam dobio svoj prvi motor. Želja je bila neka 125-ica, ali starci ko starci, tj. moj tata je došao do zaključka, da pošto prije nisam vozio nikakav motor, da to bude neka pila od 50ccm. Još dok sam imao nekih 12 godina, molio sam tatu da složimo jednog starog apenca, koji je pokrit debelim slojem prašine, i obavijen paučinom, stajao u jednom kutu garaže. Tata nije htio ni čuti, Stalno je tupio jedno te isto: “NEĆU JA PLAČAT TVOJE KAZNE, NEMAŠ NI VOZAČKE, ŠTO AKO SE NEŠTO DESI, I TRALALALA”. Tako sam se ja strpio do svoje 16. godine, i krenuo u autoškolu, kada sam napokon položio sve od prve, došao je na red i moj prvi dugo željeni motor. Pošto nisu dolazili u obzir nikakvi skuteri ni apenci, želio sam nešto izglednije. Našao ja tako jednu Apriliu Futuru 50, otišao vidjeti, zaljubio se na prvi pogled, izdvojio 900€ i kupio ju. Pošto još nisam položio vozački, ispočetka sam se vozao po ulici, probavao sam njegove kretnje, i tako. Mojoj sreći nije bilo kraja, uživao sam u svakom trenutku provedenom na tom motoru.

Prvo ljeto sam sa njim napravio vrlo malo kilometara, svega 1500 km, zbog već rečenog razloga nisam imao vozačke, a ovo ljeto sam napravio 5000km. Motor je iz 94. godine, i za svoje godine, radi i ide perfektno. Kvarova je bilo vrlo malo. Krajem prošle sezone se rasuo neki ležaj u getribi, nije išao ništa slabije, ali je ispuštao užasne zvukove, kominjao je ko ruljača za kukuruze. To me je koštalo 300kn. Pošto je bio raskopusan cijele zime u garaži, odmah sam promjenio i lanac koji je koštao 100kn. U proljeće ove godine je otkazala elektronika, tj. paljenje, za namotaje i bobinu sam dao 500kn. To su samo zanemarivi sitni kvarovi, i maleni izdaci, koje mu ja opraštam jer je taj motor jednostavno neodoljiv.
 

 

Motor odlično ubrzava, a i konačna brzina je zadovoljavajuća od punih 100km/h. U zavojima odlično leži. Jedino zbog šrotarske zadnje gume, radi male trzaje pri jakim naginjanjima. Sada mi je u planu da za sljedeću sezonu stavim novu zadnju gumu. Potrošnja je minimalna, najviše potroši 3 litre i to kad ga ganjam punim gasom, a ovak kak ga inače vozim do najviše 9000 okr./min. potroši 2,5 litre.

Na instrument tabli možete naći sve potrebne informacije o radu motora. Kontrolnom tablom dominira veliki brojač okretaja, kilometar sat, i sat za temperaturu vode. Naime i pri najekstremnijim ljetnim sparinama, ne prelazi temperaturu od 80 celzija. Od žaruljica imate žaruljice za: ulje, žmigavce, svjetla i prazan hod mjenjača. To bi bilo sve o mom motoru.

Pošto je prošlo dugo toplo ljeto, motor stoji u garaži, i samo ga s vremena na vrijeme upalim da malo prede na leru. Sada samo zamišljam, kako sam po vreloj cesti, vozio svoju crvenu zvjerku, i kako sam se samo do krajnjih granica naginjao u zavojima. Još uvijek osječam vrelinu toplog ljetnog vjetra na svojoj koži. Sada samo čekam onaj dan kada će proljetno sunce zagrijati ovu našu zemlju, tada če moja crvena zvjerka zadisati punim plućima, i kao probuđena zvjer iz dubokog sna, pojuriti kao divlja, cestama. Znam da ću jednog dana kupiti drugi, jači motor, jer ga već polagano prerastam. Ali ova Aprilia će uvijek ostati u srcu kao prvi motor na kojem sam savladao tehnike vožnje. Jer prvi motor je kao i prva ljubav, zauvijek se pamti.

Tehnički podaci:
MOTOR: jednocilindrični 2T
ZAPREMNINA: 50ccm
HLAĆENJE: tekućinom
PALJENJE: elektronsko
SPOJKA: višelamelna u uljnoj kupci
MJENJAČ: 4 brzine
GUME: prednja 90/90 16’’ zadnja 120/90 17’’
TEŽINA: sa svim tekućinama 100 kg
SPREMNIK GORIVA: 12 litara

MadRider
 

Share

Povezane novosti

Ruski Ratnik

Ruski Ratnik

travanj 27, 2005
Test kacige HJC FG-14

Test kacige HJC FG-14

prosinac 17, 2004

About Author

admin