Moto testovi 2005 — 08 siječnja 2005 -

 

Mjesto radnje Lipik , prema Okučanima 10km dobre ceste do Bijele stijene “test staza” za apriliu .
Motor aprilia Falco SL 1000 , 118 ks , dva cilindra , 190 kg . 2000 g.

Prvi pogled : malo je duži ustvari niži i kažu da mu nešto “fali” ! Oklop dolje nije zatvoren i dopušta pogled na ispušne grane(kako je to smotano…?) U sjedalu pogotovo se osjeti da je motor dug , ruke idu dosta naprijed i široko (za”kratke” kao ja) a nožne pedale su komotno nisko ako bi uspoređivali sa “erovima”.Znači mjesta ima koliko hoćete ali ipak je položaj dosta sportski i u sporijoj, jednoličnoj i gradskoj vožnji dosta zamara podlaktice i šake. Višim ljudima vjerojatno je lakše .
 

 

Falco spreman za dulji put.

Pali se uz ručni čok i na 2.5-3 000 ga treba malo zagrijat pa vratit na 2000 i može se polako krenut ali polako jer malo nervozniji pokret kvačilom hoće ugasit motor uz “užasan”krriii iz mašine da pomislite da je nešto puklo !! Malo jače potegnete čok i to rješava problem , na tabli vam blica “cold” do 36°C a digitalni se pokazivač u vožnji zaustavi na 68-72 -80(ovisi koliko je hladno ili toplo) a na 99 pali ventilator . Zagrijan motor ima tako “lijep” zvuk (za vozača bez kacige) da pomislite da treba štelat ventile ! Otvoreni topovi popravljaju “sound” tako da će vam se sigurno svidjeti ako niste zagriženi ljubitelj četverocilindraša i taj zvuk je STRAŠAN da baš volim grmiti s njim !! “Tko ovaj motor zloupotrebljava za vožnju po gradu sam si je kriv !!”(to sam citirao iz jednog testa o RSV mille, a ista stvar je s Falcom). Da pojasnim, teško se odlučit između prve i druge i najčešće se vozi u drugoj na kvačilu a ručica je jako tvrda . Motor na skroz niskim okretajima trza i ljulja i traži malo više okretaje. Do treće brzine se može voziti od 2- 3000, a u četvrtoj ide još ispod 4000 ali ako je iznad 4000 onda možete otvarat gas do kraja u svim brzinama i rotax tada gura kao vlak . Nema provale snage na višim okretajima, ali osjećaj je kao da motor ima 1500 ccm . To je odlično u zavojima kad u 4-5-6 s jako polegnutim motorom možete otvarat full gas tako da na zavojitoj cesti jači motori često gledaju u duple otvore mojih topova “power by MMS”. Inače prijenosi su kratki , prva do 80 , druga 130 , treća 160 , pa 205 ,245 i 260 km/h a jednom prilikom sam vozio 273, pri tome sam urlikao od sreće ispod kacige. Sva sreća da to nitko nije čuo. Ispod rezervoara je urlikao motor na okruglo 10 000 i to sam dokumentirao na fotografiji pošto displej brzinomjera pamti i bilježi V max i još puno drugih stvari : prosječnu brzinu , napon akomulatora , štoperica za stazu i svakih 7000 obavještava da treba servis. To mi se često događa.
 

Brzinomjer je jedan od najtočnijih po mnogim testovima koje sam čitao, a i primijetio sam da kad se vozimo u grupi svi pričaju o nekim fantastičnim brzinama kojih na mom brzinomjeru nema,  a nitko od njih mi ne bježi. Najbolje mi je bilo na vikend oko 1.11. Bio je topao sunčan dan a kolega Čmeki je sa novom ZXR-10 na “260” prije zavoja otpustio gas da bi mu s lijeve strane sijevnulo nešto crveno.

5. 8. 2003 autoput Novska-Okučani Novi grmeći topovi pod repom by "MMS" grmeće i srušilo se u nagib bez štop svjetla ! Na mom brzinomjeru nije bilo ni 230 pred krivinom . Ne bih želio naljutiti “zelene” to je “strašan stroj”ali par zavoja sam ga s respektom pratio i čekao kad će proraditi ti silni konji. Čak ni na ravnom nije odmicao, valjda zbog nekoliko neravnina na asfaltu nije mogao otvoriti gas. Tu dosta brzinomjer plaši. Tko bi s 260 u zavoj ! Čmeki je inače puno brži s svojim Mille-om.
 

Pogled s RSV 2004 Na srednjim okretajima 6-9000 Falco daje sve od sebe , kad ga tu držite brz je i uvijek unaprijed znate što će se desiti. Neće vas uplašiti, preko 9000 nema ga potrebe vrtiti. Zvuk vam to ne pokazuje pa ako ne pratite okretomjer onda će vas iznenadit trokiranje u blokadi na 10500. Tu je i led dioda koja upozorava na max okretaje i može se podešavat gdje vam paše. Mjenjač je dobar, ali predugog hoda i ne baš precizan. Za jednog turistu odličan, a tko mi je kriv kad ga gledam kao sportaka. Nožni oslonci “su imali” pipce. Prvo sam jednog slomio u dvorištu, a drugog sam odvrnuo jer je počeo strugat (a sad stružu i pedale , trebalo bi ih malo podići, sve sam čizme zgulio).
 


 

Jedan od razloga zašto volim ovaj motor je i kočenje motorom. Koči solidno tako da se štop rijetko pali, a zvuk motora je pri tome odličan . Prednja kočnica je vrlo dobra, ali za žestoku vožnju bi poželio bolje. Ovjes je tvrd i pruža dosta sportskih užitaka. Uz pomoć većeg međuosovinskog razmaka guta neravnine ali dosta grubo, može se i smekšati, ali ja to ne volim. U zavoj se spušta solidno brzo i dobro leži uz ponekad sasvim blago ljuljanje pri izlascima. Cijeli motor je kompletno mekši, manje krut od RSV-a jer mu je takva i namjena. Za brzu promjenu pravca u uzastopnim brzim zavojima traži dosta snage. Tu se osjeti težina motora. Mislim da je motor odličan za kraća putovanja do 500 km na dan pogotovo ako koristite zavojite ceste i da tu daje najviše a manje se troši. Mada se i na grobniku da vozit i pratit brze sportake. Najčešće vozim na lokalnoj “test stazi“. Ta cesta, prema B. Stijeni (selo pr. Okučanima) je brza cesta s solidnim asfaltom i brzim i dugim zavojima koji leže Apriliji. Prolazi kroz jedno selo gdje nastojimo vozit po ograničenju(50) jer nas znaju, a ima par zavoja za 140 na koljenu. Ostali su brzi, preko 180. Najveću brzinu pokazuje brzinomjer u desnom blagom 245 (što je varka brzinomjera jer mjeri na manjem opsegu točka). Na cesti ima neravnina i valova na nekim mjestima tako da kvare totalni gušt, pogotovo u jednom desnom zavoju(tri trake) gdje bi išlo na koljenu ali ima hupser tako da se nakon spuštanja u nagib treba kočit. I da kratka je oko 10 km ili oko 3 min. S motorom nisam imao nikakvih problema, na 33 000 promjena lanca, a prednje pakne su još original(38500km). Troši oko 7 litara na 100 km. Ulje do pol litre na 7000 . Na servisu su vrlo susretljivi i odnos je više prijateljski , nego poslovan. Mislim da je motor vrlo dobra kupnja jer i novi i polovni nisu skupi .
Toliko o Falcu. Moje sam utiske napisao kako znam, a ako nekog interesira takav motor nadam se da sam pomogao.

Pozdrav svima i želim vam sretnu vožnju.
 

Share

Povezane novosti

Ruski Ratnik

Ruski Ratnik

travanj 27, 2005
Test kacige HJC FG-14

Test kacige HJC FG-14

prosinac 17, 2004

About Author