Oprema — 30 kolovoza 2007 -
Suomy je model Vandal izdao pod motom: "Manje je više", pri tome ciljajući na povratak korjenima jednostavnog oblika kaciga. Odustavši od "boyracer" oblika kaciga sa popriličnim brojem dodataka, Suomy je poradio na aerodinamičnoj stabilnosti i smanjenju buke.

Dok je službeni naziv modela Vandal, još se koristi i naziv "Superbike" za istu. Naziv ne dolazi sm od sebe, već zbog izbora mnogih SBK vozača koji već godinama vješto izbjegavaju korištenje top modela Extreme i Spec1R. Sjetimo se da je Max Biaggi tijekom svoje karijere koristio upravo slabiji model Gunwind kojeg danas više nema u proizvodnji. Kako je na mjesto Gunwinda zasjeo Vandal, tako je Biaggijev odabir postao upravo Vandal. Odabir SBK vozača govori nešto o sportskoj namjeni kacige.

Suomy je Vandala smjestio u kategoriju sport/sport-touring, a upravo tu kategorizaciju sam odlučio provjeriti i ustanoviti na kojoj strani se zapravo nalazi ta kaciga…

Suomy Vandal

Pitt Replica

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

– Fiberglass školjka
– SEC (Structurally Enhanced Composite)
– DVRC (Dynamically Variable Resistance Crush Zone)
- 2 veličine školjke
– Air-Wave za lakšu vožnju sa manje opterećenja na vrat
– Mala težina
– SUR-LOCK Safety Lock Visor System
– ACE napredno kanaliziran EPS
– Trianguliran oblik unutrašnjosti optimalnu stabilnost i performanse
– Vadiva i periva unutrašnjost od antialergijskih materijala
– Vadivi i perivi umetci na obrazima (Suomy patent)
– Veća unutrašnjost za poboljšanu zaštitu vrata
– Deflektor za nos (vadiv)
– Natjecateljski D-ring sa gumbom za višak vezice (Suomy patent)
– Termooblikovan vizir sa premazima otpornima na grebanje i magljenje
– Podesiv i vadiv usisnik za zrak na području brade
– Dvostruki podesivi usisnik za zrak na području čela
– Podesivi usisnici na poleđini
– Aero Spike bočni usisnici za zrak
– Replica dizajn

Bazni oblik bez nepotrebnih izbočina Naborana školjka zbog stabilnosti 

DIZAJN

Kako sam napomenuo u uvodu, Suomy je sa Vandalom odlučio stati na kraj futurističkim spojlerima i pretjeranim izbočinama koje bi trebale imati funkciju.
Ukratko, oblik školjke Vandala je povratak korjenima. Minimalistički usisnici kojima je na prvi pogled funkcionalnost upitna (o tome ću kasnije), te jednostavni stražnji otvori za zrak ne narušavaju znatno okruglu školjku Vandala.
Jedine izbočine na školjci jesu tri valovite izbočine na stražnjem gornjem dijelu školjke koji imaju funkciju stabiliziranja kacige pri većim brzinama. Svoju funkciju i obavljaju. U zalegu, kaciga je izuzetno stabilna i ne pojavljuju se ljuljanja koja su poznata sa nekih modela sa dodatnim spojlerima.

Najugodnije me na kacigi iznenadio završni lak koji nakon 1500km koliko je test trajao nije izgubio svoj sjaj od čestih pranja i udaranja mušica i kukaca. Dok sam na ponekim prijašnjim kaciga zamjećivao da se lak više ne sjaji kao prvi dan, Vandalov lak je sjajan kao i prvog dana.
Boje na Pitt replica dizajnu, koji je ukratko cjelokupna paleta boja na jednom mjestu, su precizno nanesene bez grešaka u nanošenju. Također, intenzitet boja je stvarno začuđujući. Ponese te da kacigu tumbaš po rukama i samo gledaš u nju. Kvaliteta boja i laka u meni stvara strah da neće na vrata zakucati Andrew Pitt i tražiti svoju kacigu natrag.

Maleni nedostatak je i činjenica da je kaciga dostupna u samo dvije veličine školjke. Veličina M mi odgovara, no zbog manje školjke mi je kaciga preblizu ustima. Nakon što se malo formira po glavi, udaljenost se donekle poveća. Još jedna, srednja veličina školjke bi rješila problem.

Fiberglas konstrukcija sa težinom od samo 1350 grama je nešto što zaista ne viđate svaki dan! Jako dobro!

Zaključavanje vizira

VIZIR I MEHANIČKI SISTEMI

Testna kaciga je stigla sa crnim vizirom što mi na prvu ruku i nije leglo najbolje jer nisam pobornik crnih vizira pošto se često nađem u situaciji da moram voziti navečer ili čak po noći. A uz pomisao na antifog premaz Suomy vizira, hvatala me lagana jeza zbog rukovanja s njime.

Crni vizir se u konačnici pokazao kao dobar bonus. Zatamnjenost sasvim dovoljna kako bi vožnja bila ugodna i po najjačem suncu i po oblačnom vremenu. Ne znam kako im je u Suomyu uspjelo dobiti takav (ugodan) postotak zatamnjenosti, ali ugodno sam iznenađen!

Tijekom cijelog testa nije mi se nijednom dogodilo da je došlo do magljenja vizira. Antifog premaz s unutarnje strane, pomalo gumast na dodir, pokazao se otpornim na lagano čišćenje. Ako se vozite sa stalno zatvorenim vizirom, možda ćete tek jednom godišnje imati potrebu lagano krpicom preći sa unutarnje strane. No to je opet stvar navike kako perete vizir. Osobni odabir je cijelu kacigu staviti pod mlaz vode bez skidanja vizira…
Čišćenje unutarnje strane vizira me čekalo nakon noćne vožnje koja me zatekla. Priznajem da nisam sa prevelikom sigurnošću prionuo na čišćenje jer mi se premaz činio slabim i bojao sam se da bih ga mogao "obrisati." No bio sam u krivu i moj strah se pokazao neopravdanim. Lagano čišćenje premaz je ostavilo netaknutim a vizir čistim.

Vizir na Vandalu ima 4 položaja. Prvi, potpuno otvoreni, drugi otvoren na pola, treći zatvoren i četvrti potpuno zatvoren i zaključan.
Između navedenih položaja vizir lako "pada" kada ga se zatvara.  Mehanizam je takav i treba se naviknuti na njega jer odskače od rješenja drugih proizvođača. Drugi položaj vizira je uvjetovan polugicom mehanizma za zatvaranje koja se odupire o snažnu oprugu, tako da između dvaju položaja vizira morate rukom povući vizir preko zuba za željeni položaj. Koliko se god trudio, nisam uspio trzajem glave zaklopiti vizir.
Treći položaj vizira već lagano zailazi u područje ventilacije. Izbočenje na viziru leži na grebenu i vizir ostavlja dovoljno otvoren da i pri većim brzinama zrak ulati u kacigu, ali ne puše u oči. Odlično rješenje za gradsku vožnju kada je dotok zraka u kacigu smanjen.
U krajnjem položaju vizir se zaključava, a potvrda je KLIK koji stvara izbočnje na viziru i greben na kacigi. Funkcija bi trebala biti da se vizir ne otvori pri padu, ali to nisam imao namjeru probavati. Djeluje čvrsto, te ću stoga vjerovati Suomyu.

Mehamizam za skidanje vizira neodoljivo podsjeća na čep. Preklapanjem leptira i zakretanjem prem natrag, "čep" iskače i otpušta se vizir. Kako su plastični djelovi mehanizma inaće na svim kacigama osjetljivi, Suomy je "čep" napravio od metala. Tako vam se ne može dogoditi da ga nehotice pokidate. Zgodno izrezbaren i u srebrnkasto-zlatnoj boji uklapa se u ostatak kacige.

Mehanizam vizira Metalni "čep"
Izbočena podstava
UNUTRAŠNJOST

Pokraj kaciga sa debelom ugodnom postavom Vandal se čini potpuno spartanski. Lagano podstavljena, tek toliko da se ne nažuljate u biti je i dobar potez. Nedavno smo bili svjedoci dvaju nesreća zbog neodgovarajuće kacige. Ovako, odabirom Vandala uzimate kacigu čija se postava neće znatno raširiti, a kaciga će vam biti odgovarajuća dugo vremena. Antialergijska, potpuno je (i lako) vadiva, uključujući umetke na obrazima. Umetci na obrazima vade se prebacivanjem dvije poluge na bradnom dijelu koje ih drže. Nema ljepljenja ili pritiskanja na gumb.
Testna kaciga je stigla sa umetkom za bradu koja štiti od vjetra. Što se mog ukusa tiće, čak i malo predobro štiti. Upotrebom umetka, u gradskoj vožnji kada je ventilacija malo slabija, steći ćete dojam nedostatka zraka koji nakon par trenutaka nestaje. Par trenutaka uključuju provjeru i otvaranje ventilacije na bradi koju ste zaboravili otvoriti prije vožnje 😀

Eh da, sada dolazimo do težeg dijela. Unutrašnjost Vandala malo je veća u svom donjem dijelu kako bi bolje prionula uz vrat. Koliko je to dobra sigurnosna osobina jer kaciga na svakom dijelu glave savršeno prianja, toliko je i neugodna zbog buke koju stvara. Vjetar koji prolazi ispod kacige stvara buku udarajući u podstavu koja vam prianja oko vrata. Nije alarmantno, no na brzinama od 80km/h do 150km/h predstavlja relativnu nelagodu. 
Možda danak tome pridodaje i smanjena podstava oko ušiju, što je pohvalan potez jer su uši slobodnije a i bolje čujete što se događa oko vas i sa vašim motorom. 

Prorez između umetaka za obraze i ostatka unutrašnjosti nalazi se poprilično visoko za naočale ukoliko namjeravate kacigu upotrebljavati turistički. U sportskoj namjeni, prorez je odličan jer spriječava da naočale kliznu niz nos od znoja.

Kopčanje kacige su stari dobri dupli prstenovi koje uz malo vježbe možete otkopčavati i zakopčavati u rukavicama. Neobično je smješten jedino gumb za višak vezice koji se nalazi pri samom dnu umjesto iznad prstenova. Potrebno je malo vremena dok se naviknete na njegov položaj. 

Antialergijska unutrašnjost Deflektor zraka
Čeoni usisnici Usisnik na bradi

VENTILACIJA

Kada pogledate kakva dva mala usisa na čelu trebaju ohladiti vašu glavu nećete vjerovati da uistinu obavljaju ono za što su namjenjeni. Istina, komplicirani za otvoriti i zatvoriti, ali do sada nisam upoznao nikoga tko ventilaciju malo-malo otvara ili zatvara.

U gradskoj vožnji čeona ventilacija nema značajnu funkciju. Najviše posla u tom slučaju obavi treći položaj vizira i bradna ventilacija.

No u vožnji otvorenom cestom – iznenađenje! Hlađenje čeonog i tjemenog dijela je izvrsno. Lagana zakrivljenost usisnika ne dozvoljava direktni udar vjetra koji može izazvati glavobolju, no zato je zabavno u nagibu osjetiti direktno upuhivanje zraka na čelo i tjeme…

Za ventilaciju na bradi upotrijebit ću riječi Saše Kranjeca iz Megatesta kaciga top klase: "Otvor na ustima radi odlično. Kada ga se otvori, kao da ste otvorili turbinu koja vam upuhuje zrak direktno u usta." Izvrsno!

Stražnja

ventilacija

UKUPAN DOJAM

Početkom testa, trbalo je utvrditi u koju kategoriju spada Vandal. Kategorizirana kao sport/sport touring kaciga – upravo to i je. Standard za svakodnevnu uporabu sa sportskim naglaskom i afinitetima.
Njena cijena, kvaliteta i razina ponuđenih pogodnosti je stavljaju u sam vrh ponude kaciga srednje klase, te je toplo preporučujem ukoliko budete birali kacigu.

Jedna jedina zamjerka joj je povećana razina buke.

Od dobrih strana bih izdvojio malu težinu, udobnu unutrašnjost, zavidan lak i boje, stabilnost pri većim brzinama i ventilaciju.

Više:
Test – HJC CL-ST
Test: Arai Chaser
Suomy Vandal Biaggi Replica

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author