Naši testovi — 12 veljače 2009 -

Mystique je jedan od onih skutera koji  vas zasigurno neće osvojiti svojim agresivnim izgledom, kao što to, u zadnje vrijeme, pokušavaju proizvođači većine novih skutera. Naprotiv, njegov prilično mršav izgled, mnoge će ostaviti ravnodušnima.
 

Ali samo na prvi pogled. Dozvolite li sebi da se malo bolje zagledate u njega, vrlo brzo ćete shvatit zašto ovaj mališan nosi ime Mistique. Vidljivo je da se u tvornici nije previše vremena trošilo na neka spektakularna dizajnerska rješenja, a vjerojatno su i grafičari koristili slobodne dane kada su pripremali grafike za Mystique, jer sve što od grafičkih riješenja na ovom mališanu možete vidjeti je Yin-Yang simbol. No ono što je najveća odlika ovog mališana je upravo njegova jednostavnost i taj nekako, pitomi izgled na koji danas više nismo navikli.
 

Što se njegovog mršavog izgleda tiče, vrlo brzo ćete u vožnji gradom, što je njegovo prirodno okruženje, shvatiti da je to u stvari velika prednost. Provlačenje među automobilima i brze promjene smjera naprosto obožava. Za to je između ostaloga zaslužan i ravan, te za ovakav mali skuter, relativno širok upravljač, koji je postavljen dovoljno visoko kako ne bi smetao koljenima vozača, a da istovremeno osigurava dobru kontrolu nad skuterom.
 

Na kontrolnoj ploči nema tehnoloških novotarija, već je sve u dobrom starom analognom štihu (pokazivač brzine i razine goriva u spremniku), sa dodatkom nekoliko kontrolnih lampica. Preglednost instrumenata je dosta dobra. Podnica je dosta široka i ravna, te se na njoj može prevesti i ponešto tereta ako to prilike zahtijevaju. Položaj vozača je karakterističan za ovu vrstu skutera, te je dosta uspravan i nimalo ne opterećuje u vožnji. Sjedalo je malo i kratko, ali sasvim dovoljno za smještaj vozača.
 

Za suvozača tu nema baš previše mjesta, ali za silu će Mystique i to izdržati, no to je u skladu sa ostatkom konkurencije u toj klasi. Ispod sjedala se našlo prostora za jet kacigu, te pokoju sitnicu koja bi vam mogla zatrebati pri odlasku do grada, ili u školu. Tu je i mali prtljažni prostor na stražnjem kraju skutera, nemaštovitog izgleda, koji bi trebao poslužiti kao nosač kakvog manjeg kofera ispod kojeg se nalazi i otvor spremnika goriva. Spremnik goriva ima kapacitet od 7 litara, a uz prosječnu potrošnju od 3,5 litara, s jednim spremnikom goriva, može se prijeći oko 200 km.Ono što je pomalo iritantno, je zapinjanje bravice spremnika goriva, no možda se tu radilo samo o problemu kod testnog primjerka. Gume su dimenzija  120/70-12 sprijeda i 130/60-13 straga, što je sasvim zadovoljavajuće za gradsku upotrebu i savladavanje neravnina na prometnicama, a za sigurnost pri zaustavljanju se brinu diskovi solidnih dimenzija sprijeda i straga.
 

Sitni detalji poput u crveno obojanih kočionih čeljusti, opletenih kočionih crijeva, dvostruku stražnju vilicu, sportskih retrovizora te sportskog ispuha, skuteru daju i simpatičnu dozu agresivnosti, koja mu dosta dobro stoji u kombinaciji sa inače sasvim pitomim dizajnom. Što se voznih osobina tiče, tu su prave vrline ovog mališana, jer su one iznad prosjeka za ovu klasu skutera. Jednocilindrični, dvotaktni, zrakom hlađeni motor zapremine 49,3 ccm ima snagu od 4,9 KS pri 7500 okretaja u minuti, te tu snagu pokazuje od samog početka okretanja ručice gasa, pa sve do postizanja krajnje brzine, koja iznosi zakonom ograničenih 50 km/h. No ukoliko imate odgovarajuću kategoriju u vozačkoj dozvoli, onda i ta krajnja brzina lako može postati i veća, uklanjanjem mehaničkih blokada. Motor je stvarno živahan i zahvaljujući rasporedu težine spreman i na mnoge vratolomije u kojima bi se mogli okušati njegovi vlasnici. Sve u svemu odličan mali skuter koji pruža vrlo dobar odnos uloženo-dobiveno.
 

 

Tehnički podaci:

 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author