Naši testovi — 07 svibnja 2009 -

Ako postoji skuter o kojem maštaju naši poštari i dostavljači, onda je o vjerojatno TGB Speedy 50. Prednosti koje, za dostavljače svih vrsta,  pruža ovakav tip skutera su mnogobrojne. Od jednostavnosti upotrebe, do radne sposobnosti. Nema mnogo ovakvih skutera koji su već u tvornici namijenjeni da budu „radni strojevi“ i transporteri tereta. Pod tereta mislimo na poštu, pizze, te manje pakete.

Prednost tvornički pripremljenog dostavnog skutera, pred raznim izvedbama u kućnoj radinosti je i sigurnost koju pruža tvornički pričvršćen teretni prostor. Nema opasnosti da teret koji prevozite ne dođe na cilj zajedno sa Vama. Kad je o teretnom prostoru riječ, stražnji prtljažnik, koji se, osim što je opremljen  elastičnim kopčama za brzo otvaranje i zatvaranje, može i zaključati kako bi teret koji prevozite ostao tamo gdje mu je mjesto, ima zapreminu od  impresivnih 150 litara, što će biti dovoljno za čak 9 kutija pizze, a kako bi one ostale tople do odredišta, moguće je, uz nadoplatu, u prtljažnik staviti i termo torbu koja se lako priključuje na već pripremljenu instalaciju. Grijanje prtljažnog prostora je moguće uključiti prema potrebi, pomoću prekidača koji se nalazi ispod instrument table.

Skuter se, bez obzira na veliki prtljažnik, bez problema probija kroz gradsku gužvu, pa samim time u potpunosti zadovoljava potrebe onih kojima je i namijenjen.Ukoliko prostor u prtljažniku nije dovoljan da prevezete sve pakete koje ste zamislili prevesti, tu je i prostrana ravna podnica na koju se može staviti višak paketa. Kako bi se za prijevoz paketa iskoristila cijela podnica, proizvođač se dosjetio i montirao dodatne oslonce za noge vozača koji se otvaraju van podnice.

Veliki prtljažni prostor zauzima prostor sjedala za suvozača, pa za njega tu nema mjesta. Ali, prijevoz putnika niti nije namjena ovog skutera. S druge strane, vozač ima stvarno mnogo mjesta te se u sjedalu može sasvim lijepo smjestiti. Za još više komfora, vozaču je na raspolaganju i udoban naslon koji je pričvršćen na prednji dio prtljažnika. Kako bi se količina tereta koji prevozite još više povećala, tu su i dvije košarice u koji se može staviti još mnogo stvari.

Još je jedan detalj koji će dostavljačima olakšati život. Bočna nogara nalazi se sa svake strane, pa je skuter moguće ostaviti na lijevom ili desnom boku. Tu je i sigurnosna kočnica koja onemogućava pomicanje skutera sa nogare, bez njenog otpuštanja.

Veliki prednji kotač promjera 14 cola (straga je kotač promjera 12 cla), olakšava borbu sa rubnjacima, te u kombinaciji sa hidrauličnom vilicom, sasvim solidno obavlja svoju zadaću. Straga se nalaze dva podesiva amortizera pričvršćena na nosač prtljažnika.
Zrakom hlađeni motor razvija oko 5 KS, te Speedy bez problema potjera do 50 km/h u punom opterećenju. Za sigurno zaustavljanje su zaduženi disk koji se nalazi naprijed te bubanj straga i oni svoju zadaću odrađuju izvrsno. Potrošnja se kreće oko 3 i pol litre na 100 km/h, što uz zapreminu spremnika goriva od 7 litara, osigurava 200-tinjak bezbrižnih kilometara vožnje. A to je stvarno puno dostavljenih paketa.

Tehnički podaci

Agregat: 1 cilindar, 2 takta, hlađen zrakom
Zapremina: 49 ccm
Snaga: 4,9 KS pri 7500/min
Napajanje: rasplinjač
Pokretanje: elektrostarter i nožno
Okvir: čelične cijevi
Ovjes: sprijeda klasična vilica; straga dvostruka ruka s dva podesiva amortizera
Kočnice: sprijeda disk; straga bubanj 
Gume: sprijeda 110/90-14; straga 120/70-12
Masa: 105 kg
Spremnik goriva: 7 l
Garancija: 1 godinu (10.000 km)
Cijena: 12.990 kn

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author