Naši testovi — 06 prosinca 2008 -

Vožnja quadom je nešto što svakoga tko ima barem malo avanturističkog duha i želje za nečim drugačijim i nesvakidašnjim, zaista neće ostaviti ravnodušnim. Voljeli motocikle ili ne, vožnja quada na pravom terenu je nešto što mami osmijeh na lice. Posebno ako se radi o primjerku kao što je TGB Target 425 koji je bio testiran. To je model koji će većinu onih koji ga ugledaju, na prvi pogled osvojiti svojim pomalo agresivnim izgledom kakvog se ne bi posramili niti neki izrazito sportski modeli koji se mogu pronaći na tržištu.

Pri tom, taj agresivni izgled ne djeluje nimalo pretjerano, već je sasvim dobro odmjeren, taman toliko da u vozaču probudi skrivenog destruktora koji prikriveno čeka priliku da izađe na svijetlo dana i pokaže što mu je na pameti. Target 425 tjera da se pred njega postavljaju sve teži i teži zadaci gdje god se s njime našli i pri tome mu nikada, ali doslovno nikada nije dosta. Isto tako se vozaču što više vremena provede na njegovom sjedištu, u glavi počnu slagati sve zanimljivije situacije kuda bi i na koji način mogao potjerati Targeta. Bez obzira kakve zadatke pred njega stavili, Target 425 se ne predaje niti posustaje, nego tvrdoglavo ide dalje, kao da je to sve normalno. Čemu može zahvaliti takvo suvereno ponašanje, kako na cesti tako i na terenu? Ponajprije mehanici pravog radnog stroja, a tu se ponajprije misli na 4×4 pogon, koji je opčenito rezerviran za radne četverocikle. No, kako se ovdje radi o svojevrsnoj mješavini radnog i sportskog stroja, tako se na njemu našlo mjesto i za 4×4 koji se vrlo lako uključuje pomicanjem ručice. Prebacivanje s jednog na drugi pogon je vrlo jednostavno pa postoji izbor želi li vozač voziti stalnim kardanskim pogonom na stražnjim kotačima ili želi uključiti pogon na sva 4 kotača.
Vožnja sa pogonom na dva kotača pruža sate i sate zabave sa namjernim izazivanjem proklizavanja (driftingom) stražnjeg kraja, a nakon svakog proklizavanja Target se bez greške i s lakoćom vraća u putanju koju mu zadaje vozač. Na asfaltu i na terenu ponaša se izuzetno sigurno, bez nekih nenadanih promjena smjera te putanju koju mu zadaje vozač drži čvrsto i bez kompromisa. Za to su, između ostalog, zaslužne i izvrsne Maxxis Razr2 gume dimenzija 22 x 7-12 naprijed i 22 x 11-10 straga, koje su smještene na aluminijskim naplatcima i dolaze tvornički na Targetu 425. Gume svoj posao odrađuju uistinu odlično, a nisu niti sklone pretjeranom skupljanju blata, tj. dosta se dobro same čiste u vožnji. Uključivanjem pogona na sva četiri kotača prelazili smo zaista sve prepreke koje su nam se našle na putu, od dubokih blatnih zamki u kojima smo se znali naći, do prilično strmih uspona prekrivenih vododerinama i slojevima lišća i blata. Target se jednostavno ne da iznenaditi i ide bez ikakvih naznaka da bi mu nešto smetalo. Ono po čemu se Target 425 razlikuje od većeg dijela izravne konkurencije su i dvostruki amortizeri koji su po prvi puta u svijetu quadova ugrađeni na oba prednja kotača te svoj posao odrađuju dosta dobro. Iako bi od dvostrukih amortizera stvarno zahtjevniji vozači možda mogli očekivati i malo više, no za to bi trebali biti stvarno natprosječno zahtjevni i maštoviti u izboru terena ili npr. dužine skokova.
Vodom hlađeni jednocilindrični agregat iz 403 ccm zapremine istiskuje respektabilnih 30 KS, što je u većini slučajeva sasvim dovoljno da vožnja ne prestane biti zabavna. U stvari, prema onome što je Target pokazao, većini vozača će i ovih 30 KS biti i više nego dovoljno. Usudili bi se reći i previše, jer Target s lakoćom može pojuriti preko 100 km/h, pri čemu u vožnji pravcem ne pokazuje nimalo nestabilnosti i bez pogreške drži pravac koji ste mu zadali. U vožnji zahtjevnim terenom izuzetno praktičnim se pokazao CVT (continous variable transmission) automatski mjenjač, kod kojeg se brzine mijenjaju kontinuirano. Što nije slučaj kod rukom upravljanih i većeg dijela automatskih mjenjača. Naravno, prisutan je i hod unazad, koji uvelike olakšava vožnju po terenu i izvlačenje iz nekih situacija.
Za sigurno zaustavljanje se brinu dvostruki prednji diskovi i jedan stražnji disk, koji je svoje mjesto našao na kardanskom vratilu, a 265 kg težak Target zaustavljaju gotovo trenutno i u mjestu. Ukoliko se nekim slučajem (ili češće vozačevim pretjerivanjem) i desi da Target ne stane na vrijeme prije neke veće prepreke, ne razloga za zabrinutost, jer naprijed je smješten robusni prednji branik koji rješava takve stvari kao od šale. Ništa slabiji nije ni okvir načinjen od čeličnih cijevi, a dodatnu sigurnost vozaču daju čvrsti i prostrani oslonci za noge. Prednjem kraju koji je zašiljen prema naprijed, odlično pristaju četiri optičke leće koje solidno osvjetljavaju put kojim prolazite. Ipak, za sve one koji misle ostati u šumi, koja je Targetovo prirodno okruženje, u pravom mraku, preporučili bi da ugrade dodatne reflektore i onda se voze potpuno bezbrižno, ne gledajući na doba dana ili noći. U svakom slučaju, od viška glava ne boli. Upravljač je smješten na proračunatoj visini s obzirom da se dobar dio terenske vožnje odvija u stajačoj poziciji pa je upravljanje i u tim uvjetima vrlo jednostavno. Stabilnost Targeta je priča za sebe, jednostavno nismo mogli pronaći dovoljan nagib na kojem bi se Target barem malo zaljuljao, kako bočno, tako ni uspravno i tu će oduševiti većinu vozača.
Ni nakon višesatne vožnje Target ne umara, jer je sjedalo prilično udobno i relativno široko, što će znati cijeniti oni koji se vole uputiti na zahtjevnije i duže ture. Iako ima 265 kilograma, upravljanje je prilično lako. Tako da ostaje samo imati dovoljno kondicije za dugotrajnu vožnju, jer se želju za njom dobiva već nakon prvih par kilometara, a Target kondicije ima i previše za većinu običnih smrtnika. Na stražnjem kraju dominira sportski ispuh koji je centralno postavljen između stop svjetala i pokazivača smjera. Ispuh ima zaista moćan zvuk pa će vozači Targeta sasvim sigurno i po tome biti zamjećeni.
Osim dodatnih reflektora, koje su bili montirani na jednom od testnih modela, Targeta je moguće opremiti cijelim nizom dodatne opreme, poput velike stražnje torbe, zaštitnih bočnih plastika, vitla, kuke za vuču i sl.
A sve to možete potražiti u trgovini Automotosport koja je jedan od dealera TGB quadova. Sveukupno gledajući, Target 425 će za većinu potencijalnih vozača predstavljati sve što im treba ukoliko žele u jednom vozilu imati skoro sve, i sportaša i radnika.
Za cijenu od 48 990 kn nudi zaista mnogo, kako razinom opremljenosti, tako zadovoljstvom u vožnji. Kupnjom ovog Quada teško se može pogriješiti. Greška može biti smo jedna, da ga se kupi, a onda ne vozi.
Boje u kojima je Target 425 dostupan na hrvatskom tržištu su narančasta i bijela, a testnoj vožnji  su zahvaljujući tvrtki Automosport na raspolaganju bile obje verzije.

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Yamaha Xenter 150

Yamaha Xenter 150

svibanj 16, 2012
Moto Guzzi V7

Moto Guzzi V7

travanj 15, 2012
BMW C600 Sport/C650 GT

BMW C600 Sport/C650 GT

travanj 05, 2012
Yamaha T-Max 530

Yamaha T-Max 530

ožujak 17, 2012

About Author