Tehnika — 20 prosinca 2008 -

 
 

Mnogi naši poznati trkači, ali i rekreativci već nakon godinu dana vožnje po Grobniku mijenjaju originalne ovjese i stavljaju zamjenske. Nekima se originalni ovjesi pokvare dok ih neki jednostavno prerastu. Na tržištu postoji veliki broj dobavljača razno raznih trkaćih ovjesa. Kroz ovaj tekst ćemo vas upoznati sa glavnima.
 
 

 

Ohlins je jedan od najznačajnijih i najrasprostranjenijih proizvođača ovjesa na svijetu. Mnogi Superbike i GP timovi koriste upravo te ovjese. Ima ih od profesionalnih pa do cestovnih, a svi su od nedugo dostupni i kod hrvatskog dilera pa je isporuka, suport i servis vrlo brz i ekonomičan.
Da ne idemo previše u profesionalnu upotrebu, posvetit ćemo se ovoj našoj domaćoj, Grobničkoj upotrebi, kakvu ipak zahtjeva 99% naših vozača. Ohlins u svojoj ponudi za takve ima tri vrste prednjeg kita i jedan, ali vrijedan, stražnji monoshock amortizer. Kada govorimo o stražnjem Ohlins ovjesu, govorimo o TTX-u koji se isporučuje za sve tipove današnjih supersportskih motocikala. Na Ohlinsima sam ove godine i ja osobno vozio i na ovjes nemam niti jednu riječ zamjerke.

Tri opcije prednjeg kita su slijedeće :

1. Zamjenske opruge i ulje.
2. Zamjenske opruge, ventili i ulje.
3. Zamjenski kompletni ulošci. Vadi se sve originalno, ostaju samo tube u koje se umeće kompletan Ohlins kit.

Cjenovne razlike od prve do treće opcije su ogromne pa vam savjetujemo da za početak krenete sa prvom opcijom da bi kroz vrijeme po potrebi eventualno prešli na treći kit. Mnogi trkači će se zbog financijskih mogućnosti zadovoljiti i po nama superpovoljnim drugim kitom gdje se mijenjaju i ventili.
Cijene, rokove isporuka i sve dodatne informacije možete pronaći kod generalnog uvoznika Ohlins amortizera za Hrvatsku, tvrtke „Motori Grigić“ >> www.motorigrigic.hr
 

Kompletni ulošci Amortizer volana

 
 


 
 

 

Matris se preko tvrtke MigoMoto prije nekoliko godina polako probio na Hrvatsko tržište. Mnogi naši trkači i timovi su ugrađivali Matris amortizere i pokazali su se odličnim. Osobno sam vozio Matris ovjese 2006. godine i mogu reći da smo uz kratku naviku i prilagodbu imali savršene ovjese sa kojima smo pobijedili mnoge utrke. Matris u svojoj ponudi ima dvije vrste stražnjeg amortizera i tri opcije prednjih ovjesa. Naravno, govorimo ponovo o upotrebi za Grobnik jer Matris poput Ohlinsa ima i ovjese za recimo Superbike. U ponudi stražnjih monoshock amortizera Matris ima jaču i slabiju opciju. Razlika u cijeni nije zanemariva pa je ova jeftinija za mnoge amatere jako pristupačna dok će se ovi zahtjevniji i profesionalniji trkači ipak odlučiti za jači stražnji ovjes. Od prednjih kitova Matris je vrlo sličan Ohlinsu jer nudi iste ili slične komplete. Osobno sam imao prilike voziti na prednjim komplet ulošcima i bio sam jako zadovoljan sa njima, potpuno isto kao i sa stražnim ovjesom koji se od tada još poboljšao i razvio. Ono što je bitno kod svakog dilera to je suport. Kod svih trkaćih ovjesa bitna je reparatura. Razloga ima više, no jedan od njih su opterećenja koja ovjesi trpe prilikom sportske vožnje. Matris pruža kompletan suport putem tvrtke MigoMoto. Nije kao kod Ohlinsa da se servis odvija Hrvatskoj, ali MigoMoto ima mogućnost stvarno brzog servisa u samoj tvornici. Uvijek se sjetim kada sam prilikom pada 2006. godine dosta oštetio i prednji i zadnji ovjes. U ponedjeljak je ovjes otputovao u tvornicu, da bi mi u petak na prvim treninzima već bio nazad na motoru. Stvarno brza usluga obzirom da servis nije u Hrvatskoj.
Sve dodatne informacije o modelima, o cijema i isporukama dobit ćete kod distributera za Hrvatsku, tvrtke „Migo-Moto“ >> www.migomoto.hr
 

Komletni ulošci Amortizer volana

 
 


 
 

 

Hyerpro se tek polako probija na tržište. Moramo priznati da još nismo vidjeli niti jednog našeg trkača da vozi taj ovjes već eventualno stavljaju amortizer volana. Boris Zujić iz Suzuki Racing Tima je dvije sezone vozio upravo taj amortizer volana i bio mu je odličan. Stražnji ovjes smo imali prilike vidjeti, djeluje stvarno dobro, no da bi se dala konačna ocjena, trebalo bi sa njim ipak malo trenirati. Ono što je bitnije, Hyperpro se preko domaćeg dilera može nabaviti u vrlo kratkom roku i po jako dobrim cijenama. Kod Hyperpro-a su nam se svidjeli kitovi za neke cestovne motore poput V-Stroma. Ugradnjom Hyperpro kita u prednje vilice te zamjenom stražnjih amortizera, V-strom inaće dosta mekan, postao je čvrst i stabilan. No o tome će vam više moći reči neki članovi foruma koji su ga ugradili.
Sve dodatne informacije o HyperPro ovjesima možete dobiti kod ovlaštenog dilera tvrtke „Novema-Nova“ >> www.novema-nova.hr
 

Amortizer volana Kit – progresivne opruge i ulje

 
 


 
 

 

Neznamo tko je kupio koga, da li Wilbers – WhitePower ili obrnuto, no to su ovjesi koji imaju duboku tradiciju u svim granama motosporta. U današnje vrijeme ih najčešće vidimo u Supermotu i Crossu, no poneki se pojavi i na trkaćim motorima koji kruže Grobničkom stazom. Whilbers je oduvijek slovio kao vrlo dobar i kvalitetan ovjes, a sa vremenom se ta kvaliteta samo popravljala.
Kako o Wilbersu, o njegovim modelima za cestovne utrke znamo jako malo, savjetujemo vam da kontaktirate ovlaštenog uvoznika za Wilbers ovjese, tvrtku „Šepić Commerce“. >> www.motooprema.hr
 

Kit – opruge i ulje. Amortizer volana

 
 


 
 

Nadamo se da smo vam kroz napis malo približili ovjese te da ćete uz kontakt sa željenim dilerom ili uvoznikom imati sve potrebne informacije za lakši odabir ovjesa za svoj motocikl.

Raspravu na ovu temu možete dalje pratiti i voditi na forumu >> direktan link na temu.
 
 
 
 
 
 

Share

About Author