Oprema — 25 svibnja 2009 -

Tko zna puno o kacigama? Ma skoro svatko koga to imalo zanima i želi proći kroz muku čekanja 3 sekunde dok mu google nađe prave informacije. No tko zbilja zna puno o kacigama? Imamo jedan primjer: Tommy Hasagawa, Vemarov "race service man". Nakon 18 godina na utrkama, ako on ne zna ponešto o kacigama, ne zna nitko. Mi smo ga uhvatili za rukav i ispreskakali.
 

Zahvaljujući Piaggio Hrvatskoj, uvozniku za Vemar, koji je ovog vikenda svoj novi proizvod pod nazivom Eclipse predstavljao na Grobniku uz pomoć svog Spyke & Vemar kupa, susreli smo ne baš tipičnog posjetitelja Grobnika. Nakon 18 godina na svjetskom prvenstvu uz Shoei, Tommy Hasagawa prešao je u Vemar i sa sobom donio oveću torbu tajni i znanja. Kako su utrke za opremu, a pogotovo kacige, najbolji test, Vemar ga je bacio u duboki kraj bazena; tamo gdje se najbolje snalazi, na utrke, da s kamperom obilazi sve utrke svjetskog prvenstva i opslužuje (samo kacigama i servisom) Vemarove vozače.
 

Tommy ispred svog kampera,
s novim Vemarovim top modelom po
imenu Eclipse

 

U naizgled običnom kamperu, uz hrpu vizira, tear-off folija, MotoGp pit lane passova, perilicu za rublje i kompresor, gospodin Hasagawa provodi svoje dane, a ambijent svjetskog prvenstva ovog vikenda zamijenio je Grobnikom.
 

Tommy-a smo uhvatili za rukav i postavili mu par glupih pitanja na koja je, suprotno svom "imam-katanu-oko-pasa" izgledu, sa smješkom na licu odgovarao.
 

P: Kako i kada ste počeli živjeti ovaj ludi život na utrkama?
O: Davno. Prije točno 19. godina Shoei (prijašnji poslodavac) me iz PR ureda prebacio na trkaći servis. Od tada sam stano na GP utrkama.
 

P: Kako to da ste iz jednog renomiranog Shoei-a prešli u relativno neafirmirani Vemar?
O: Tijekom 2008. je Shoei promijenio predsjednika, samim time i politiku poslovanja, pa sam im postao nepotreban. Budući da sam prije radio s Andreom Doviziosom, on me preporučio u Vemaru, pa sam odlučio prihvatiti posao i nastaviti raditi s Andreom. Vemar nije neafirmirana tvrtka; imaju dugu povijest i tradiciju, a s novim proizvodom će zasigurno i napredovati.
 

P: O koliko vozača se brinete, koliko vremena Vam nakon treninga oduzima posao?
O: Vemar u sve tri klase ima šest vozača. Ako njih 6 pomnožimo sa 4 kacige koliko svaki ima, te nekoliko rezervnih, te sve to pomnožimo sa 15 minuta koliko mi treba da pregledam kacigu, moglo bi se reći da sam jako zaposlen čovjek.
 

P: Što točno radite po kacigama nakon treninga?
O: Pa, ovisi što se s njom događalo. Ako vozač s njom padne, stavljam ju na stranu i nosim u tvornicu na analizu. Ako može dalje, pripremam ju ovisno o vremenskim uvjetima. Mijenjam i podešavam vizire, detaljno ih čistim, postavljam tear off folije, ako unutrašnjost smrdi, perem ju ili mijenjam… Ima se što za raditi.
 

P: Dosta o poslu. Vidimo da imate Katove tetovaže. Tko Vam je najdraži vozač?
O: To mi je teško reći. Imao sam jedan poseban odnos s Daijirom (tragično preminulim Katom), a Noricka Abea sam poznavao od kad je imao 13 godina. Ipak su to moji dečki koje ne mogu zaboraviti. Od današnjih pulena najviše volim raditi s Doviziosom. Andrea jest zahtjevan, ali se zato puno družimo.
 

P: A nova teen senzacija, Jonas Folger?
O: Aaaa, Jonas (sa smiješkom). Jonas je došao samnom iz Shoeia. Mali je sasvim lud i jako dobro vozi. Zadaje mi puno posla, ali ne smeta mi popravljati stvari za tako dobrim vozačem (osmijeh od uha do uha).
 

P: Uz sav taj posao, stignete li gledati utrke?
O: Nisam pogledao niti jednu utrku zadnjih 15 godina. Jednostavno ne stignem, čak ne mogu uloviti niti reprizu jer vjerojatno u to vrijeme vozim prema doma. A i pre stresno mi je gledati; previše se brinem jer se jako zbližavam s dečkima koji voze za mene.
 

P: Kako Vam se dopada Grobnik?
O: Malo sam se šetao okolo i čini mi se kao mjesto koje odiše povješću. Ovaj vikend je atmosfera opuštena, a pogotovo mi se sviđaju Dunlopove curice. Samo nemojte da me žena vidi.
 

Život u MotoGP-u nije med i mlijeko. I najbanalnije stvari oduzimaju puno vremena i truda da bi bile kako treba odrađene. A izgleda da postaje još teže kada se ugase silne TV kamere i splasne pompa. Veliko hvala Piaggio Hrvatskoj i Siniši Juragi koji su omogućili ovaj interview i dovukli jednu ovako posebnu osobu na Grobnik i približili nam MotoGp svijet bar na jedan dan.
 

Share

Povezane novosti

Alpinestars oprema

Alpinestars oprema

siječanj 06, 2015
Shoei GT-Air

Shoei GT-Air

studeni 18, 2014
Scorpion kacige

Scorpion kacige

kolovoz 10, 2014
Held Travel Champ kaciga

Held Travel Champ kaciga

ožujak 24, 2014
Nolan N44 Crossover

Nolan N44 Crossover

siječanj 28, 2014
Nolan novosti za 2013

Nolan novosti za 2013

svibanj 15, 2013
AGV SoleLuna

AGV SoleLuna

travanj 04, 2013
Nolan X-802 ponovno na vrhu

Nolan X-802 ponovno na vrhu

listopad 29, 2012

About Author