Motori i oprema — 01 kolovoza 2013 -

7

10

11

 

Dizajnerski dragulj u obliku Vespe 946 od sada možete vidjeti u u ovlaštenim hrvatskim Piaggio salonima. Od 1946. godine Vespa je prepoznatljiva po jedinstvenom stilu i tehnologiji, cijelim generacijama ispunjavala je želju za slobodom i pokazala pravi put u svijetu gdje je individualna mobilnost jednaka emancipaciji. Vespa njeguje tu priču već šezdeset i šest godina uz stalnu evoluciju svog jedinstvenog koncepta funkcionalne forme.

Danas, nakon sedamnaest milijuna proizvedenih Vespi koje su osvojile ulice diljem svijeta i postale svjetska legenda, Vespa otkriva svoju budućnost. To čini s izravnim referiranjem na svoj izvorni model MP6 prototip, prvu Vespu od koje je u proljeće 1946. godine nastao najslavniji skuter na svijetu, nenadmašiva talijanska ikona stila i kreativnosti. Koristeći esenciju stila prvog modela koji je svojom estetikom zauvijek obilježio pojam individualne mobilnosti, dio naše svakodnevnice i naglašavajući linije koje su proslavile taj model, dizajnerski centar iz Pontedere predstavlja novu generaciju Vespe koja savršeno spaja povijest, tradiciju i inovaciju. Vespa je ponovo ispred svog vremena i predstavlja nam tržište budućnosti po pitanju stila, tehnologije i bolje kvalitete življenja.

 

 

Vespa 946, koja vjerno prikazuje izvornu ideju, preuzima rješenje samonosive karoserije. Taj tip strukture jedinstven je među skuterima i sastoji se od varenog čelika ali je sada, prvi put u povijesti Vespe, obogaćen i aluminijskim elementima. Rezultat toga je jedinstven i vrijedan skuter koji od svog prvog pojavljivanja zauzima posebno mjesto u veličanstvenoj povijesti Vespe. Riječ je o skuteru kojem je predodređeno da svoju osnovnu funkciju mobilnosti obavlja na najvišoj razini dok se istovremeno ističe u gradskoj sredini. Vespa 946 jedinstven je skuter koji privlači pažnju i sa stilom pokazuje vrijednosti stila i elegancije koji proizlaze iz slavne povijesti. Vespa 946 predstavlja najveću moguću vrijednost u svijetu skutera i postavlja Vespu među elitne luksuzne marke.

Vespa se, kao i uvijek u svojoj povijesti, ističe svojom šasijom. Riječ je o čeličnoj samonosivoj karoseriji s aluminijskim elementima koja nosi pogonski agregat, prijenos i sve mehaničke komponente. Vrhunska kvaliteta izrade i izvrsni materijali korišteni za Vespu 946 razlikuju ovaj model od svih drugih skutera na tržištu. Korištenje aluminija pridonosi zapanjujućoj estetici i smanjenju težine što posljedično znači i bolju efikasnost vozila s manjom potrošnjom goriva i manjim emisijama štetnih plinova.

Inspirirana modelom MP6, prvim prototipom Vespe iz 1946. godine, Vespa 946 vizualno se značajno razlikuje od ostalih Vespa modela na tržištu.  Uz modele tradicionalno podijeljeni na one s malom šasijom (Vespa LX i Vespa S) i one s velikom šasijom (Vespa GTS i Vespa GTV) sada je predstavljen potpuno novi model koji uz to što se referira na klasične linije povijesnog modela odskače od postepene evolucije dizajna i donosi filozofiju ”povratak u budućnost”. Vespa 946 sažima sve najbolje karakteristike Vespi koje su joj prethodile tijekom nekoliko desetljeća. Dimenzije šasije i međuosovinski razmak, usporedivi s velikom Vespom GTS, pružaju stabilnost vozilu dok uske linije, manja težina i kut upravljača sličan onome na Vespi LX čine ovaj model izvanredno agilnim.

 

 

Ovjes se odlikuje originalnošću prednje vilice (jednostruka polužna vilica, jedna od dizajnerskih karakteristika svih Vespi) i dorađenim rješenjem na stražnjem kotaču. Prvi put u povijesti Vespe korišten je horizontalno postavljeni stražnji plinski amortizer, podesiv u četiri položaja,  spojen s progresivnim polužjem. Ovo rješenje omogućilo je čiste linije stražnjeg djela Vespe 946.

LED svjetla prepoznatljivi su elementi Vespe 946, a  prednje svjetlo ističe se po tome što u potpunosti koristi LED tehnologiju. Sjedalo s aluminijskom podlogom predstavlja izvanredan dizajnerski element koji elegantno cjelokupni dizajn Vespe 946 stavlja u svrhu funkcionalnosti. Sjedalo je pričvršćeno na nosač od lijevanog aluminija te je presvučeno vrhunskim vodootpornim materijalom. Prednji aluminijski blatobran elegantno pokriva prednji kotač od 12” koji je jednake dimenzija kao i stražnji kotač. Odvojivi obruči kotača najveći su ikada na Vespi i dodatno uljepšavaju model 946. U potrazi za maksimalnom sigurnošću korišten je kočni sustav s dva diska i dvokanalnim ABS sustavom. Vespa 946 opremljena je inovativnim ASR sustavom za kontrolu proklizavanja pogonskog kotača. Time je  osigurano je optimalno prianjanje uz podlogu. Riječ je o sofisticiranom tehnološkom rješenju iz Piaggio Grupe kojim do sad nije opremljena ni jedna Vespa.

 

 

Srce Vespe 946 je izuzetno moderan pogonski agregat koji ukazuje na smjernice razvoja pogonskih agregata u budućnosti, a karakteriziraju ga smanjena potrošnja goriva i dramatično smanjena razina emisija štetnih plinova i buke. Jednocilindrični, četverotaktni, zrakom hlađeni pogonski agregat od 125 cm³ s 3 ventila i elektronskim ubrizgavanjem predstavlja vrhunsku tehnologiju Piaggio Grupe. Pogonski agregat u potpunosti je dizajniran, razvijen i proizveden u Pontederi, u najvećoj tvornici Piaggio Grupe. Riječ je o jednom od najvažnijih i najnaprednijih centara za istraživanje, razvoj i proizvodnju pogonskih agregata na svijetu. Ovaj agregat proizašao je iz nastojanja Piaggio Grupe da sve svjesnijim kupcima pruži proizvod koji jamči performanse, pouzdanost i sigurnost te koji je istovremeno u samom vrhu po pitanju brige za okoliš.

Za postizanje boljih performansi uz smanjenu potrošnju goriva i smanjene emisije štetnih plinova provedena je temeljita analiza za smanjenje trenja i poboljšanje dinamike tekućina unutar agregata. Inovativni razvod s 3 ventila optimizira vrtloženje smjese u cilindru te omogućava postavljanje svjećice u optimalnu poziciju za veću efikasnost procesa izgaranja te ujedno i bolje hlađenje unutarnjih dijelova glave motora. Za sve pokretne dijelove korišteni su ležajevi kako bi se smanjilo trenje. Klackalice razvoda opremljene su valjcima koji smanjuju buku i povećavaju mehaničku efikasnost, a bregasta osovina nalazi se na ležajevima kao i cijeli završni prijenos.

U potrazi za najboljim omjerom performansi i potrošnje goriva razvod s tri ventila najučinkovitiji je jer omogućava bolji usis smjese i povećava efikasnost pogonskog agregata u usporedbi s pogonskim agregatima s 2 ventila. Sustav hlađenja također je rezultat iscrpne analize kako bi se dodatno poboljšale performanse uz značajno smanjenje buke i gubitka snage.

 

 

Sustav elektronskog ubrizgavanja vrhunski je po pitanju funkcionalnosti i voznih karakteristika s automatskom kontrolom praznog hoda i zatvorenim krugom napajanja gorivom s lambda sondom. Trodimenzionalnim mapama kuta paljenja, kontrole smjese i vremena ubrizgavanja upravlja kontrolna jedinica posljednje generacije što zajedno s trostrukim katalizatorom jamči zadovoljavanje Euro3 norme u tolikoj mjeri da će biti zadovoljeni i sve stroži uvjeti u nadolazećim godinama.

Performanse s maksimalnom snagom na radilici od 8,5 kW pri 8.250 o/min i maksimalnim okretnim momentom od 10.7 Nm pri 6.500 o/min postavljaju ovaj pogonski agregat u sam vrh svoje klase. Vespa 946 125 3V donosi bolje performanse u usporedbi s pogonskim agregatima prethodne generacije. Maksimalna snaga povećana je za 7,1%, a maksimalni okretni moment za 10,3%. Unatoč značajno boljim performansama postignuti su odlični rezultati po pitanju potrošnje goriva. Pri brzini od 50 km/h potrošnja goriva iznosi 1,8l/100 km (30% manje od pogonskog agregata prethodne generacije). Uz to, servisni intervali postavljeni su na 10.000 km što znači da novi 3V pogonski agregat donosi niže troškove održavanja.

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share

Povezane novosti

Ducati demo akcija!

Ducati demo akcija!

rujan 06, 2017
Moto Guzzi California 1400
Yamaha MT-09 Tracer

Yamaha MT-09 Tracer

kolovoz 02, 2017
Aprilia Dorsoduro 900

Aprilia Dorsoduro 900

srpanj 31, 2017
Dunlop D213 GP Pro

Dunlop D213 GP Pro

srpanj 05, 2017
Dunlop GP Racer D212!

Dunlop GP Racer D212!

veljača 22, 2017
Yamaha XSR900 Abarth 2017

Yamaha XSR900 Abarth 2017

siječanj 19, 2017

About Author

mate