Vozili smo — 23 veljače 2008 -

U ovo vrijeme i doba biti retro znači biti in. I morate priznati, pogotovo Vi, stariji čitatelji, da vas pomalo hvata nostalgija kada danas vidite neki novi motor, skuter, auto ili bilo što dizajna kao u stara dobra vremena. Vespa S 50 radi upravo to, cilja u srce i na nostalgiju.

I ima čime. Vespa S 50 je jedan veoma simpatični skuter koji možda izgleda kao da je iz davnih godina prošlog stoljeća, ali ispod retro dizajnirane vanjštine krije se tehnologija koju imaju i moderni skuteri. Pa krenimo onda iznutra prema van…

Srce "ose" kuca u dvotaktnom ritmu, a zove se Hi-PER2 i hlađeno je zrakom. To je agregat koji ćete naći u mnogim modernim skuterima, bilo u vodom ili zrakom hlađenoj verziji. O ovom dijelu skutera nema se što posebno reći, to je znan i pouzdan agregat. Odgovor na gas je živaham i spreman, a potrošnja goriva kreće se u normalnim vrijednostima za dvotaktni agregat. Nažalost, na test smo dobili zatvorenu verziju, pa je tako Vespa bila ograničena na samo 50 km/h. Nažalost jer Vespin okvir i amortizacija podnose i puno veće brzine…

Okvir i amortizacija su, uz izgled, najsvjetlije točke ove male Vespe. Naime, okvir nije kao na svim ostalim skuterima, od čeličnih cijevi, već je načinjen od čeličnog prešanog lima, koji mu daje krutost. I zbilja, ni pri najvećim opterećenjima okvir ne odaje znake uvijanja ili savijanja. Zbog toga je ova Vespa, unatoč malim kotačima, izrazito stabilna preko grba i u zavojima. Nema čak ni onog laganog osjećaja savijanja prednjeg kraja prilikom naglih kočenja. Amortizacija također zaslužuje pohvale zbog svoje udobnosti i sposobnosti da upije svaku rupu. Iako se radi o dosta kratkom međuosovinskom razmaku, Vespu neće uznemiriti ni uzastopne neravnine na cesti.

Kada smo riješili unutrašnjost, na redu je vanjština. I to kakva vanjština. Dizajneri Vespe S 50 pazili su na svaki detalj i to se odmah vidi. Prekrasno dizajnirana podnica, kromirani detalji, bijeli rub na sjedalu, kontrolna ploča… Sve je na svom mjestu i sve vas podsjeća na neko davno prošlo, bolje vrijeme.

I što je najbolje, prekrasan dizajn nije umanjio funkcionalnost. Vespa S 50 ima spremnik goriva od čak 8,5 litara, u prednjem dijelu nalaze se dva odjeljka u koje stanu mobitel i novčanik, pa čak i rukavice, a što je najdivnije od svega, ispod sjedala stane integralna kaciga. Istina, malo je gužva kad ju stavite ispod sjedala, ali stane i sjedalo se uredno zatvara.



Što se tiče same vožnje, Vespa je posebna. Nije to toliko zbog nekih posebnih tehničkih dostignuća, već zbog ugođaja koji stvara skuter ispod vas. Kud god pogledate vidite tu prekrasnu vanjštinu i detalje. Guranje među autima je jednostavno i efikasno, retrovizori su veliki, zbilja pregledni i otporni na vibracije, a sjedalo široko i udobno. Ali realnost će vas brzo sustići. Nažalost, zakon je takav kakav je, pa vas svi oni kroz koje ste se progurali na semaforu, stižu za 100 metara. Nije problem u Vespinom ubrzanju, koje je u skladu s karakterom ostatka vozila, fluidno i mekano, ali opet dovoljno brzo, već zbog tih 50 km/h. No pomirt ćete se nekako i s time…

Zamjerke? Što se tiče izgleda, voznih osobina i ponašanja Vespe na cesti, one ne postoje. OK, možda je ipak za zamjeriti što se lampice na kontrolnoj ploči po danu skoro uopće ne vide zbog kromiranog ruba i možda je prekidač za pokazivače smijera mogao biti malo bolje riješen, ali na to se brzo čovjek privikne. A onda je tu i cijena…

Da, cijena. Vespa S 50 koštat će vas približno 18 000 kn, što je poprilična svota u današnje vrijeme za jedan skuter od 50 ccm. Ali na kraju dana, nemate neki obični skuter koji je hrpa plastike i više uopće nije in za pola godine, nego imate Vespu, pravu pravcatu. Istu onu koja vam može popuniti nedjeljno prijepodne tako da samo buljite u nju i divite se detaljima. Jer stil nikada ne izlazi iz mode.
 

Share

Povezane novosti

MV Agusta F3 675

MV Agusta F3 675

rujan 30, 2015
KTM Freeride 350

KTM Freeride 350

siječanj 26, 2014
Husaberg enduro

Husaberg enduro

ožujak 02, 2013
Piaggio X10

Piaggio X10

siječanj 04, 2013
Husqvarna Nuda 900 R

Husqvarna Nuda 900 R

studeni 14, 2012
Scarabeo 200 i.e.

Scarabeo 200 i.e.

lipanj 21, 2012

About Author