WSBK – Phillip Island

23.02.2014.

Na otvaranju Superbike prvenstva 2014., Aprilia je sa Sylvainom Guintolijem ostvarila pobjedu u drugoj utrci, uzela je dva mjesta na podiju u prvoj utrci i odmah preuzela vodstvo u poretku vozača i kontruktora. Dvije Aprilije RSV4 imale su izvanredan vikend, bili su ključni protagonisti u obje utrke.Prvi dio prve utrke prolazio je u dvoboju između dvije Aprilije, Melandrija i Guintolija. Guigliano je dugo držao priključak s vodećom grupom, a Irac Laverty je nakon što je uhvatio priključak, preuzeo vodstvo i zadržao ga do kraja. Marco Melandri izborio je u finišu drugo mjesto prolazeći ciljem netom prije timskog kolege Guintolija. Guintoli je od početka dugo vodio u utrci, ali je platio to trošenjem stražnje gume, pa u zadnjim krugovima nije mogao odbiti Lavertyjeve napade.

U drugoj utrci, u vodećoj su grupi uz Guintolija bili Rea, Baz i Sykes, koji je uhvatio priključak iz pozadine. Guintoli je vodio prvi dio utrke, a nakon što su ga pretekli Baz i Sykes, ponovno je preuzeo vodstvo u 12. krugu. Dva kruga poslije, kvar motora prisilio je Lavertyja, koji je u tom trenutku bio drugi iza Francuza na Apriliji, na odustajanje od utrke. Zbog prolijevanja ulja po stazi nakon Lavertyjevog kvara, utrka je prekinuta. To je značilo da je konačni poredak odlučen posljednjim završenim krugom, odnosno pobjedom Guintolija ispred Baza i Sykesa. Ovom izvedbom, Francuz je ponovio prošlogodišnji uspjeh, također na Apriliji RSV4, te zahvaljujući bodovima iz prve utrke zasjeo na vrh prvenstvene ljestvice u poretku vozača dok je Melandrijevo drugo mjesto u prvoj utrci postavilo Apriliju na vrh poretka među kontruktorima.

Nakon odličnog drugog mjesta u prvoj utrci, Melandri je imao trenutak neopreznosti u osmom krugu,  izašao sa staze nakon jakog kočenja te se vratio na 14. mjesto. S tog mjesta je napredovao do 8. mjesta zaradivši tim 8 bodova što ga je postavilo na treće mjesto u poretku vozača.

Sylvain Guintoli: “U prvoj utrci možda sam bio malo previše samopouzdan. Počeo sam snažno i pri kraju izgubio pravi osjećaj stražnje gume. Uvjeti su bili znatno drugačiji od onih zadnjih nekoliko dana, ali smo svejedno napravili dobar posao. U drugoj utrci pokušao sam čuvati gumu i upalilo je. Kad razmislim o svemu što se dogodilo tijekom zime, moram biti zadovoljan našim vikendom. Napokon sam ponovno na najvišoj stepenici podija. Želim zahvaliti dečkima koji su pazili na mene tijekom mog oporavka. Prilično sam umoran sada, ali imam mjesec dana za oporavak do slijedeće utrke.”

Marco Melandri: “ Prva utrka je dobro prošla. Dobro sam startao i mogao sam glatko voziti u prvim krugovima kako bih sačuvao gume za kraj. Nažalost, nakon polovice utrke, motocikl je puno klizao okolo. Nisam mogao biti toliko oštar, pa sam, kad je Laverty preuzeo vodstvo, radije čuvao drugo mjesto. U drugoj utrci htio sam primijeniti istu taktiku, ali sam kako bih pretekao Reu zakočio jače nego inače i stražnji kotač se podigao, pa sam bio prisiljen produžiti van staze. Razočaran sam jer sam prokockao važne bodove. Siguran sam da mi treba još iskustva kako bi se prilagodio reakcijama motocikla i postavio ga prema svom stilu vožnje. Uvjeti na stazi su također donijeli neke probleme koje nikad do sada nisam imao. Sad moram shvatiti gdje sam kako bih bio spreman za sljedeću utrku.”

Phillip Island Race 1:
1. Laverty (Suzuki);
2. Melandri (Aprilia);
3. Guintoli (Aprilia);
4. Giugliano (Ducati);
5. Baz (Kawasaki);
6. Rea (Honda);
7. Sykes (Kawasaki);
8. Davies (Ducati);
9. Salom (Kawasaki);
10. Canepa (Ducati);
11. Allerton (BMW);
12. Foret (Kawasaki)
13. Corti (MV Agusta);
14. Guarnoni (Kawasaki);
15. Morais (Kawasaki);
16. Toth (BMW);
17. Yates (EBR).

Phillip Island Race 2:
1. Guintoli (Aprilia);
2. Baz (Kawasaki);
3. Sykes (Kawasaki);
4. Giugliano (Ducati);
5. Rea (Honda);
6. Haslam (Honda);
7. Davies (Ducati);
8. Melandri (Aprilia);
9. Elias (Aprilia);
10. Salom (Kawasaki);
11. Canepa (Ducati);
12. Foret (Kawasaki);
13. Lowes (Suzuki);
14. Morais (Kawasaki);
15. Allerton (BMW);
16. Guarnoni (Kawasaki);
17. Andreozzi (Kawasaki);
18. Corti (MV Agusta);
19. Toth (BMW);
20. Yates (EBR).

 

 

22.02.2014.

Nakon petka i subotnjeg jutarnjeg treninga, iskorištenog za pronalaženje najboljih postavki i tempa na stazi, Sylvain Guintoli dao je sve od sebe u 15 minuta Superpole-a. Prešao je u vodstvo u drugom krugu na gumi za utrku (na 1’30.696) te potom, nakon što su ga pretekli Guigliano i timski kolega Melandri, još popravio vrijeme u svom petom brzom, ujedno kvalifikacijskom krugu. Mjerač vremena Guintoli je zaustavio na nevjerojatnih 1’30.038 čime je oborio rekord veličanstvene australske staze i ostvario treći pole position u karijeri.

Unatoč nezgodi bez posljedica za vozača, ali koja ga je u osnovi koštala jutarnjih vremena, te unatoč tome što je cijeli slobodni trening tražio najbolje postavke izgubljene s padom, Marco Melandri odvozio je Superpole dostojno svog imena. Čak je u jednom trenutku preuzeo privremeno vodstvo, a na kraju završio u prvom redu s trećim najboljim vremenom (1’30.332). Sve u svemu, sjajna izvedba i lijepi početak sutrašnjih utrka.

Superpole:

1. Guintoli (Aprilia)                  1’30.038

2. Giugliano (Ducati)                 1’30.135

3. Melandri (Aprilia)                 1’30.332

4. Laverty (Suzuki)                    1’30.385

5. Lowes (Suzuki)                     1’30.421

6. Rea (Honda)                        1’30.660

7. Baz (Kawasaki)                     1’30.796

8. Sykes (Kawasaki)                 1’30.835

9. Haslam (Honda)                    1’31.138

10. Canepa (Ducati)                  1’31.274

 

 

 

 

0309_p01_riders_tissot_superpole_big

 

21.02.2014.

Petak, prvi dan treninga u sklopu Svjetskog SBK prvenstva obećava izjednačenu, dugu i uzbudljivu sezonu. Tijekom prvog treninga i kvalifikacija na izvanrednoj australskoj stazi na Phillip Islandu zabilježeni su prvi službeni rezultati.

Aprilia Racing tim prvi je put izašao na stazu s Apriliom RSV4 u novom srebrnom izdanju koje je fanovima i timu već priraslo srcu. Melandri je na svom prvom treningu s Aprilijom RSV4, motociklom nositeljem naslova WSBK prvaka, postavio drugo najbolje vrijeme. Nakon prve jutarnje vožnje, takoreći obustavljene zbog mokre staze i promjenjivih vremenskih uvjeta koji su remetili planove za podešavanje motocikala, popodnevni treninzi krenuli su po planu. Melandri je odradio 20 krugova iskušavajući različite postavke i tehnička rješenja u očekivanju subotnjeg Superpole-a, te prije svega, nedjeljnih utrka. Tek je u posljednjih nekoliko minuta izašao na stazu s ciljem postavljanja najbržeg kruga i postigao izvrsno vrijeme od 1’31.137, samo 37 tisućinki iza Lowesa, ispred Giugliana, Sykesa, Ree i Lavertyja.

 
Marco Melandri: „Zbog vremenskih uvjeta ovo nije bio jednostavan dan, ali je definitivno bio pozitivan. Iako smo imali samo jedan trening odradili smo planirana testiranja s dobrim rezultatima. Imamo još prostora za napredak na više područja, ali u stanju smo lako odraditi brzi krug i to je dobra polazna točka za nedjeljne utrke. Sutra ću se fokusirati na brzinu i najbrži krug za kvalifikacije jer s ovako izjednačenim vremenima bit će od iznimne važnosti startati sa što bolje pozicije.“

Dan nije prošao tako dobro za Sylvaina Guintolija, prošlogodišnjeg pobjednika prve utrke prvenstva na ovoj stazi. U 16 krugova koje je Francuz odvozio postavio je najbolje vrijeme od 1’31.759 što ga postavlja na deseto mjesto, iako je zaostatak za vodećim samo 66 stotinki sekunde. Sylvain je koristio trening za iskušavanje različitih postavki na svom RSV4 pronalazeći pravi smjer za predstojeći vikend. Mali zaostatci (razlika od 1. do 11. mjesta manja je od jedne sekunde) ukazuju na to koliko je ova sezona izjednačena već od samog početka.

 
Sylvain Guintoli: „Prvi dan je dobro prošao. Pokušao sam testirati nekoliko postavki koje smo morali isprobati prije utrke pa smo trening iskoristili za to. Nisam pokušavao postići najbrže vrijeme. Uz to, ometao me poprilično jak vjetar. Sutra ćemo pokušati ubrzati tempo budući da sad znamo u kojem smjeru ići s postavkama. Moramo se pripremiti najbolje što možemo za  dvije duge i teške utrke.“

 

01_ApriliaSBK_Melandri

03_ApriliaSBK_Melandri

04_ApriliaSBK_Guintoli

 

 

 

 

 

Prethodni članakAprilia RSV4 SBK 2014 “Silver Fireball”
Sljedeći članakPovijesna pobjeda MV Aguste