Zabava — 11 svibnja 2014 -

U radionicama i garažama diljem svijeta, vlasnici motocikala sanjaju o stvaranju svoje vlastite prerade, o motociklu svojih snova. Yamaha želi to omogućiti tražeći talentirane ljude da iznesu svoje ideje o tome kako transformirati moderne Yamaha modele u nešto što smo nazvali ‘Yard Built specials.’ Jednom kada ostvare cilj, svakom prerađivaču je pružena šansa za stvaranje unikatnog zamjenskog kita koji će se prodavati svim Yamaha prerađivačima – kako bi prestali sanjati o stvaranju svog posebnog motocikla te kako bi ispunili svoju ambiciju.

Prvi prerađivač koji je prihvatio izazov je Danska tvrtka Wrenchmonkees. Sa sjedištem u Kopenhagenu, Wrenchmonkees su 2008. godine osnovali Per Nielsen i Nicholas Bech u želji za stvaranjem motocikala za ljude koji žele nešto neobično. Kako bi stvorili iskoristive prerađene motocikle, Wrenchmonkees’ koriste mehaničku estetiku kojom prikazuju sirove komponente motocikla u najboljem mogućem svjetlu – kako bi dizajn motocikla došao do izražaja. Zar postoji bolja preporuka za demonstraciju onoga što se može postići prilikom prerade retro-stiliziranog XJR1300?

“S velikim smo zanimanjem pratili druge projekte kao Hyper Modified VMAX i TMAX te kada smo primili poziv za preradu XJR1300, bili smo zaista uzbuđeni. Bio je to veliki ispit za našu tvrtku”. “Do sada smo radili na starijim motociklima te smo preradili Yamahu SR500s i XS650s, i bilo je zaista posebno iskustvo pokazati što smo u stanju napraviti s modernim strojem kao što je XJR1300. No rad na novom motociklu pred nas stavlja neke nove i jedinstvene izazove … Veliki broj senzora, žica te stvari kao naprave za kontrolu ispušnih plinova na modernim motociklima čine preradu iznimno zahtjevom. Na starijim motociklima imate veću slobodu poigrati se dizajnom s obzirom da su motocikli ustvari klasični – agregat, okvir i kotači.

Na novim motociklima, dijelovi koju su skriveni nisu za gledanje, stoga kada skinete pokrov morate premjestiti stvari poput ožićenja i električnih komponenata što zna biti iznimno komplicirano i zahtjevno. S XJR bili smo odlučni pokazati što je sve moguće napraviti s motociklom te koliko dobro može izgledati s “café racer” stilom. Bilo bi puno jednostavnije preraditi motocikl na način das mo ga obojali u druge boje i napravili novo sjedalo, no zaista smo željeli stvoriti nešto posebno kako bi inspirirali poklonike ovog motocikla. Naša prva odluka je bila koliko zapravo dijelova treba izmijeniti. Željeli smo zadržati identitet motocikla kako bi i dalje bio prepoznatljiv kao XJR, stoga smo ostavili spremnik goriva, agregat te veći dio okvira netaknutim. Pogledali smo motocikl i rekli OK, što možemo napraviti na toj bazi?

Prvi posao je bio prerada prednjeg dijela. Montirali smo prednju vilicu i kotač od YZF-R1 no nismo bili baš sigurni u to što vidimo stoga smo promijenili serijski lijevane naplatke u posebno izrađene žbičane. Prednji kotač je sada 19 inčni dok je stražnji 18 inčni te pružaju “old school” izgled s modernim dodatkom R1 prednje vilice i 6-klipnih radijalnih kočionih čeljusti. Potom smo proizveli neke dodatke kako bi povećali odstojanje od tla te smo zamijenili ravan upravljač s ručkama koje se montiraju direktno na vilice te pružaju “café racer” poziciju vožnje. Sustav ispuha je ručno rađeni od nehrđajućeg čelika koji završava s dvostrukim “megaphone” prigušivačima. Izgledom podsjećaju na stariji model XJR motocikla ali su itekako moderni i u MotoGP stilu.

Kako bi ovakav XJR ostavio dojam “café racer-a” odlučili smo napraviti potpuno novo sjedalo. Uklonili smo kutiju za akumulator te smo istu premjestili zajedno sa cjeloklupnim ožičenjem ispod ručno izrađenog stražnjeg dijela tj. repa motopcikla. Tu je iskrsnuo problem – gdje smjestiti akumulator? S obzirom da XJR karakterizira dvostruki stražnji amortizeri, puno je mjesta ispod njihajuće ruke stoga smo smjestili malu litij bateriju u prostor iza agregata.

Naš pogled na ovaj projekt i stil života općenito ne uključuje sjajne boja, stoga smo koristili mat tamno zelenu boju s malim dodacima metalik efekta. Ništa pretjerano. A s okvirom smo napravili nešto zaista posebno. Njihajuća ruka i agregat imaju sličnu crnu boju no htjeli smo da se okvir ističe. Prvo smo ga pjeskarili te ga potom izložili otvorenom plamenu kako bi stvorili sjajan dojam sirovog gorućeg čelika!

Iznimno smo zadovoljni rezultatom našeg Yard Built Yamaha projekta. Bit ovog motocikla je njegov zračno hlađeni agregat a naša prerada to ističe na moderan i nov način s dodatnim komponentama kao što je USD prednja vilica i radijalne kočione čeljusti.

Nadamo se kako će naš motocikl nadahnuti vlasnike ovih motocikala na nešto još posebnije. Napravili smo ovaj motocikl kao prototip te sada tražimo načina kako napraviti jedinstveni zamjenski kit za XJR1300 kako bi vlasnici replicirali neke ideje u svojim radionicama i garažama. Želimo da to bude na najjednostavniji mogući način te ne želimo da takav zamjenski kit zahtjeva bilo kakvo rezanje originalnog okvira ili stražnje njihajuće ruke. Želimo da ponuđeni dijelovi transformiraju izgled na način da se jednostavno montiraju i zamjene standardne komponente. Svatko može napraviti svoj vlastiti Yard Built kako bi izrazio vlastitu osobnost.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share

Povezane novosti

Goldwing by Cardsharper

Goldwing by Cardsharper

veljača 15, 2017
Ducati Diavel Diesel

Ducati Diavel Diesel

siječanj 16, 2017
Honda CB650 Scrambler

Honda CB650 Scrambler

siječanj 15, 2017
BMW S1000RR by PRAEM

BMW S1000RR by PRAEM

siječanj 08, 2017
Moto Guzzi V7 Stone by 4H10

Moto Guzzi V7 Stone by 4H10

siječanj 08, 2017
Vanguard Roadster

Vanguard Roadster

prosinac 05, 2016
MV Agusta F4 Zagato

MV Agusta F4 Zagato

rujan 03, 2016

About Author

mate