Svjetski motosport — 28 veljače 2006 -
Put od Yamahe FZR 1000 1996. do R1 2006.

 

Žao mi je što vam ovaj put neću moći iz prve ruke opisati razlike između ovih dvaju modela jer FZR 1000 nisam nikad imao prilike voziti, no što se tiče R1-ce, nju još uvijek posjedujem pa ću ponešto dodati sagledavajući iz subjektivnog kuta. Ovoga puta nažalost nemam potpune specifikacije FZR-a (kompresiju, dimenzije) pa ih neću moći ni uspoređivati. Šteta, ako uzmemo u obzir da su to vrlo bitne stavke svakog motocikla pošto se direktno odnose na cjelokupnu aerodinamiku motora.
 
Yamaha R1 Limited Edition 2006. Maksimum koji smo vidjeli od Yamahe.

 

FZR 1000 (1987.) – YZF R-1 (1998.) Raspored cilindara i broj ventila po pojedinom su identični osim što R1-ca ima zapremninu veću za 8 kubičnih centimetara. Pri jednakom broju okretaja 1-ca razvija čak 20 konjskih snaga više u odnosu na prethodnika, no ne samo to, ima i 1 stupanj prijenosa više što joj je sve skupa omogućilo, prema mojim procjenama, sigurnih 40-45 km/h veće krajnje brzine, a vrlo vjerovatno i par sekundi brže ubrzanje od 0-100km/h pošto ima i nevjerovatnih čak 73 kilograma manje mase suhog motocikla. Ciklistika je zasigurno bolja na 1-ci što zbog radijalnih guma, što zbog više pozicije sjedišta vozača, što opet zbog manje mase. Jedina prednost FZR-a nad mlađim bratom jest zapremnina rezervoara koji je mogao primiti litru više goriva. No smatram da se apsolutna pobjeda novijeg modela ne krije samo iza grubih podataka karakteristika već i u nečem vrlo zanimljivom. Čak, ako se sjećate, ni  prvi FZR 600 (1989.) nije toliko zaostajao za prvim modelom R6-ce (1999.) pošto sam napravio identičnu usporedbu prvih verzija pojedinog modela. FZR 600 kada je izašla po prvi puta, nije imala ozbiljnu konkurenciju u svojoj klasi već je bila veliki bum na tržištu motocikala tada, dok se za FZR 1000 ne može reći baš identično jer tada je već postojala Suzukijeva 1000-ca koja je po meni bila kud i kamo bolja od Yamahine verzije. No čuda počinju 1998. kada se po prvi puta u serijskoj proizvodnji i prodaji počela nuditi R1. Motocikl zapremnine 1000 kubika, sa 150 serijskih konjskih snaga, apsolutno sportskog duha i do tada neviđene agresivnosti. Do tada nezamislivo, malo kasnije normalno za sve japanske marke. No opet, lov na 1-cu prvi je počeo GSXR pošto znamo da je CBR 1000 izašla prije otprilike dvije godine a do tada je nudila u toj klasi samo XX model koji po meni više spada u rang sa Hayabusom i ZX12R nego li u nižu klasu. Kawa je nešto malo prije Honde izbacila svoju verziju ZX10R. Ocjenjivanja 1-ce te 98′ bila su fascinantna, u 4 kategorije ocjenama od 1 do 10, 3 desetke i jedna 9,5 , ova potonja jest omjer cijene i dobivenog. Od tog trenutka sve je postalo zamislivo i ostvarivo, jer niti jedan model kasnije 1-ce nije dobio ni približne ocijene iako je zasigurno bio bolji od prve verzije.

Kada gledamo ukupno unaprijeđivanje pojedinog modela između sebe možemo zaključiti da je FZR od 87′-96′ povećao zapremninu 12 kubičnih centimetara, konjska snaga je narasla za 15 konja, uspio ubaciti veći profil guma, znatno poboljšati kočioni sistem motocikla te mase, ali i samu masu smanjiti za 34kg. I izgled samog motocikla se promijenio podosta, kako prednji tako i zadnji kraj. Dok je jedinica kroz svoje vrijeme dobivala naizgled nešto manja poboljšanja ali je tendencija bila da se skoro svake godine nešto unaprijedi, iako su oba Yamahina modela prvih par godina gurala na tržište više manje svoju prvotnu verziju. Uspoređujući 98′ sa 06′ prvo što upada u oči jest povećanje snage za 25 konja, novi sistem prijenosa brzina, direktno ubrizgavanja goriva, povišenje sjedišta vozača, produljenje cijelog motocikla, sitno povećana kompresija, povratak na 5 ventila po cilindru, smještanje auspuha ispod sica suvozača, korištenje led dijoda u zadnjem svijetlu od 02′, poboljšanje kočnica, te sitno smanjenje mase. Kada se ovako nabraja svi bi rekli da su promjene veće kod 1-ce, no još uvijek se iz daleka naziru obrisi prvog modela R1-ce, dok bi se za FZR-a mnogi, manje upućeni, prevarili kada ne bi bilo naljepnica na motociklu. Poveće su čak i razlike između posljednjeg modela FZR-a iz 96′ i prve R1-ce iz 98′ iako je samo dvije godine u pitanju jer niti jedan se model unutar svojih godina proizvodnje do sad nije toliko uspio unaprijediti u tako kratkom razdoblju. Mislim da kada bi provozali usporedno prve verzije pojedinih modela te posljednje verzije istih, da bi u samoj vožnji bila puno veća razlika u prvom testiranju nego li u drugom.
 

Ovo je najljepši motor kojeg sam vidio

Za kraj par mojih mišljenja. Dugo sam žudio za R1-com i prije nepunih godinu dana sam si ispunio želju, doduše ne baš s modelom kojeg sam htio već sa godinu dana starijim. Kada bih moga birati, uzeo bih mašinu od najnovijeg modela skupa sa bočnim plastikama i kombinacijom crne mat i akrilne boje, prednji kraj bih stavio od modela 2001., a zadnji od 2003. Mislim da bi mi auspuh ipak došao sa strane, a nosač za tablicu bih otpilio. To bi po mom ukusu bio najljepši model R1 do sada, no ovako cjelokupno glasam za 2003.godište.
 
Nenad Stojmenović
 
 

 
 

God. 1987.

 

God. 1988.
Kategorija: Super sport
Tip motora: 990cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: /
Ventili: 5 po cilindru
Snaga: 130ks, na 10000 okretaja po minuti
Mjenjač: 5 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 160/60 – 18
Prednji diskovi: dupli, 317mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 264mm, 2 kočiona klipa
Dužina: /
Širina: /
Visina: /
Visina sjedišta: 778mm
Kapacitet rezervoara: 19l
Težina suh: 248kg
 
Kategorija: Super sport
Tip motora: 990cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: /
Ventili: 5 po cilindru
Snaga: 130ks, na 10000 okretaja po minuti
Mjenjač: 5 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 160/60 – 18
Prednji diskovi: dupli, 317mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 264mm, 2 kočiona klipa
Dužina: /
Širina: /
Visina: /
Visina sjedišta: 778mm
Kapacitet rezervoara: 19l
Težina suh: 248kg
 
God. 1989.
God. 1990.
Kategorija: Super sport
Tip motora: 1002cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: /
Ventili: 5 po cilindru
Snaga: 145ks, na 10000 po minuti
Mjenjač: 5 brzina
Prednja guma: 130/60 – 17
Zadnja Guma: 170/60 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 267mm, 1 – kočioni klip
Dužina: /
Širina: /
Visina: /
Visina sjedišta: /
Kapacitet rezervoara: 19l
Težina suh: 236kg
 
Kategorija: Super sport
Tip motora: 1002cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: /
Ventili: 5 po cilindru
Snaga: 145ks, na 10000 po minuti
Mjenjač: 5 brzina
Prednja guma: 130/60 – 17
Zadnja Guma: 170/60 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 267mm, 1 – kočioni klip
Dužina: /
Širina: /
Visina: /
Visina sjedišta: /
Kapacitet rezervoara: 19l
Težina suh: 236kg
 
God. 1991.
God. 1992.
Kategorija: Super sport
Tip motora: 1002cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: /
Ventili: 5 po cilindru
Snaga: 145ks, na 10000 po minuti
Mjenjač: 5 brzina
Prednja guma: 130/60 – 17
Zadnja Guma: 170/60 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 267mm, 1 – kočioni klip
Dužina: /
Širina: /
Visina: /
Visina sjedišta: /
Kapacitet rezervoara: 19l
Težina suh: 236kg
 
Kategorija: Super sport
Tip motora: 1002cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: /
Ventili: 5 po cilindru
Snaga: 145ks, na 10000 po minuti
Mjenjač: 5 brzina
Prednja guma: 130/60 – 17
Zadnja Guma: 170/60 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 267mm, 1 – kočioni klip
Dužina: /
Širina: /
Visina: /
Visina sjedišta: /
Kapacitet rezervoara: 19l
Težina suh: 236kg
 
God. 1993.
God. 1994.
Kategorija: Super sport
Tip motora: 1002cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: /
Ventili: 5 po cilindru
Snaga: 145ks, na 10000 po minuti
Mjenjač: 5 brzina
Prednja guma: 130/60 – 17
Zadnja Guma: 170/60 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 267mm, 1 – kočioni klip
Dužina: /
Širina: /
Visina: /
Visina sjedišta: /
Kapacitet rezervoara: 19l
Težina suh: 236kg
 
Kategorija: Super sport
Tip motora: 1002cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: /
Ventili: 5 po cilindru
Snaga: 145ks, na 10000 po minuti
Mjenjač: 5 brzina
Prednja guma: 130/60 – 17
Zadnja Guma: 170/60 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 6 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 267mm, 2 – kočiona klipa
Dužina: /
Širina: /
Visina: /
Visina sjedišta: /
Kapacitet rezervoara: 19l
Težina suh: 214kg
 
God. 1995.
God. 1996.
Kategorija: Super sport
Tip motora: 1002cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: /
Ventili: 5 po cilindru
Snaga: 145ks, na 10000 po minuti
Mjenjač: 5 brzina
Prednja guma: 130/60 – 17
Zadnja Guma: 170/60 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 6 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 267mm, 2 – kočiona klipa
Dužina: /
Širina: /
Visina: /
Visina sjedišta: /
Kapacitet rezervoara: 19l
Težina suh: 214kg
 
Kategorija: Super sport
Tip motora: 1002cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: /
Ventili: 5 po cilindru
Snaga: 145ks, na 10000 po minuti
Mjenjač: 5 brzina
Prednja guma: 130/60 – 17
Zadnja Guma: 170/60 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 6 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 267mm, 2 – kočiona klipa
Dužina: /
Širina: /
Visina: /
Visina sjedišta: /
Kapacitet rezervoara: 19l
Težina suh: 214kg
 
God. 1998.
God. 1999.
Kategorija: Super sport
Tip motora: 998cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: 11,8:1
Ventili: DOHC, 5 po cilindru
Snaga: 150ks, na 10000 okretaja
Mjenjač: 6 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 190/50 – 17
Prednji diskovi: dupli, 298mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 245mm, 2 – kočiona klipa
Dužina: 2034mm
Širina: 705mm
Visina: 1105mm
Visina sjedišta: 815mm
Kapacitet rezervoara: 18l
Težina suh: 175kg
 
Kategorija: Super sport
Tip motora: 998cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: 11,8:1
Ventili: DOHC, 5 po cilindru
Snaga: 150ks, na 10000 okretaja
Mjenjač: 6 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 190/50 – 17
Prednji diskovi: dupli, 298mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 245mm, 2 – kočiona klipa
Dužina: 2034mm
Širina: 705mm
Visina: 1105mm
Visina sjedišta: 815mm
Kapacitet rezervoara: 18l
Težina suh: 175kg
 
God. 2000.
God. 2001.
Kategorija: Super sport
Tip motora: 998cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: 11,8:1
Ventili: DOHC, 5 po cilindru
Snaga: 150ks, na 10000 okretaja
Mjenjač: 6 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 190/50 – 17
Prednji diskovi: dupli, 298mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 245mm, 2 – kočiona klipa
Dužina: 2034mm
Širina: 705mm
Visina: 1105mm
Visina sjedišta: 815mm
Kapacitet rezervoara: 18l
Težina suh: 175kg
 
Kategorija: Super sport
Tip motora: 998cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: 11,8:1
Ventili: DOHC, 5 po cilindru
Snaga: 150ks, na 10000 okretaja
Mjenjač: 6 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 190/50 – 17
Prednji diskovi: dupli, 298mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 245mm, 2 – kočiona klipa
Dužina: 2035mm
Širina: 705mm
Visina: 1105mm
Visina sjedišta: 815mm
Kapacitet rezervoara: 18l
Težina suh: 175kg
 
God. 2002.
God. 2003.
Kategorija: Super sport
Tip motora: 998cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: 11,8:1
Ventili: DOHC, 5 po cilindru
Snaga: 152ks, na 10500 okretaja
Mjenjač: 6 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 190/50 – 17
Prednji diskovi: dupli, 298mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 220mm, 2 – kočiona klipa
Dužina: 2040mm
Širina: 705mm
Visina: 1105mm
Visina sjedišta: 820mm
Kapacitet rezervoara: 17l
Težina suh: 174kg
 
Kategorija: Super sport
Tip motora: 998cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: 11,8:1
Ventili: DOHC, 5 po cilindru
Snaga: 152ks, na 10500 okretaja
Mjenjač: 6 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 190/50 – 17
Prednji diskovi: dupli, 298mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 220mm, 2 – kočiona klipa
Dužina: 2040mm
Širina: 705mm
Visina: 1105mm
Visina sjedišta: 820mm
Kapacitet rezervoara: 17l
Težina suh: 174kg
 
God. 2004.
God. 2005.
Kategorija: Super sport
Tip motora: 998cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: 12,3:1
Ventili: DOHC, 4 po cilindru
Snaga: 180ks, na 12500 okretaja
Mjenjač: 6 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 190/50 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 220mm, 1 – kočioni klip
Dužina: 2065mm
Širina: 720mm
Visina: 1105mm
Visina sjedišta: 835mm
Kapacitet rezervoara: 18l
Težina suh: 172kg
 
Kategorija: Super sport
Tip motora: 998cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: 12,3:1
Ventili: DOHC, 4 po cilindru
Snaga: 180ks, na 12500 okretaja
Mjenjač: 6 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 190/50 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 220mm, 1 – kočioni klip
Dužina: 2065mm
Širina: 720mm
Visina: 1105mm
Visina sjedišta: 835mm
Kapacitet rezervoara: 18l
Težina suh: 172kg
 
God. 2006.
Kategorija: Super sport
Tip motora: 998cc, vodeno hlađenje, 4 cilindra u liniji
Kompresija: 12,4:1
Ventili: DOHC, 5 po cilindru
Snaga: 175ks, na 12500 okretaja
Mjenjač: 6 brzina
Prednja guma: 120/70 – 17
Zadnja Guma: 190/50 – 17
Prednji diskovi: dupli, 320mm, 4 – kočiona klipa
Zadnji disk: jedan, 220mm, 1 – kočioni klip
Dužina: 2085mm
Širina: 720mm
Visina: 1105mm
Visina sjedišta: 835mm
Kapacitet rezervoara: 18l
Težina suh: 173kg
 

Share

Povezane novosti

MotoGP – Austria 2017

MotoGP – Austria 2017

kolovoz 13, 2017
MotoGP – Brno 2017

MotoGP – Brno 2017

kolovoz 06, 2017
MotoGP – Assen

MotoGP – Assen

lipanj 25, 2017
WSBK Misano 2017

WSBK Misano 2017

lipanj 17, 2017
MotoGP – Mugello 2017

MotoGP – Mugello 2017

lipanj 04, 2017
WSBK – Donington 2017

WSBK – Donington 2017

svibanj 27, 2017
MotoGP – Le Mans 2017

MotoGP – Le Mans 2017

svibanj 21, 2017

About Author

admin